![]() |
Aandacht/Jij met ons.
Niet één gedicht. :p
Aandacht. Zo zong de dood zijn lied, vol vreugde. En ging aan mij voorbij. Verdervelijk blij, was ik, met de desinteresse des doods. -------------------------------------------------- Jij met ons. Het was heerlijk zonder jou, Vrijheid alom. Maar ach, de wereld is niet recht, en vaardig, niet vrij van idioten zoals jij en wij. In een bocht keerden wij terug. Immers om de wereld heen. Trouw, vonden wij onszelf vastgekluisterd, maar vervreemd van jou. Uhm, tja daar kom ik weer aan :bloos:. Wat vinden jullie ervan? |
'Aandacht' vind ik niet zo'n goed gedicht. Allereerst zou ik meer op je interpunctie letten: de punt achter de tweede regel kan bijvoorbeeld best wel weg, want daardoor stokt het ritme. Ook zou ik al die overbodige hoofdletters weghalen, dat ziet er niet mooi uit (zelfs in gedichtenbundels zie je dit wel eens, maar ik vind het gewoon lelijk want een hoofdletter hoort alleen aan het begin van een zin of omdat er sprake is van een naam).
de desinteresse des doods is weliswaar een alliteratie, toch vind ik het niet mooi: naamvallen gebruiken we in het Nederlands allang niet meer en de rest van het gedicht klinkt ook helemaal niet zo ouderwets. 'Jij met ons' vind ik beter. Ook hier zou ik van de eerste twee regels één zin maken (en bij de tweede strofe overigens ook). De tweede strofe vind ik wel erg goed gevonden, de woordspeling met rechtvaardig vind ik geloof ik minder geslaagd. Maar: blijf vooral zo enthousiast dichten, dat vind ik erg leuk en al doende leert men. :) |
Dankjewel!
Ik zal er eens naar kijken. Ik vond trouwens 'Aandacht' echt een verschrikkelijke titel, maar ik moest van mezelf snel iets verzinnen omdat ik al zoveel gedichten heb zonder titel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |