![]() |
Rechten
Hoi
Ik had een vraagje, wat zou je eigenlijk kunnen doen, wat zouden je rechten zijn als je een blijvende medische mankement hebt wat door een arts is veroorzaakt en wat ook aantoonbaar is wat dus ook is verklaard door een andere arts. |
Is dat niet meer iets voor w,g&r?
|
Sorry als het ergens anders hoort, omdat het medisch was heb ik het bij lichaam & gezondheid gezet. :|
|
moet idd op w,g&r.
ontoppic: ik denk dat je hier maar een kleine kans hebt op een (grote) vergoeding. Als je nou in Amerika had gewoond was het een ander verhaal, daar klaagt iedereen elkaar elke dag aan. Er is toen een vrouw geweest die van de McDonals een miljoenenclaim kreeg omdat ze haar lippen had verbrand aan de koffie :s. Dat hoef je in NL niet te verwachten. |
Er is een medische tuchtraad, daar kan die arts op z'n flikker krijgen. Wat jij eruit sleept heeft heel erg te maken met de aard van je probleem. Als je dagelijks pijn hebt en in je handelen beperkt wordt kan je er veel geld uit slepen, als het meer iets 'vervelends' is praat je eerder over smartengeld.
|
-> WG&R idd :)
|
Citaat:
|
Aansprakelijkheid voor de schade (maar dan wel echte schade, bijv. inkomensverlies, aangepaste woning, e.d. geen immateriële dingen) en sancties door het medisch tuchtcollege. Voor zover ik weet is een klacht bij het laatste gratis of in elk geval niet kostbaar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38. |