![]() |
Wat is progressieve belastingen
Jah das dus mn vraag ;) Ik kan t nergens in mn boeken vinden en op internet vind ik het ook al niet:(
kussiejs |
is dat dan dat hoemeer je verdiend hoe meer %en je aan belastingen betaalt... of heb ik het helemaal miss?
|
Een progressief belastingstelsel is een belastingstelsel waarin er meer belasting betaald moet worden door de mensen die meer verdienen. Zo worden de (netto) loonverschillen dus kleiner.
Citaat:
|
Citaat:
|
progressieve belastingen is dat hetzelfde als proportionele belastingen?en wat zijn vaste belastingen?
Vind het ook niet op internet :s |
Progressief: ik verdien € 100.000 per jaar en betaal 45% daarvan aan de Belastingdienst en jij verdient € 50.000 per jaar en betaalt 35% daarvan aan de Belastingdienst.
Proportioneel: we betalen allebei 40% van ons inkomen aan de Belastingdienst. Vast: we betalen allebei € 400,- aan de Belastingdienst, onafhankelijk van de hoogte van ons inkomen. |
Citaat:
|
dus vaste belastingen is eigenlijk hetzelfde als proportioneel?
heel erg bedankt!!! groetjes |
Citaat:
- Vaste belastingen zijn onafhankelijk van het inkomen. Als mijn jaarinkomen € 10.000 is en de jouwe € 1.000.000, betalen we toch allebei € 400,-. - Proportionele belastingen zijn wèl afhankelijk van het inkomen. Als mijn jaarinkomen € 10.000 is en de jouwe € 1.000.000 en betalen we allebei 40% belasting daarover, betaal ik dus € 4.000 en jij € 400.000. Beetje duidelijker? ;) |
ah k.ja is veel duidelijken.Bedankt!!is ingewikkeld:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |