![]() |
andere baan
het gaat hierbij niet om mij maar om een bekende van mij.
Hij heeft de PABO gedaan en heeft nu een contract voor onbepaade tijd (een vaste baan dus)op een basisschool in Limburg. Diegene is eigenlijk het hele jaar door gestesst omdat de leraren te veel werkdruk hebben ( veel cursussen en naschools werk). Hij wilt nu gaan kijken voor ander werk maar weet niet wat. Aangezien hij nu vast werk heeft en je dat tegenwoordig niet meer krijgt. De baan moet wel voldoende verdienen 1400 netto ( anders gaat hij er te veel op achteruit). De uitdaging voor een andere baan is er wel. maar het grootste probleem is dat hij niet weet wat je kunt doen met een PABO-diploma ? tips/hulp/menigen gevraagd |
Waarom niet gewoon werk zoeken op een andere school? Waar de werkdruk wat minder hoog ligt?
En wat bedoelt ie met 'naschools werk'? Ik neem aan dat hij tijdens z'n studie toch ook al wel bedacht had dat z'n werk niet om 15.15 stopt..? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
bedoel je dus echt het stuk na kwart over 3? Want leraar zijn is natuurlijk gewoon een fulltime baan. |
Ten eerste lijkt het me dat hij zijn werk beter moet plannen. Ook bij veel werk hoeft geen stress te komen als je je planning een beetje mooi rond hebt.
Daarnaast kan hij ook proberen een cursus te gaan volgen als remedial teaching of iets dergelijks, zodat hij op die school een andere taak kan gaan doen (full time RT'er in dit geval, mocht de school daar groot genoeg voor zijn). |
Haha, 1400 netto verdienen met alleen een PABO-diploma, in de armste provincie van Nederland? Dachtutnie. Eisen bijstellen of bijscholen, anders wordt het niks.
|
Citaat:
En mbt die cursus..daar is geen tijd voor :p Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmz, ik ken wel een aantal mensen die pabo hebben gedaan en nu op een hele andere functie zitten... Gewoon vacatures checken dus!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zolang er maar niet gerekend hoeft te worden ;) |
Een vriend van me heeft geen diploma, heeft zelfs zijn studies nooit afgerond, is 19 jaar en heeft een netto loon van 1600 euro als chauffeer van computers etc.
Het kān dus wel. Alleen moet je geluk hebben. Ik bijvoorbeeld heb dan wel een diploma, werk 38 uur per week, doe grafische ontwerpen, en allerlei administratieve taken... en ik verdien veel minder. Helaas. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51. |