![]() |
Mappen beveiligen met wachtwoord
Is het mogelijk om met Windows XP mappen (bv de map 'mijn documenten') te beveiligen met een wachtwoord?
|
Ik kan op mijn laptop mappen instellen die ik met een vingerafdruk wil beveiligen. Er moet dus ook wel software zijn waarmee je wachtwoorden op mappen kan plaatsen. Volgens mij gaat het namelijk standaart niet in windows.
|
misschien moet je upgraden naar Windows'98 :rolleyes:
verdiep je eens in de standaard aanwezige beveiligingen en rechten die Windows NT/2000/XP kent, onder andere hier |
het is zelf in windows niet mogelijk om gewoon mappen te beveiligen, daar heb je programmas voor nodig zoals bijvoorbeeld "folderlock" .
|
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb (als tijdelijke oplossing) ervoor gekozen bepaalde documenten verborgen weer te geven, aangezien m'n ouders (die alleen spelletjes spelen op de pc :rolleyes: ) toch niet snappen dat er 'meer is' dan zij op 't eerste gezicht kunnen zien.
Als ik meer tijd heb verdiep ik me er idd verder in, want dit lijkt me ook de beste oplossing niet :) |
Zoals BadBoyBassie al poste, er bestaan verschillende programma's waar je op mappen kan beveiligen.
Wat je ook kan doen, wat ouderwets is maar wel werkt, is je mapje inpakken en daarop een wachtwoord zetten. Je kan dit bijvoorbeeld regelen met 7-zip |
Eigen account aanmaken en daar een wachtwoord op zetten is ook al redelijk effectief.
|
Citaat:
|
Citaat:
of is dat omdat ik als Admin sta ingesteld ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |