![]() |
wat zijn gothic kenmerken??
wie kan me helpen??? wat zijn gothickenmerken???
wie kan vertellen THNX!!! ;) |
volgens mij heel makkelijk op internet te vinden
http://websitemaker.kennisnet.nl/gothic99/frameset.htm |
Ze zijn fan van Within temptation of evanescence (ik kan echt niet spellen) of him of een andere hard-rock groep. Ze dragen veel zwart en meestal hebben ze een 'fuck jullie, jullie begrijpen me toch niet' instelling. Ze zijn soms suicidaal. Als het afgezaagde gothics zijn houden ze van zwarte rozen met doorns en schrijven ze gedichten over zelfmoord.
Edit: dat zijn in elk geval de vooroordelen. Ik ken een hoop wannabe-goths dan zeg. Mijn hele school stikt ervan! Edit: He, ik kan wel spellen! Ik had geen idee hoe je het spelde :) |
|
Whahaha,, Goths zijn niet altijd zo!!!
Ze dragen ook geel en groen, kunnen ook lachen, hebben ook begrip voor anderen. Hebben niet altijd suicidale acties. Denken niet altijd fuck jullie! |
Citaat:
|
zwart
|
ha, ha. :).
|
Misschien kun je hier wat informatie inwinnen over deze inspirerende lifestyle. :):).
|
Citaat:
|
Hm, veel mensen snappen niet eens wat goth zijn inhouden. Toch niet de hele dagen als depressief wezentje in zwart rondlopen. Die mondhoeken gaan ook écht wel een keertje omhoog. Ik vind dit eigenlijk een beetje een zielige actie om jezelf zo snel mogelijk in een hokje te proppen.
|
alle goths zijn depressief en willen dood :D
|
Citaat:
Ze doen me meestal denken aan vampieren |
hahahahaha :D
|
Misschien nog een leuke maar niet bevestigd: Zijn vaak ook fan van Buffy The Vampire Slayer, Angel, Lord of the Rings en andere sci-fi/fantasy en duiken regelmatig op conventies op.
(My own experience, regelmatig gezien op cons) |
Hey,
Ik weet niet hoor, maar ik krijg een beetje de indruk dat de meesten hier alleen maar Gothics vanuit de verte gezien hebben en te bang zijn om er op een af te stappen. Zelf ben ik geen Gothic (de hippie-stijl ligt me beter) maar ik ken er wel veel. Het idee achter Gothic-stijl is dat de dood een deel van het leven is en ook mooi kan zijn, vandaar de zwarte kleding en bleke huidskleur. Dit betekend niet dat iedereen die er zo uitziet/denkt ook meteen dood wil. Het is gewoon de acceptatie van een feit; als je leeft ga je dood. |
Ik zie mijn eigen ring die ik nu draag in de eerste link :cool:
|
Citaat:
|
pfoe ik had hier wel minder vooroordelen verwacht...
maarja gothics, tsja het is zeker een rare stijl. maar om nou meteen te zeggen 'ze zijn net vampiers, ze snijden zichzelf, ze zijn depressief, ze willen dood' natuurlijk zijn er gothics die zo denken maar er zijn net zo goed andere mensen (lees: die zich anders kleden) die zo denken... *yay ik heb net een king-kong roller gekregen bij mn cornflakes!* maarja, ik ben wel bevriend met 'gothics' en word zelf ook nog wel eens door de hersenlozen 'kanker gothic' genoemt, do i care? neeh... kan me geen ene 'kanker' (lees: fuck) schelen ... |
ja ze willen dood, liefst heel snel. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ze werken voor geen meter! maar weer even over de gothics, had echt niet verwacht dat de mensen hier zo 'shallow' waren (kom niet op het nederlandse woord =\)... |
Citaat:
|
dank je schat :) ;)
|
Graag gedaan Hunneh <3
|
Nee gothics zijn nu eenmaal vreemd. Dat is wetenschappelijk bewezen.
|
|
Gothics zijn Cool :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
En ik bne er geen, al luister ik wel alleen amar gothixc muziek :o |
Ik was op zon feest waar je allemaal tegenstellingen aan stijl had..
Goths HipHop Hippie Rock Casual enz enz.... Viel op dat de Goths alleen in de donkere kamers zaten (lees: open keuken met kleine opening). en wij (hiphop) binnen in het licht. Sorry, maar dat maakt de vooroordelen wel waar :P |
Ik vind dat serieus wel sexy soms zo een gothic chick.
|
Citaat:
|
Zitten in een identiteitscrisis en zetten zich af tegen de massa als een reactie daarop. Een gothic periode is meestal een levensfase (pubertijd en soms verlenging daarvan).
|
Citaat:
|
hi... onze 1e en 2e klassen zitten ook vol met wannabe goths.. niet normaal...
