![]() |
[msdos prompt] automatisch afsluiten tegengaan
Hoi,
Ik gebruik vaak programma's die dos nodig hebben om te runnen. (ik heb nu een programma waarin ik in verkenner een bestand naar toe kan slepen op het dos programma icoontje, vervolgens voert het programma een bepaalde opdracht uit , in dit geval convert hij het bestandje in een andere soort bestand en sluit het venster automatisch af) Die programma's die ik gebruik runnen dus even: ze voeren een proces uit en dan eindigd het programma , maar sluit hierbij het msdos venster af! Maar wat ik niet wil is dat het ms dos prompt window word afgesloten als mijn programma klaar is met runnen. Iedere x wanneer ik het een programma nu gebruik sluit het venster. Hierdoor kan ik niet de msdos output zien wat het programma nog geeft, want het scherm is alweer afgesloten. Iemand die mijn verhaal snapt en mij kan helpen? ALvast bedankt! |
Probeer eens wat te regelen met het commando "start"
"start /?" voor meer informatie. |
Of gewoon zelf zo'n venster openen (Start, Uitvoeren, cmd) en daar het bestandje naartoe slepen?
|
Hoi bedankt voor de tips maar , ik denk niet dat dat lukt...
het gaat erom dat ik als ik het programma vanuit ms dos promt start hij het venster natuurlijk wel laat staan. MAar als ik ms dos promt niet heb runnen en ik sleep het programma naar de ms dos promt toepassing, hij heel even ms dos promt start, het programma runt en daarna het venster weer sluit omdat het programma is beeindigd. Vanuit Start>uitvoeren>cdm en dan naar de folder locatie gaan(bijv c:, cd apps, progr.exe) en vanuit daar het programma laten runnen lukt wel, hij sluit het venster dan niet af, hij start het programma en eindigt het programma zonder het venster af te sluiten nadat het programma is geeindigd. Maar vanuit explorer sluit hij altijd af als hij het programma heeft uitgevoerd. :( Het moet toch ergens in te stellen zijn?? |
gooi het in een batch bestand en zet er pause onder :)
|
Citaat:
|
Citaat:
bijv =========================== clac.exe lattietenzien.exe pause ============================ en dit opslaan als iets.bat en dan werkt het |
Citaat:
|
ja, of je doet het hoe je het hoort te doen, namelijk ff de eigenschappen van je snelkoppeling opvragen en daar aangeven dat het venster niet dicht moet na het afsluiten van de shell... :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |