![]() |
Kosten van de opleiding die niet in het schoolgeld zitten.
Ik zit op het ROC Sport en Bewegen in Tilburg.
Ik betaal iets meer dan 900,- euro voor een jaar. Nu kreeg ik vandaag 2 acceptgiro's binnen van mijn school wat betreft 2 vakken (hoofdkeuzevak fitness en klein keuze vak zwemmen) . Ik moet 600,- betalen. Ik baal hier echt van. Mogen scholen zoveel vragen naast het normale schoolgeld? |
Ja, dat mogen ze. Aan universiteiten lopen de kosten van studeren soms ook enorm uiteen, sommige studies hebben zeer dure boeken en kostbare programmatuur nodig, terwijl je bij anderen alleen kopietjes krijgt.
|
Je zal voor materialen/kleding/etc moeten betalen, kan me voorstellen dat dat niet goedkoop is.
Geven ze aan het begin van het jaar niet ongeveer aan wat voor kosten je kan verwachten? |
Valt allemaal nog mee toch? Collegegeld aan de universiteit als je niks 'fancy's' doet is standaard ongeveer 1500 euro. Daar zit jij nou ook aan...netjes toch?
|
Citaat:
Op de meeste scholen wordt aan het begin aangegeven wat de kosten ongeveer zullen zijn van dat jaar, of op het moment dat je informatie krijgt over iets wat je gaat kiezen staan de kosten er bij. Scholen mogen dit doen, maar erg netjes is het zo niet. (n) |
Ik zou gaan klagen, en niet informeren op een forum met alleen scholiertjes, maar ergens bij de consumentenbond.(als jij of je ouders lid zijn, anders moet je 10 euro lappen) Op hun site staat ook wel aardig wat informatie en je kan altijd ff googlen (wel betrouwbare sitesgebruiken he). Dan weet je zeker dat je de juiste info krijgt, want de consumentenbond houdt zich dagelijks bezig met dit soort problemen. Ze zijn er immers voor de consument. Dankzij hun advies heb ik al superveel geschillen in mijn voordeel opgelost(met vakantie, ondeuglijke producten, abbonementen etc.)
Maar 1 ding is heel belangerijk, pluis het helemaal uit tot je zeker weet of het wel of niet mag. Als je een beetje laks bent kan het zijn dat je niet je gelijk haalt terwijl je wel gelijk hebt. (gebeurt bij het meerendeel) |
Consument =/= scholier
|
Citaat:
|
volgens mij mag dit helemaal niet zomaar. Er moet wel vantevoren gesteld worden hoeveel iets gaat kosten.
In een winkel moet tenslotte ook alles geprijsd zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17. |