nouja mijn mening? onderaan beginnen met lezen(A): ik vind dat mensen die er echt alternatief en leuk uitzien ( misschien wel de echte gothics) respect voor zichzelf moeten hebben en zichzelf geen gothics moeten noemen.. want ik vind het nep om jezelf zo te noemen.. terwijl het zonde is van die meisjes die er echt leuk uitzien!:) emma (7-5-2006 20:20) maar bij ons is het zo dat gothics het expres zo laten lijken dat ze echt depressief zijn en zelfmoord willen plegen door; so sick of life... wanna die... dat soort dingen in hun msn naam te zetten... dat vind ik pas echt zielig... emma (7-5-2006 20:20) hi!... opzich mooie site enz... ik ben alleen een beetje tegen het woord gothic... omdat ik van menging ben dat je jezelf in een hokje stopt... ik vind het vaak ook zo dat de mensen die zichzelf écht gothic noemen het een beetje te snel willen zijn... bij mij op school is het ook vaak zo dat die meisjes vinden dat het snijden en depressief zijn bij gothic hoort... dat vind ik jammer... vaak als mensen zeggen dat gothics altijd depressief zijn, is dat een vooroordeel.. emma (7-5-2006 20:20) |
dat zijn emo's .. ¬¬ jij snapt er helemaal niets van
|
creatieve vakken + gothic : dit crëeert bij mij een associatie met de gothische bouwstijl..
of ligt dat nou aan mij.. |
Citaat:
|
GOTHIC
Kleding: vaak zwart, maar niet verplicht. Het gaat erom je gevoelens erin te uiten en er creatief mee te zijn. Waar kopen ze hun kleding: Kan overal, Kleur: Zwart (ook bordeaux-rood, blauw, donkerpaars, groen en soms wit of geel) Symbolen: ankh, pentagram Muziek: Industrial muziek, Death rock, EBM, neofolk, darkwave, darkambient, synth, modieval, gothabilly, new wave, electro enz. Teksten v/d muziek: gaat vaak over de slechte kant van de mens en slechte dingen in de wereld. Denken over belangrijke dingen: Voor alle gothics verschillend, volgens henzelf moet gothic zijn in je zitten en je gevoelens ermee uiten, dus ze hebben waarschijnlijk allen andere ideeen. mss kan je hiermee iets :confused: moes k n x voor levo opzoeke.., Xx |
Citaat:
Gothic gaat enkel om muziek en al het andere zoals kledij is maar bijzaak. Als je graag naar Gothicmuziek luisterd ben je Gothic. Luister je daar niet graag naar ben je niet Gothic. Met andere woorden, de meeste mensen die zich tegenwoordig Gothic noemen zijn dat eigenlijk niet. Wat is Gothic muziek dan wel? Op Gothic Nederland staat een cursus Gothic voor beginners die misschien handig is om nieuwe muziek te leren kennen: Citaat:
Is het allemaal uw ding niet kun je jezelf nog altijd een Metalhead/chick of Rocker noemen. Dat kan ook leuk zijn :-) . |
Ik hou ook van gothic muziek, maar ben geen gothic. En wie houdt er nou alleen maar van gothic muziek :s, en meestal is het weer een tak van.. bijv gothicrock dat soort onzin. En Within Temptation vind ik een commerciele kutband, maargoed, mijn mening. ;) (de meeste bands zijn commercieel, maar zo noem ik t maar even)
Ik draag ook geen gothickleren maar gewoon normaal. Ik denk dat gothic meer een soort levensstijl is ofzo... Ik vind echte gothics eng, (maarja wat zijn dan weer "echte gothics") en mensen die zich gothic noemen niet. Die vinden het vaak alleen stoer staan ofzoiets. En er zijn altijd van die teringdiscussies over wat gothic is en wat niet. Ik denk dat mensen van op van die feesten (bijv industrial muziekzooi) wel gothics zijn, maar ook niet allemaal. |
hoe bedoel je; fb's hebben hier niks te doen.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 : Ik denk dat gothic meer een soort levensstijl is ofzo... -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
quote: -------------------------------------------------------------------------------- deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 : Ik vind echte gothics eng, (maarja wat zijn dan weer "echte gothics") en mensen die zich gothic noemen niet. Die vinden het vaak alleen stoer staan ofzoiets. -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
quote: -------------------------------------------------------------------------------- deleugen schreef op 12-10-2006 @ 17:24 : Ik denk dat mensen van op van die feesten (bijv industrial muziekzooi) wel gothics zijn, maar ook niet allemaal. -------------------------------------------------------------------------------- Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben toch ook geen gothic omdat ik soms naar gothicmuziek luister! :s Vaak vind ik veel dingen niet eens leuk! :o Citaat:
Dat lijkt me een stuk beter als dat vooral zou zijn, alleen ben ik niet zoveel mensen tegengekomen... :( De meesten zijn gewoon dom en oppervlakkig... (Ja, deze uitspraak is ook oppervlakkig, maar je weet wel waar ik het over heb, toch?!) Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|