![]() |
Walk the Line
Verenigde Staten
Drama / Muziek 135 minuten geregisseerd door James Mangold met Joaquin Phoenix, Reese Witherspoon en Ginnifer Goodwin Country-legende Johnny Cash (Joaquin Phoenix) vertrekt naar Memphis waar countrymuziek nog in de kinderschoenen staat. Naarmate hij steeds bekender wordt en dus geld begint te verdienen komt hij in contact met grote sterren zoals Elvis Presley. Maar de roem wordt Johnny te veel en hij raakt aan de drugs. Hij draait vanaf gisteren in de bios volgens mij :) Ik ben niet zo thuis in Johnny Cash, maar afgaande op stukjes die ik al op tv heb gezien, lijkt het me wel een goede film. En een mooie gelegenheid om eens wat meer te weten te komen over Johnny Cash natuurlijk :) |
ik wil hem graag zien. johnny cash gespeeld door joaquin phoenix, dat belooft wel wat.
|
Ik herhaal mijn post uit "Wilke film....deel 19":
Walk the line Grondige, maar veel te lange biografie van Cash, waarbij ook nog komt dat het voor een niet-Amerikaan sowieso al erg moeilijk is om zich in te leven in het wereldje. Desalniettemin wordt er prima geacteerd en krijgen de belangrijkste personages voldoende ruimte om tot leven te komen, hoewel het naar mijn smaak nog wel iets beter kan. Als men er 15-20 minuten uit had geknipt was mijn cijfer wellicht wat hoger geweest. |
Lijkt me wel interessant.
|
Ik wil hem wel zien :)
|
Ik had laatst een recensie gelezen over deze film. Het commentaar was positief maar er stond wel bij dat de film leuk is als je de muziek een beetje kan waarderen, omdat er constant gezongen wordt. Het verhaal lijkt me wel wat, maar die muziek. :p
|
Citaat:
|
Ik heb m gezien, hij is zeker de moeite waard ook al is het enige minpuntje dat ie net iets te lang duurt.
|
Ik heb hem gezien, prachtfilm.
Duurt mij niet te lang overigens. |
Lijkt me een mooie en goede film, ook omdat ik graag films kijk van reese witherspoon
Ik ben alleen totaal niet into country muziek, en in de krant las ik dat er maar liefst 22 nummers worden gespeeld, waarvan een groot deel van a tot z uitgezongen worden....en dat lijkt me dan wel weer bagger, dus ik huur hem denk ik :) |
dan zou bijna de helft van de film uit zingen bestaan?
|
Nou, er wordt wel be-hoor-lijk veel gezongen. Ik had het op een gegeven moment wel een beetje gehad met die nummers. Ik zat tenslotte niet in de zaal omdat ik zo ontzettend van zijn muziek houd.
|
JUIST een reden voor me om die film te zien. Zingt die joaquin nou uiteindelijk zelf of hebben ze 'm toch laten playbacken? ik snapte het niet helemaal meer naar aanleiding van een interview in het vara tv magazine.
|
Het zal wel geen slechte film zijn, maar het onderwerp Johny Cash spreekt mij totaal niet aan.
Citaat:
|
Ik wil 'm wel zien.
Ben echt té lang niet meer naar de Cinecitta geweest en er draaien nu gewoon veel te veel leuke films. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou juist voor de muziek gaan.... ik ben dol op country!
|
Ik ga waarschijnlijk a.s. Donderdag, ben erg benieuwd :) .
|
Afgelopen dinsdag gezien, ik vond het zeker een leuke film om te kijken. Er wordt inderdaad best veel in gezongen maar dat was niet storend. En het bleef stil in de zaal dus ik denk dat de meeste er wel zo over dachten.
|
Wil ik zeker zien (y)
|
vond het maar een matige film, ondanks geweldige muziek en prima acteerwerk.
ik zat wel in de bios voor Johnny Cash |
Standaard biopic. (n)
|
Ga hem zo kijken, als ik hem binnen heb :)
|
Citaat:
De acteurs schijnen zelf alle muziek ingezongen te hebben, en ze doen dat voortreffelijk. Ik was er eerst wel bang voor, want ik ben hoegenaamd niet naar deze film gaan kijken voor het verhaal, maar vooral voor Johnny Cash en zijn muziek. Maar ik ga er wel van uit dat ze het in de film niet 'live' zingen. Ze playbacken hun eigen studio-opnamen. Maar dat zal je wel bedoelen... Give it a try! En ik vond de film helemaal niet zo langdradig als 135 minuten zou doen vermoeden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57. |