Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Droom je soms van mij? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1352870)

Anne 01-02-2006 08:40

Droom je soms van mij?

Dit is de nacht van het beginnen,
dit is een nacht waarvan ik hou.
Dit is de nacht waarin ze zingen:
ik droom van jou, ja droom van jou!

Dit is de nacht van nooit meer slapen,
dit is de nacht waar ik op wacht.
Dit is de nacht van straks ontwaken,
dit is de allerlaatste nacht!

dit is zo'n nacht waarvan ik hou.
Dit is de nacht van overwinnen,
want ik droom ook van jou!

AskMeAnything 01-02-2006 10:07

Citaat:

Anne schreef op 01-02-2006 @ 09:40 :
dit is een nacht waarvan ik hou.
Dit is de nacht waarin ze zingen:
ik droom van jou, ja droom van jou

Dit is de nacht van nooit meer slapen,
dit is de nacht waar ik op wacht.
Dit is de nacht van straks ontwaken,
dit is de allerlaatste nacht

dit is zo'n nacht waarvan ik hou.
Dit is de nacht van overwinnen,
want ik droom ook over jou

Ik vind het een leuk gedicht :) Ik vind het niet heel bijzonder, maar het loopt goed. Op 1 ding (dikgedrukt) na, dat ik heb veranderd.
Verder vind ik het jammer dat je steeds uitroeptekens gebruikt, dit maakt het gedicht een beetje 'overenthousiast' ofzo, net alsof je het schreeuwt. Die heb ik dan ook (om het te laten zien) weggehaald.
Maar toch leuk :) Ga zo door :)

milamber 01-02-2006 10:52

Interpunctie had voor mij ook niet gehoeven
maar ik vind het een leuk enthiousiast en blij gedicht, ritme loopt ook goed, leest lekker, mede-dankzij de herhaling denk ik.

gr
kerwin

Riven 01-02-2006 16:27

Het ritme is heel leuk, het zingt een beetje, maar de tekst vind ik echt slaapverwekkend als ik aan strofe 2 begin. Ik hou niet van herhalingen en hier weet ik weer waarom.

De interpunctie en de hoofdletters storen het geheel overigens, maar dat hebben mijn voorgangers ook al gezegd. Het zou een gedicht als dit niet misstaan, gewoon doorlopend te zijn, met kleine letters.

Ik heb beter van je gelezen.

LiefsvanHier 01-02-2006 16:32

Ik ben het eens met mijn voorgangers maar het komt allemaal erg 'verliefd' op me over en dat is leuk om te lezen. :p

Volk 01-02-2006 17:54

De hoofdletters en interpunctie storen een beetje. Verder komt het over als een leuk vrolijk liedje dat midden in de nacht bij knetterend kampvuur word gezongen. Ik vind het een leuk gedicht.

Leonoor 01-02-2006 18:00

Het is een nacht...

Ik moest denken aan dat nummer van Guus Meeuwis. :o

Jouw gedicht vind ik natuurlijk ook (y), maar ik vind het een beetje te veel van hetzelfde. Dat maakt het sterk, maar tegelijkertijd vind ik het ook jammer.

Porcelain 01-02-2006 23:35

Tsja, ik hou niet van herhaling tenzij op een héle interessante manier, dus ik vind het gedicht zelf niet echt leuk omdat er zo weinig 'boeiends' in staat, vind ik. Wel wil ik een complimentje geven over het ritme van het gedicht, word je vrolijk van:). Loopt heerlijk.

annevb04 02-02-2006 15:49

Ik word vrolijk van je gedicht!

Mr Soija verwijderd 03-02-2006 12:50

Bij dit gedicht lijkt het me beter te reageren voordat ik de andere posts lees.

Ik vind dit gedicht meer op een lied lijken. En het komt een beetje kinderachtig over, vooral de rijm. Het leest wel lekker, maar gezongen klinkt het toch veel lekkerder. Het ritme is (y) , behalve dan in de laatste regel

Mr Soija verwijderd 03-02-2006 12:53

Maar als je "van" vervangt door "over" van AskMeAnything, loopt het ritme goed in de laatste zin

Anne 04-02-2006 21:22

Ik zal ook eens reageren. :) Ik ben het met het meeste commentaar wel eens, de originele versie bestaat namelijk ook uit kleine letters en zonder interpunctie. Die moet ik misschien ook eens posten. De laatste regel... klopt dat het ritme niet zo lekker loopt, maar ik vind het moeilijk om 'van' te veranderen in 'over', omdat ik met de laatste zin de overbekende 'ik hou ook van jou' zin wilde imiteren. Ga nog even bedenken hoe ik dat beter kan laten lopen zonder 'over' te gebruiken. Misschien componeer ik er wel leuke muziek bij. :)

In ieder geval bedankt, echt veel commentaar, leuk! :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.