![]() |
Op een dag
Op een dag open je de gordijnen
Je laat de zon stralend naar binnen schijnen Op de muren verschijnen meerdere malen Bundeltjes van vurige zonnestralen Je kijkt omhoog naar de hemelsblauwe lucht De pluizige wolkjes zijn allemaal gevlucht de bomen vormen een dakje vol groen je liefste geeft je een romantische zoen biggelt er over je wang een traan Zo heerlijk, een dagje voor 't raam staan Heb ik ooit es gemaakt toen ik op vakantie was naar zee. Zag hem opeens plakken in me fotoboek :P MOEST ik gewoon ff posten. ^^ -- ik weet geen goede titel, help. -- dit is zo ongeveer het eerste gedichtje dat ik ooit heb geschreven, dus ik denk wel dat t beter kan, opmerkingen en suggesties zijn bijzonder welkom. :) -- |
De eerste twee zinnen en de laatste zin vind ik mooi, de rest niet zo. Ik zou in de tweede zin ook 'Je' en 'Laat' omdraaien, 'Laat je', Omdat je in de eerste zin ook al 'Open je' hebt staan.
|
Ik vind hem wel schattig, maar niet echt speciaal:)
Citaat:
Je rijm komt soms wat gedwongen over, maar je hebt wel een leuk woordgebruik. |
mja vroeger wou ik perse dat t rijmde :P
In me fotoboek staan de hoofdletters anders denk ik, nu ik het herlees vind ik ook dat sommige hoofdletters niet mooi staan, stoute ik :nono: bedankt voor de reacties :) |
Hier en daar is de rijm geforceerd. Het is wat kinderachtig, maar wel leuk.
MrSoijaGrade: 6.0 |
Ja, je rijm is zoals gezegd nogal kammer. Je begin- en eindzin vind ik wel aardig. Voor het raam staan is een leuk onderwerp voor een gedicht. Steeds die verkleinwoordjes vind ik ook niet geweldig.
Maar goed, dit was dus je eerste gedicht zo'n beetje. Heb je ook meer recente gedichten? Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |