![]() |
Hoe het einde brak
ze danste lichtvoetig
rond en rond op hak en punt zwierde roze rokje door tot tranen vlogen en vegen zwarte schaduw ogen sierden ik zou de woorden liefkozend in haar mond leggen, het stof afwerpen genadeloos zou ze haar tong aan mijn ziel mogen scherpen - slapende reuzen blaffen niet - beet ik haar toe en dwong de naald uit haar grijze spoor zelfs geluid in vaste vorm had een einde en ook herhaling viel in herhaling |
Oh er zitten echt goede stukken in! maar het loopt niet overal goed.
In de eerste strofe zou ik nog iets tussen zwierde en roze zetten. En van "tot tranen vlogen en vegen zwarte schaduw ogen sierden" zou ik "tot tranen vlogen, vegen (...) sierden" maken. Dan loopt het naar mijn mening veel beter, klinkt het ook mooier. De komma is misschien niet eens nodig, aangezien je nergens komma's gebruikt. In de tweede strofe eigenlijk hetzelfde. Het woordje 'en' past hier niet. De rijm afwerpen/scherpen komt ook niet helemaal uit. Bij de derde strofe zou ik de streepjes weglaten, tenzij je me de functie ervan uit kunt leggen. Dit zijn allemaal kleine dingen: ik vind het gedicht net niet goed genoeg afgewerkt, maar er zitten dus echt mooie stukken in. |
Ik vind het eigenlijk wel nog een mooi gedicht :) Dit vind ik leuk :
Citaat:
|
bedankt voor de reacties en tips :)
|
Ik vind het beeld dat op word geroepen sterk: 'rond en rond op hak en punt' dansen deed mij iets. Ik stel mij hierbij van die mooie, rode pumps voor die kittig over de dansvloer klikken
(vermeld moet trouwens even worden dat ik een schoenenkooptic heb en al een tijdje op zoek ben naar PRECIES zulke schoenen...) En dit vond ik ook leuk: genadeloos zou ze haar tong aan mijn ziel mogen scherpen Hoe geniaal verwoord! Laat je (indien je de tips van CSN op gaat volgen?) wel even zien wat het geworden is? Want ik vind het namelijk heel mooi en na die kleine dingetjes zou het nog beter worden denk ik :) |
was wel van plan, maar kan mn post niet meer wijzigen :(
|
Je kunt het gewijzigde gedicht gewoon hier als nieuwe post plaatsen ipv. de beginpost te wijzigen? :) Als je dat laatste per se toch wil kun je de nieuwe versie ook naar mij PM'en, dan pas ik het voor je aan.
|
Gewoon in een nieuwe post zetten. :)
|
Tja, vrij goed (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59. |