![]() |
[Knoppix] Kan NTFS schijf niet vinden
Sinds gisteren krijg ik bij het opstarten van Windows XP Home Edition SP2, zodra ik het inlogscherm te zien krijg, een creatief blauw scherm met de melding dat windows is afgesloten om schade te voorkomen vanwege een REGISTRY_ERROR. Dus ik m'n windows-cd pakken, windows herstellen, maar zodra hij de setup wil afsluiten zie ik hetzelfde scherm weer. Dus m'n knoppix-cd zoeken, erin doen, om zo naar een oplossing te zoeken. Ik krijg op m'n desktop nu een aantal dingen te zien, zoals trash, cdrom, etc. Mijn harddisk staat hier echter niet tussen. Hij ziet wel een Harddisk partition, sda1, maar dat is m'n mp3-speler die op de usb poort zit.
Onder devices zie ik wel een hard disc die sys heet, maar die kan alleen door de root gemount worden, aldus de vriendelijke foutmelding. Is er een andere manier om toch toegang tot mijn ntfs-schijf te krijgen? Of kan ik win xp het beste op een andere manier repareren? |
Er zit geen wachtwoord op de root-account bij Knoppix.
|
Citaat:
OT: ik heb zelf geen problemen gehad met mijn NTFS schijf, maar om hoeveel partities gaat 't? want afaik mount knoppix default de eerste partitie van de eerste schijf en anders ff gewoon onder root inloggen, en dan mounten. zou toch geen probleem moeten opleveren? |
Wat ik eerst zou doen is je computer herstarten en als probleem zich herhaalt zou ik je windows opstarten in veilige modus, op google kijken wat er te vinden is over deze fout en die stappen te volgen, superduck.
De gratis full version van ultimate bootcd brengt een kleine grafische linuxdistro met zich mee. Citaat:
|
Ben een knoppix-n00b. Hoe log ik als root in? :bloos: Het is 1 partitie.
Had al gelezen dat Linux op ntfs laten schriijven niet zo'n goed idee is, zal dus als backup-methode gebruiken. Windows in veilige modus opstarten levert overigens hetzelfde probleem op. |
Citaat:
|
Wat ik nog weet van de oude knoppix versies was dat je ergens in je "startbalk" bij "system" een root-console kon opstarten.
En anders kon je nog ff op de tux icoontje op je "startbalk" klikken om dan nog ff root-console. Als je de root-console gebruikt, ben je meteen root. En anders kan je nog altijd een console openen en dan Gimme more beer commando opvolgen. |
Citaat:
|
Citaat:
:bloos: sorry *kusje* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25. |