![]() |
Wat voor sausjes eet jij meestal?
Wat voor sausjes eet jij meestal? Ben jij een myo mens of hou je meer van sate of ben je verslaafd aan appelmoes?
Ik eet alleen mayo bij de friet en boontjes en voor de rest eet ik altijd appelmoes bij mijn eten! |
Curry bij gebakken aardappel
Ketchup bij vegaburgers en aanverwanten Knoflooksaus bij falafel en als ik oosters kook gebruik ik conimex woksaus, maar dat telt niet echt |
mayonaise bij patat,
zoetzure saus bij kipnuggets appelmoes heel sporadisch, gwn omdat t lekker is |
Curry- of tomatenketchup dat gaat bijna overal bij, behalve bij rijst of pasta zoals mijn zusje weleens durft te doen :s
|
Bijna nooit sausjes. Als ik een saus eet is het éigenlijk altijd ketchup.
|
hangt van t eten af, maar satesaus eet ik alleen met sate's of petjel (behalve als ik in die ene friettent ben waar t wel te eten is) en mayo alleen bij aardappels en friet. en ketchup bij tosti's
|
Op friet -> Speciaal, speciaal met sateh of oorlog met uitjes
Andere lekkere (veelgegeten) sausjes: - Knoflooksaus/tzatziki - Cocktailsaus à Gimme more beer - Kerriesaus à Gimme more beer - Mosterdsaus à Gimme more beer |
Mayo en soms appelmoes bij friet
Tomatensaus en soms championsaus bij italiaanse gerechten Ketchup en knoflooksaus bij frituur Appelmoes bij alles wat gegeten wordt met aardappelen. |
Kaassaus vind ik lekker bij broccoli/bloemkool
Mayo/sate vind ik lekker bij friet Ketchup vind ik lekker op een broodje hamburger of tosti Curry vind ik wel lekker bij (verse)worst. Champignon roomsaus/stroganoffsaus/pepersaus bij biefstuk/varkenshaas/ossenhaas Het ligt er maar net aan wat ik eet welke saus ik erbij neem :o |
Ik doe zelden ergens saus bij. Bij friet (en de snacks) het liefst satésaus, mayo en/of curry en met gourmetten doe ik wat (saté, knoflook of andere) saus bij het eten.
|
kaassaus of tomatensaus zijn lekker bij pasta; kaassaus ook bij groenten
appelmoes bij aardappels ketchup op tosti's mosterd op brood of bij kaas tzatziki mag van mij overal bij |
Mayonaisse eet ik alleen bij patat. Verder eet ik vrijwel nergens sausjes bij (alleen lente ui-knoflooksaus (oid) bij broccoli en bloemkool). En soms satésaus of cury (met mayo) bij patat en satésaus bij dingen als nasi. En knoflooksaus bij gepofte aardappels...maar goed, die dingen eet ik niet echt vaak. ;)
|
Mayonaise. Dat vind ik bij vrijwel al het avond eten lekker.
|
Kaassaus bij groente en satésaus bij Oosters eten en snacks. Maar eigenlijk eet ik dat allemaal niet vaak :confused:
Ohja, ketchup bij gebakken aardappel-dingen. Wat ik echt lekker vind is yogonaise maar dat hebben wij nooit, anders zou ik dat wel eten ipv ketchup. |
eigenlijk eet ik nooit sausjes, heel soms een beetje pindasaus bij een patatje, maar ik eet bijna nooit patat. Ohja, ik bel wel dol op chicken tonight saus, zonder kip, met rijst en eventueel met tofu.
|
satesaus en mayo bij patat
mayo ook bij gebakken aardappels. appelmoes bij rode kool en soms bij friet knoflooksaus bij verse worst of braadworst (is dat eigenlijk niet hetzelfde) |
- zomerse kerriesaus van calve
- sambasaus van calve - cocktailsaus is altijd goed :cool: - rode pepersaus, net ontdekt :eek: (y) - en Goede Satesaus |
Mayo, curry, ketchup, cocktailsaus, whiskysaus, knoflooksaus, tzaziksausi, mosterd, champignonsaus, satesaus... zoveel om op te noemen. :)
En bij aardappels en zo eet ik ook altijd appelmoes. :) |
Barbecuesaus bij allessss
tzaziki bij pitabrood |
Ik eet bijna nooit saus, alleen héél af en toe met gourmetten ofzo. Dan meestal knoflooksaus. En soms mayo bij patat (maar dat eet ik ook bijna nooit meer) en pindasaus bij nasi :)
|
Ik eet bij aardappels altijd mayonaise gemengd met curry of ketchup.
Soms eet ik whiskeycocktailsaus. Appelmoes is vies :( |
Samba saus! (y)
|
appelmoes is toch geen saus?
|
Citaat:
saus (de ~, sauzen) 1 vloeibare spijs, bij of over een gerecht opgediend |
Citaat:
|
Citaat:
|
curry! aah... maar dan wel die van hela natuurlijk!
|
Ik eet eigenlijk nooit saus, alleen bij patat of aardappelschijfjes ofzo, en dan kan het van alles zijn:
Pindasaus, knoflooksaus, Hela curry, mosterdsaus. En heel soms chilisaus bij het vlees. |
Het hangt er echt helemaal vanaf wat voor eten het is..
Patat - mayo Frikandel - ketchup shoarma - knoflooksaus etc etc.. |
Ik eet bijna nooit met saus erbij.
Alleen mayo bij gegrilde of gebakken aardappelen. Kerriemayo bij frietjes Picadilly (<3) bij 'n gehaktbal. En als je appelmoes een saus noemt, dat eet ik wel vaak. |
Pically?
Met bloemkool, kerrie, azijn, witte wijn azijn, mosterd poeder, uitje, sjalot en komkommer? Die hadden wij bij de zwezerik en nu bij het lam, zeer lekker |
Mayonaise is goed. (y)
|
Satésaus natuurlijk, anders ketchup.
|
Ik eet steeds minder sausjes.
|
Patatje oorlog (y) .
Voor de rest: knoflooksaus, pathé royal en carnaval. |
knoflooksaus en milde mosterdsaus bij vlees
satésaus bij frietjes, anders wederom mosterd of knoflook bearnaise- of pepersaus bij biefstuk is lekker :) |
mayonaise
kerry ketchup mosterd pindasaus |
Citaat:
Alleen dan gewoon uit een potje ipv zelf gemaakt :o |
Mayonaise bij aardappeltjes
Satesaus, loempiasaus, sojasaus of chillisaus bij oosterse gerechten Ketchup bij tosti's Roomsaus bij pasta's |
mayo, ketchup, pindasaus, knoflooksaus neem ik best wel vaak bij het eten soms en stroganoff
|
Ik ben saus verslaafd!
friet: andalouse, mammoet, curry ketchup, tartaar kebab: Half pikant, sambal, en curry Gewoon eten: bbq saus, curry ketchup en uncle bense saus bij Rijst! |
Appelmoes of anders kruiden
|
En pesto
|
Bij chips doe ik knoflooksaus, bij patat american frietsaus ofzo en euhm.. bij het vlees whiskeysaus natuurlijk
|
Citaat:
Dat vind ik echt walgelijk, van die mensen die altijd iets bij alles doen. Dan kun je toch niet meer genieten van lekker eten? Ik houd van mayonaise ne curry bij friet en curry bij een tosti. |
ketchup bij hamburgers
mayonaise bij patat en mosterd bij kroketten (y) |
Ketchup (L) ik hou niet zo van mayonaise, alleen maar van yogonaise, iets wat je bij bijvoorbeeld de snackbar niet heb, dus dan neem ik ketchup. Ohja die frietsaus bij de mac doet t hem <3
|
Mayo
Satésaus Kerrieroomsaus over groente |
knoflooksaus, mayonaise, ketchup
|
Remoulade of american frietsaus. Dat eerste stop ik in m'n salade, maar ik eet er soms ook rijst mee.:o Die eet ik verreweg het meeste. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16. |