![]() |
Jullie mening alsjeblieft...
Even jullie mening alsjeblieft
De gedichten die hieronder staan, heb ik tussen mijn 8ste en mijn 10de geschreven. Ik ben nu 12. Wat vinden jullie ervan? Jij jood ....... Als de pest door haat verdreven Mensen waren in de ban Van Hitler, een vreselijke man Je ging als jood toch maar verder met je leven Geen identiteit Alleen een jodenster Een huis, wat eten, maar buiten dat Was je verder alles kwijt Zoekend naar woorden voor dit vreselijke gebeuren Wist je dat de dag zou komen Dat je op die grote trein zou stappen En je leven voor eeuwig grijs zou kleuren Voor jaren werd je aan het werk gezet Om dan de dood in ogen te zien Je werd vermoord, en zo veel meer Beland in een eindeloos donker gebed Het kerkhof Als een schim in de nacht Aan het heden ontsnapt Het is donker buiten En donker in zijn hart Of niet? _ Een geest Dwaalt over de graven Roept de doden op Als zijn slaven _ Denkt nergens anders meer aan Denkt aan de dood Een schim Zijn ogen gloeien rood _ Als een schim in de nacht Aan het heden ontsnapt Het is donker buiten En donker in zijn hart |
Voor iemand tussen 8 en 10 is dit natuurlijk helemaal niet slecht. :) De hoofdletters aan het begin van iedere regel zijn nogal overbodig omdat de zin gewoon doorloopt, maar dat zal wel de schuld van Word zijn. Bij het eerste gedicht is het jammer dat de regels niet ongeveer even lang zijn: hierdoor is het moeilijk om de rijm te volgen, omdat het niet helemaal klopt in het ritme. Verder zou ik, en dat geldt ook voor je tweede gedicht, wat meer letten op interpunctie: het gebruik van punten, komma's enzovoorts.
Ik ben overigens wel benieuwd naar hoe je nu schrijft. :) |
Citaat:
Ik heb hier wel een engels gedichtje wat ik net geleden ff snel geschreven heb: A sunny day On a warm, sunny day In the middle of May The sky was blue Ik have feelings for you Butterflies are flying in my belly I have so much feelings for you, so tell me Would you be for ever mine? Would you be my date on valentine? Your lips go up and down But I don't hear wat you say Your eyes are blue, your hair is brown On a warm, sunny day Ik vind hem eerlijk gezegd nogal klef :p |
Zoals Reem zegt. En je laatste Engelse gedichtje vind ik eigenlijk niets. Het klinkt wat te simpel, het woordgebruik, en het is nogal cliché. Ik denk dat je in het Nederlands een stuk verder komt.
|
zeker niet slecht voor de leeftijd. sommige dingen erg gerijmd gemaakt je ging als jood toch maar verder met je leven, bijvoorbeeld, het klopt er niet helemaal achter, maar het staat er wel achter, want het rijmt. ik denk dat je daar wel even naar kunt kijken. er zitten trouwens wel mooie stukjes en gedachten in. een huis, wat eten, maar buiten dat ~ was je verder alles kwijt klinkt eenvoudig en goed. beland je voor of na je moord in een eindeloos donker gebed?
denkt nergens anders meer aan ~ denkt aan de dood is niet zo'n goede zinsbouw denk ik, dat loopt niet zo lekker. verder lekker luguber. dicht nog eens lekker door in dat nederlands zou ik zeggen. |
Voor iemand van die leeftijd zijn de 1e gedichten best goed. Is leuk dat je op die leeftijd al gedichten schreef. Het Engelstalig gedicht is niet goed. Je bent er ten 1e 12, nog niet oud genoeg om een vreemde taal te beheersen (mijn excuses moest je tweetalig zijn) ten 2e, het Engelse gedicht is teveel een letterlijke vertaling vanuit het Nederlands.
Plaats eens een Nederlandstalig gedicht zou ik zeggen. |
Het engelse is inderdaad wat minder. Maar in het nederlands is het helemaal zo slecht nog niet. Dicht eens wat meer in het nederlands. En dan de zin Ik have feelings for you, moet dat echt zijn Ik of is dat een typfout?
|
'Je ging als jood toch maar verder met je leven' vind ik mooi. Het geeft de mistroostigheid van de jodenhaat en de onmacht van de joden weer. Sorry maar het engelse gedicht vind ik tien keer niks.
Trouwens, ik vind het nogal wat dat een kind van acht/tien jaar zich uberhaupt bezighoudt met dichten. Heel goed van je. Jij komt er wel :) |
Citaat:
|
Ja dat 'ik' was inderdaad een typfout, en echt bedankt dat jullie dat gedicht zo slecht vonden (meen ik serieus) want ik vond het ook slecht......
Julie kunnen binnenkort nog meer gedichten verwachten, maar zie alsjeblieft in dat ik echt geen fantastische dichter ben (ik ben tenslotte 12 en zit net op de middelbare school). PS>>>>>> Ik verwijder dat engelse gedicht meteen :P:P :p :p :p |
Wheeeee :( Dat slegte gedicht kan niet meer verwijderd........
|
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je zulke oude topics nog upt .. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02. |