![]() |
Ben jij scholier of student?
Aangezien hier op een scholierenforum nogal wat studenten rondrennen naar mijn weten even een polletje.
|
ik mag me eindelijk student noemen.. dus STUDENT :D
(op mbo vinden ze je nog een scholier :|) maar zal binnenkort een werkende scholieren.com bezoeker worden denk :cool: |
Ik ben momenteel een werkloze parasiet.
|
Citaat:
|
Nee.
|
En nu ben ik groot, en belangrijk en student
|
Geen opleiding momenteel.
|
Citaat:
|
Ik ben een werkplaatshangjongere.
|
Scholier :)
|
wat is het verschil tussen een scholier en een student? O__o
|
Scholier.
|
Citaat:
als je student bent zit doe je HBO of WO |
ik studeer al bijna vier jaar :eek:
|
Citaat:
|
Ik zit in de tweede, dus ik zal wel scholier zijn :)
|
als je scholier bent zit je op school of MBO
als je student bent zit doe je HBO of WO In belgië zijn die benamingen anders dus ik weet het nog steeds niet exact, wat is het verschil tussen de twee? :x -- edit--- Oke zo kom ik er niet uit, ik zal mezelf maar een Wetenschappelijke 4dejaars Scholier (...) noemen.. :P |
Citaat:
|
Student
|
Citaat:
Ik ben sinds dit jaar student. |
Student
|
Scholier, en dat blijft de komende 5 jaar zo. :(
|
Werkende en 1x in de 2 weken een middag/avond post HBO tot mei ofzo.
|
Ik ben voor het laatste jaar scholier.
|
Citaat:
|
Basisschool - 0.46%
VMBO BBL (basisberoepsgerichte leerweg) - 0.31% VMBO KBL (kaderberoepsgerichte leerweg) - 0.61% VMBO GL (gemengde leerweg) - 0.46% VMBO TL (theoretische leerweg) - 3.22% HAVO - 9.19% VWO - 22.05% MBO - 10.26% HBO - 22.05% Universiteit - 23.58% Anders - 7.81% |
Met andere woorden, dit is vooral een forum van de hoger opgeleiden. :(
|
Scholierrr
|
studánt
|
Yup, scholier, nog 1,5 jaar te gaan en dan nog een jaar scholieren in de VS :)
|
Student. :)
|
Citaat:
Want je gaat naar een MBO-school of naar een HBO-school. Netzoals je naar een middelbare school gaat. Ergo; Een MBO'er is een scholier, een HBO'er is een scholier. En een WO'er is een student. Ik ben trouwens een scholier. |
Citaat:
|
Scholier, toen ik even student was kwam ik principieel niet op het scholieren forum
|
Citaat:
op mbo hadden we geen pasjes en op hbo krijg je een STUDENTEN pas en ineens overal studenten korting.. |
Student
Degene die hbo geen studie vinden, moeten er bij scholier maar eentje bij optellen. |
Een student is een deelnemer aan het tertiair onderwijs. Hoger onderwijs dus sowieso. Blijft nog de vraag of je MBO als secundair (middelbaar) onderwijs ziet of als tertiair. In mijn ogen is MBO een beroepsopleiding die je na je middelbare school doet (bijv. VMBO) en is dus tertiair.
Maar ik ben hoe dan ook student. |
Scholier
|
In mijn optiek zijn zowel het MBO als het HBO geen studie, maar een opleiding. Je studeert niet, zoals op het WO, maar krijgt beroepsgeoriënteerd onderwijs. Iets heel anders dus. Ik zeg hiermee niet dat het ene beter is dan het andere, maar ik vind wel dat die scheiding wel duidelijk moet zijn.
Je volgt ook geen studie tot Geschiedenisleraar of iets dergelijks, maar een opleiding. Net zomin dat je geen opleiding tot Bedrijfskundige doet, maar een studie. |
Ik ben student, een leidse nog wel.
Ik zou daarachter kunnen plakken: alleen leidse studenten zijn échte studenten, maar daar zou ik geen vrienden mee maken. |
Al 3 jaar een student :)
|
Citaat:
|
Student :)
|
Student :cool:
|
Volgens de hier geldende definitie ben ik student hoewel ik morgen gewoon weer naar school ga.
|
Scholier.
|
HBO is gewoon een studie, zijnde tertiair onderwijs. Je krijgt een studentenkaart, je wordt gekenmerkt als 'studerende' en je hebt recht op een studentenrekening/verzekering en noem maar op.
Dat maakt mij dus een student. |
Scholier.
|
geen opleiding momenteel
maari k ben al klaar met scholier zijn en ik ga in september student zijn |
Citaat:
Ik heb gister al op student gestemd en als mensen daar over vallen, dan veranderen ze het zelf maar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39. |