![]() |
boeken
weet iemand nog interessante/leuke boeken over drugs?
zowel informatief (zoals pihkal en tihkal) als fictie (chrisiane F). wel iets van een beetje kwaliteit, dus niet boeken als junkies of uit je bol. het zou handig zijn als je niet alleen een titel post, maar ook btje vertelt waar het boek over gaat. |
De moeder van David S. van Yvonne Keuls, maar die is wel algemeen bekend denk ik? Erg aangrijpend, net als 'Het verotte leven van Floortje Bloem', hoewel in dit boek drugs een 'secundaire' rol spelen, maar toch de moeite van 't vermelden waard.
Verder heb ik een dichtbundel(tje) in de kast staan, genaamd 'Drugs, verslavende gedichten'. Zijn dus gedichten over drugs/alcohol, best leuk auf sich :p. |
ik heb een boekje voor ouders genaamdf: Jongeren en Drugs
vrij informatief (Y) |
over planten der goden van terrence mckenna
|
Hier in Haarlem is the Dutch Canabis expirience ofzo te krijgen. Die moet ik toch echt nog eens een keer aanschaffen. Is vooral informatief over hoe wiet in nederland in opmars is gekomen als ik me niet vergis...
|
uit je bol sowieso heel informatief(Y)
|
^voor de beginnen psychonaut ja. er staat ook best wat crap in. voegt ook weinig toe, want wie kent dat boek nou niet.
In duizend stukjes schijnt een erg goed boek te zijn: Wanneer James Frey de ontwenningskliniek binnenkomt, is hij verslaafd aan cocaïne, crack, pillen, acid, paddo's, speed, benzine, lijm en alcohol. Hij gebruikt zo veel hij kan, zo vaak hij kan. Vlak voor zijn opname is hij van een brandtrap gevallen en zijn voortanden zijn afgebroken, zijn wangen gescheurd en zijn neus gebroken. James Frey is van de binnen- en buitenkant een wrak, op sterven na dood. Maar hij moet afkicken en leven. Het boek wordt binnenkort ook verfilmd. En verder zijn alle boeken die verfilmd zijn vaak goed of beter zelfs (fear and loathing, requim for a dream etc.) Ga ook binnekort het boek LSD therapie in nederland lezen. Lijkt me erg interessant. |
Citaat:
misschien is naked lunch wel iets voor je. Is wel echt een vreemd boek om te lezen, maar wel erg drugs gericht. |
alice in wonderland
Go ask alice |
En natuurlijk afblijven! van carry slee :P
|
Citaat:
maar verder boeken van W. s. burroughs zijn erg ok, zoals junk en naked lunch (Y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
junk is wel erg goed door heen te komen, erg vermakelijk om te lezen :cool: |
Aldous Huxley - Doors of Perception :cool: (y)
|
Citaat:
|
haha dat is waar ja
ben nu bezig met the soft machine, in het engels is idd ploegen :\ |
Citaat:
Jonathan Ott - Pharmacotheon Citaat:
DM Turner - Essential Psychedelic Guide Citaat:
|
Citaat:
|
The Psychedelic Experience van Timothy Leary, Ralph Metzner en Richard Alpert
Is het Tibetaanse Dodenboek (een van de kernboeken van t boeddhisme voor zover ik weet) vertaald in de psychedelische ervaring. Alles wat je kan beleven tijdens een trip en hoe je er mee om moet gaan. Ben er zelf niet echt ver in gekomen helaas (zoals gewoonlijk). Citaat:
|
Citaat:
en junk van melvin burgess |
Trainspotting.
En verbazingwekkend dat Fear & Loathing in Las Vegas nog niet genoemd is. |
Ik houd van informatieve boeken met wetenschappelijk onderbouwde onderzoeksresultaten (y)
|
Citaat:
|
wat ook wel leuk om te lezen is the electric kool-aid acid test.
Over Ken Kesey and his mary pranksters. Leuk hippie verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welsh is sowieso gewoon erg goed; zwarte humor en inzicht. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zelf ook yo. (y) voor talen die ik echt niet begrijp.
Maar als 't origineel in 'n taal is die je kan verstaan, is 't een beetje lame om dan alsnog voor de vertaling te kiezen, vind ik. |
Citaat:
|
Njae. :p
|
het meeste lees ik voort in het engels, ik heb ook veel vertalingen gelezen.
|
ik luister engelse audiobooks (A) En lees engels (A)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33. |