![]() |
doodwillen en toch voorzichtig op straat zijn
zoals ik bijv, ben behoorlijk suicidaal nu, maar toch ga ik sneller lopen als ik een auto aan zie komen terwijl ik aan t oversteken ben.
Ergens klopt dit niet, want dood is dood, maar ik zou t niet op die manier willen doen hebben meer mensen dit? |
Ik vind dit wel apart; kun je dit niet indirect als bewijs zien dat je eigenlijk niet dood wilt?
Waarom zou je dood willen? Dat komt vanzelf nog wel een keertje :) |
Citaat:
Nee tis meer dat ik t als ik t zou doen op een andere *minder pijnlijke* manier zou willen doen |
herken het wel, als die voorkant van die vrachtwagen aan komt ziet ie er ineens toch wel iets te pijnlijk uit, dan loop ik ook wel ff 2 stappen wat sneller, de kans dat je er aan overleid is niet echt groot, dus als ik het doe moet het idd goed en snel gebeuren.
|
Hey Jes,
jep, ich auch ken het.. Heb dat toch een tijd gehad, dan ook dak fietste en dan dacht.. het enige wak hoef te doen is nu mn stuur om te gooien, that's it.. Maar liet dat moment toch altijd weer voorbij gaan.. Het was bij mij toch ook niet de zekerheid te hebben dat het lukt, wat nou als die auto me kan ontwijken, of als ik het half overleef en ineens in een rolstoel zit.. Als ik het doe, wil ik zeker weten dat ut lukt, en wil ik dat het mooi is. En als ik het doe, wil ik het heel gepland en doordacht doen, zodat ik zeker weet dak ut wil.. Wat nouw als ik vlak nadak mn stuur om heb gegooid me bedenk, neej toch niet! Dan ist te laat, ik wil het dus doordacht doen.. Op een mooie plek, op een mooie manier.. en zoiezo, met zo'n vrachtwagen, houden de mensen alleen nog maar stukjes jij over zeg maar.. kwil niet cru zijn, maar ja.. dr houden toch mensen van me, die wil ik dan toch nog wel een beetje een mooie laatste herinneringen geven van mij.. Maar zoals het nu in mijn planning ligt, zal ik oud sterven, en hopelijk met een glimlach om mn mond omdat ik dan gelukkig ben. Khoop dit ook voor jou.. maar begrijp je owk.. sterkte lief! xxx Kim |
ja DUH weet je wel wat die mensen mee gaan maken als ze jou dood rijden?
|
Volgens mij is het gewoon een reflex om te overleven die iedereen heeft. Als je een auto op je af ziet komen, is je eerste gedachte om meteen weg te springen (om maar effe een voorbeeld te geven), het is gewoon een instinct. Denk ik.
Maar pleeg nou alsjeblieft geen zelfmoord, het is geen oplossing. Wat er ook aan de hand is, blijven vechten, niet opgeven. Je bent zoveel sterker dan je denkt. (ik spreek uit ervaring) Sterkte. |
Meis tip:
Gewoon niet doodgaan Is makkelijk zat en dan kun je later nog genieten van betere tijden ook! Mjuh... *knuf* |
We hadden het er laats op MSN ook over.
-Je durft niet omdat jezelf voor een auto gooien geen 100% garantie geeft (om het zo maar te zeggen) -De bestuurder van de auto zal er een trauma aan overhouden. en misschien toch nog stiekum een beetje overlevingsdrang |
is meer gewoon een natuurlijke reactie
een soort instinct dat in je is opgebouwt en dat graak je niet zomaar kwijt zo denk ik er toch over |
Citaat:
*heeft ook aan zelfmoord gedacht* nu nie meer gelukkig.. |
Ik ken het gevoel van dood willen, maar toch niet voor een auto gooien. Bij mij komt het meer uit een instinct ofzo, weet ook niet hoe het komt. Het is mischien gewoon te makkelijk om jezelf voor een auto te gooien, dan lijkt het een ongeluk. Misschien willen we gewoon dat ze zien, dat we er een eind aan wouden maken, en dat we ongelukkig waren. Als je een 'ongeluk' krijgt zullen ze dat nooit weten. Dat is zo'n beetje mijn visie hierop
|
Het lijkt mij dat je het moment (zoals eerder gezegd) zelf wil kiezen. De keuze om een einde te maken aan je leven is niet zomaar iets. Dat wordt in meerdere en mindere mate (bewust en onbewust) toch gepland. Je werkt als het ware naar het moment toe tot de climax: Of je doet het wel of je ziet er ineens vanaf, en dan twijfel je ook niet meer.
Verder heb je geen garantie dat je echt sterft aan een ongeluk. Je hebt eerder de gedacht dat je er met een paar gebroken botten vanafkomt. Dit is dan zinloos. (tenminste, zo denk ik erover) Maar Jessiej, je vroeg: hebben meer mensen dit. Heel veel mensen. Iemand die ik ken, die veel voor me betekent, zegt altijd: voor elk probleem is er een oplossing. Een probleem is te zien als een berg. Hoe meer problemen, hoe groter die berg. Mensen die er ver vanaf staan kunnen er overheen kijken. Maar jij staat er zo dicht op dat je alleen nog maar die enorme berg ziet, jij kunt er niet meer overheen kijken. Daarom is het goed om er met mensen over te praten, over je problemen. Ik weet dat het waarschijnlijk niet veel zin heeft om te zeggen, maar zelfmoord plegen, doe het niet. Meis, heel veel sterkte in ieder geval. Denk aan alle mensen die van je houden. liefs Vera P.S. Wil je er nog over praten, je kunt me emailen als je wilt. zie mijn info. |
Hypocrisie :D
|
Citaat:
.. kwestie van simpelweg niet durven, dunkt me. |
Neuh...het zijn gewoon heel diepliggende automatismen. Als je met een pistool, fles gifgas of doosje pillen op zak over straat loopt om ergens zelfmoord te plegen, zul je nóg uitkijken voor het oversteken. Dat is gewoon zo aangeleerd, daar doe je niks tegen :)
|
Citaat:
|
heb ik ook hoor,
ik denk heel veel na over dood gaan, en heel vaak wil ik ook echt wel dood zijn, maar toch ben ik op een of andere manier bang voor de dood, bang wat er dan gaat komen denk ik. soms doe ik wel voorzichtig op straat, maar soms kijk ik niet eens of er iets aan komt en dan zie ik wel of ik heel aan de overkant kom, tot nu toen nog wel... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |