![]() |
[Monitor] 24inch TFT VS LCD
Hallo,
Over een kleine 4 maanden ga ik de Dell Ultrasharp 2405FPW 24-inch kopen voor mijn nieuwe computer. Nu is dit een groot scherm maar hoe zit het met de werkelijke grootte van 2/3 Meter? Ik heb namelijk een grootte maar oude breedbeeld tv deze wil ik misschien vervangen voor een mooie Samsung LCD echter als je heel goed films kan kijken op de Dell dan vind ik dit niet nodig. De Dell is 900 Euro en de Samsung is 1500 Euro. Verder, hoe goed kan je tegenwoordig tv kijken of je computer? Ik wil namelijk mijn Dell ook als tv gebruiken voor films. Bij mijn computer koop ik ook de Z-5500. Deze wil ik niet steeds switchen tussen mijn Dell en evt Samsung LCD. Wat zeggen jullie ervan? Is de Samsung echt te overdreven als je al een Dell hebt en een breedbeeld. Ik ben benieuwd naar de meningen. Syphon |
Eerdat jij je pc gaat kopen, is er al een leuke 30 inch tft voor dat geld :P.
Maja zoek eens revieuws op internet. |
TFT is vorm van LCD dus om die nou te gaan vergelijken is ook zo raar:S
anyway.. het scherm wat dell is verkoopt iswel een klasse beter ( maar ook kleiner ) dan het scherm wat samsung je verkoopt. het is de keus tussen een appel of een peer... gewoon kiezen wat het lekkerste is ;) |
Hij bedoelt denk ik een computermonitor versus een LCD-monitor (die ook TFT is) met een tuner voor analoge storingsgevoelige televisie. ;)
|
Citaat:
Idd, het 24inch Dell scherm ga ik kopen maar ik weet niet of ik daar wel een goede dvd op kan kijken van een redelijk afstand. Als dit echt te klein is dan wil de 32inch versie van de Samsung kopen. Maar dan moet ik steeds de draden switchen van de Z-5500 en dat lijkt mij nou net niks. Hoe zit het nu met de tv-kaarten, krijg je perfect beeld op een 24inch cq 1920 resolutie? |
32" plasma vond ik zelf ietwat klein, ik heb zelf 50" in de woonkamer (die is al wat jaartjes oud) en dat is wel hét formaat. Maar LCD schermen zijn nog niet zo ver. Veel hangt ook af van de afstand tussen jou en het scherm. Ik zou zeggen snijdt een stukje karton ten grootte van 24 / 32 inch uit en plek die tegen de wand waar je het scherm wilt plaatsen. En bekijk dan of je 24" te klein vindt.
Wat betreft de beeldkwaliteit: het analoge televisiesignaal is naast storingsgevoelig (ruis/interferentie) ook van matige resolutie. HDTV (High Definition) gaat hier wel verandering in brengen, maar duidelijk is dat bij een resolutie van 1920 x 1050 je grofweg 4 keer teveel pixels hebt, die door middel van interpolatie gewoon worden verspreid over de fysieke pixels. TV via Satelliet heeft mogelijk een betere resolutie, dunno. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31. |