![]() |
Ottave Rime
Ik had dus echt werkelijk niks te doen, dus heb ik iets stoms opgeschreven.
Ottave Rime Ottava Rima, niet zo simpel is h't; De jambe, immer nog het moeilijkst' metrum, Is hier de aangehouden versvoet: gissen In't ritme wordt toch zeker afgewezen. Gekruist is't schema voor de rijm, tenminste Tot d'zesde regel van't gedicht. Maar weet je Welk kenmerk dichters niet vergeten kunnen? Acht Regels! Tja, 'tis ook niet moeilijk, turven. |
Citaat:
|
Niet helemaal mijn ding denk ik, ik snap het niet, en ik weet niet waar het over gaat.
niet zo simpel is h't vind ik niet mooi klinken. De laatste regel vind ik wel leuk. :) |
Mja, dit is zo'n typisch gedicht-over-dichten, iets wat je in elk oeuvre wel terugvindt. In die zin vind ik het dus niet bijster origineel. Ik vind het een goede vingeroefening, dat wel. Een beetje zelfrelativerend ook. En je bent consequent. Hoewel, op het einde verander je een beetje van toon: het wordt ludieker, je gebruikt een vraag... Het is ook een beetje moeilijk leesbaar in z'n geheel. Tja, meer kan ik er op dit moment niet echt bij bedenken... :s
|
Ik vind die d' en consorten zeer irritant om te lezen. Ik vind ook niet dat dat iets toevoegt aan het ritme maar dat kan ook aan mij liggen.
Verder doet het mij eigenlijk niks, vind het onderwerp ook niet zo origineel en je springt precies van de hak op de tak. Verwarrend. |
Citaat:
Citaat:
Het is zeker een goede vingeroefening :D . In het begin kan het moeilijk zijn, ja. Citaat:
Maar iedereen bedankt voor je commentaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23. |