Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Condoom?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=135379)

*breezer* 21-06-2002 19:23

Condoom??

ok misschien een stomme vraag maar wil 't toch even voor de zekerheid weten.

ik heb nu "al" 1 jaar wat met mijn huidige vriend.
En HET zit er nu toch wel aan te komen.
Ik wou dus weten of we het met of zonder condoom kunnen/moeten doen. Dit omdat we allebei elkaars 1e zijn. Zou het zonder condoom kunnen? En wat zijn dan nog de risico's?

Liefs
*breezer*

jnieuwelaar 21-06-2002 19:32

als jij de pil gebruikt kan het zonder condoom, maar als dat niet zo is dat MOET je het met doen.

ZHAzha 21-06-2002 19:35

jah gebruik je de pil???
zo ja.. kun je het zonder condoom doen

*breezer* 21-06-2002 19:53

Oeps vergeten bij te zetten:

Ja ik gebruik de pil.

maar zitten er dan nog risico's aan vast? Ik bedoel dus als we het zonder condoom doen, en ik ben aan de pil.??

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs *breezer*

ganralph 21-06-2002 21:06

er zijn nog wel risico's (hoewel klein...)

- de pil is NOOIT 100% zeker...
- je kunt sommige soa's ook oplopen via andere manieren dan sex (fouten in het ziekenhuis; drugsgebruik; ... )

sead-nbm 22-06-2002 01:00

maar condoom ook niet ik heb wel gehoord van mensen die met condoom en met de pil toch nog zwanger werden. ben je ook net die 0,1%

Koen 22-06-2002 01:03

Citaat:

sead-nbm schreef:
maar condoom ook niet ik heb wel gehoord van mensen die met condoom en met de pil toch nog zwanger werden. ben je ook net die 0,1%
Er is altijd een kans. Maar die is zo gigantisch klein dat de pil alleen voldoende bescherming zou moeten bieden. Tegen zwangerschappen dan, want zoals ganralph al zei kunnen anderen ziekten (zoals bijvb Aids) zonder condoom alsnog overgebracht worden.

DJ Incompetent 22-06-2002 12:27

Als je cker weet dat je hem 100% kan vertrouwen lijkt de pil mij voldoende (y)

ganralph 22-06-2002 12:54

das idd ook waar, je moet natuurlijk elkaar wel 100% vertrouwen.

maar zoals gezegd kun je sommige ziektes ook oplopen zonder sexueel contact, en soms zelfs ongemerkt!!!
niet om je ongerust te maken, want dit is een (zo vreselijk klein) risico dat ik zelf ook zou lopen

TefnachT 22-06-2002 12:56

Je moet een condoom gebruiken....

Stel maar eens voor als hij een ontsteking (of jij) hebt dan hebben jullie het meteen alle 2 :(

*mystery* 22-06-2002 13:16

Citaat:

*breezer* schreef:
Oeps vergeten bij te zetten:

Ja ik gebruik de pil.

maar zitten er dan nog risico's aan vast? Ik bedoel dus als we het zonder condoom doen, en ik ben aan de pil.??

Alvast bedankt voor de reacties!

Liefs *breezer*

is hij ooit gepijpt door een meisje? of heb jij ooit iemand gepijpt of ben je gebeft? heeft iemand hem ooit afgetrokken of jouw gevingerd?
zo ja, dan is er een kleine kans dat je een soa hebt (iemand met een koortslip kan dit overbrengen op geslachtsdelen en iemand met een huidaandoening zoals wratjes kan dit ook over brengen op geslachtsdelen)

maar zo niet, dan kan je gewoon met elkaar naar bed. mits je de pil gebruikt natuurlijk.

Kennedy 22-06-2002 15:32

als je slim bent gebruik je gewoon een condoom in combinatie met de pil. ben je veilig tegen zwangerschap en vieze ziektes. als je zeker weet dat jullie geen van beide iets onder de leden hebben kan je condoompie weglaten. veel jongens vinden condoom een hoop gepruts en 3x niks...ik heb er nooit problemen mee gehad, kwestie van ervaring mee opdoen en oefenen denk ik. verschilt per persoon (en ook creatief zijn...de jongen hoeft hem toch niet zelf om te doen?)

MissBi@tch 22-06-2002 17:13

als je slim bent idd allebei maar als je echt zeker weet dat je allebei geen ziektes hebt dan kan t ook zonder mar gebruik altijd de pil!!!!

M@TRIX 22-06-2002 17:16

kan beide gebruiken is verstandiger

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.