![]() |
inkorten php
Voglens mij moet onderstaande code ook korter te schrijven zijn
----- if ($naam == "") { print("Your name is needed !<br>"); $continu=0; } if ($mening == "") { print("Your name is needed !<br>"); $continu=0; } ----- Ik bedoel dus iets van: als naam="" OF mening="" dan continu=0 Maar hoe schrijf ik dat? |
if($naam == "" || $mening == "") {
echo "Jij blaataap!"; } else { echo "Goedzo!"; } || = OR && = AND |
if ( empty( $name) || empty( $mening ) ){
$continue = 0;} Nog beter (wanneer $continue waar of niet waar voorsteld, en je die gebruikt bij verdere controles): $continue = !( empty( $name) || empty( $mening ) ); [edit] Ik gebruik empty() om te kijken of de variabele leeg is. Je kan natuurlijk ook $name == "" gebruiken... De ! betekent NOT... [/edit] [edit 2] Wat ook kan (en misschien sneller is): $continue = !empty( $name ) && !empty( $mening ); [/edit 2] |
Your name is Required!
In welk klooster heb jij engels geleerd :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
PHP-code:
PHP-code:
Dit is dus hoe ik het zou doen dan [kies maar] |
Citaat:
|
Eigenlijk wil ik nog iets anders...
PHP-code:
PHP-code:
PHP-code:
PHP-code:
En nou ik toch bezig ben. hoe zorg je ervoor dat je na een bepaald tijd (5 sec.) naar een ander document verwezen wordt? Dus nadat je hebt ingevuld, 5 sec. een melding krijgt en vervolgens (zonder klikken) verder gaat naar een andere pagina? |
Voor na een tijdje zet dit in de header [gewoon html dus]
a http-equiv="refresh" content="3;url=<pagina_waar_die_heen_moet>"> PHP-code:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
<?
$string = ""; echo $string?"true":"false"; ?> Dit levert false op, maar aangezien leeg ongelijk is aan null, zou dit dus true op moeten leveren. In je code maak je gebruik van een bug, dus het gedrag van de code kan in een volgende release veranderen. Gebruik dus empty($string) om vage fouten te voorkomen. Maakt bovendien de code leesbaarder. |
dis ipv
if (!$var) echo "$var kan leeg zijn"; kun je beter id (empty($string)) echo "$var IS leeg"; gebruiken? |
Yup. 2e is, naast correcter, ook leesbaarder.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |