![]() |
Liefde voor jou...
Liefde voor jou
Ik zie hoe je gebukt gaat en hoe erg het je schaad al je pijn en verdriet bijna niemand die je ziet Ik wil je helpen maar weet niet hoe geef niet op! al ben je nog zo moe er is nog hoop, hoe klein ook pak het beet, laat 't niet opgaan in rook Laat je tranen maar rustig lopen alles wat je kan is hopen die hoop is misschien erg klein maar ik wil er altijd voor je zijn! Samen lukt het en komen we er wel misschien langzaam of misschien snel hierbij een boodschap van mij, voor jou! ik wil gewoon dat je weet, dat ik van je houdt!! © dooshoofdkipkop |
Het komt over als een slechte songtekst van Xander de Buisonjé. Fijn dat je copyright hebt dus, dan kan hij het in ieder geval niet gebruiken.
|
Eerst de spelfouten, ik ben al helemaal geen held in spellen, laat staan dt'en enzo dus als ik ze opmerk moet het al erg zijn.
'Je schaadt' en 'ik van je hou' Je rijm is nogal geforceerd, probeer eens met een ander rijmschema te werken, dat zal al veel beter zijn. Het thema is niet origineel, de uitwerking is te expliciet. Als je dit gewoon aan iemand als oppepper zou geven is dit wel lief, als poëtisch experiment is het mislukt. |
Ik vind de woorden waarmee je rijmt (zoals wel en snel) een beetje cliché. Maar voor de rest is het, denk ik, lief bedoeld dus dat zit wel goed. :)
|
Ik zou huilen mocht mijn vriendin me zoiets geven. En dan niet van geluk. Maar goed, het is vast heel erg lief bedoeld, alleen slaat het de plank een beetje mis op dichterlijk niveau. Eerst en vooral zou ik de spelfouten eruit halen en dan eens wat dichtbundels gaan lezen over hoe liefdesgedichten wel kunnen. En dan heb ik het niet over Candlelight.
|
Het is wel leuk om te lezen, maar niet echt origineel. Het kan btw ook zijn "dat ik van je houd" (eigenlijk correct)
|
Liefdesgedichten zijn al snel cliché of onorigineel, ik hoopte dat dat bij deze niet het geval zou zijn maar helaas!
|
Dat rijmschema:(
|
Citaat:
|
Ik sluit me helemaal aan bij *nerwen elensar: de rijm is geforceerd en die spelfouten moet je eruit halen, want het staat heel erg slordig. Probeer (zoals al gezegd is) minder expliciet te verwoorden wat je wil zeggen, gebruik beeldspraak en wees creatief.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46. |