![]() |
Welk voedsel eet jij uit principe niet?
Is er iets wat je uit principe niet eet omdat het niet mag volgens je geloofsovertuiging of omdat je vegetarier bent?
Ik eet in principe alles, ik heb mezelf alleen voorgenomen om geen Beef Chimichurri te eten zolang die achterlijke Gordon en Joling daar over zeuren in dat reclamespotje. (n) |
Ik eet uit principe geen kalfs- en lamsvlees.
Ook konijn en paard eet ik niet. Verder eigenlijk alles :o |
Citaat:
OT: vlees enzo, maar dat was bekend. En troep zoals redbull enzo komt mijn lichaam ook niet in. |
Vlees, deels uit gezondheid, deels uit principe. (Al zou ik biologisch vlees nog wel willen overwegen.)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar uhh, ik weet niet of een discussie hier gewenst is. :o Ik eet uit principe geen paardenvlees. De andere dingen eet ik niet omdat ik het niet lekker vind of omdat ik er niet tegen kan. :) |
Citaat:
|
Ja vlees dus ;)
|
Alle dierlijke producten
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind vlees eten niet iets tegennatuurlijks of erg slechts, maar met hoe de bio-industrie dieren behandelt ben ik het niet eens. Volgens mij is dat met biologisch vlees een stuk beter geregeld en dat zou ik dus wel willen eten. (Maar van vlees krijg ik sowieso buikpijn dus ik eet het helemaal niet.) |
Citaat:
|
ook vlees ja
veel vegetariers hier trouwens |
Dieren.
|
Citaat:
Ik eet ook geen vlees, maar juist wel RedBull, is geen troep joh;) |
Rund, varken, konijn, paard, hert, garnalen.
|
Oh, ik drink ook geen cola. :)
|
Citaat:
Ik vind het wel opmerkelijk dat vegetariers zeggen dat ze best biologisch vlees zouden willen eten. Dat had ik niet verwacht. De meeste vegetariers walgen echt van vlees, wat ik eigenlijk niet zo gek vind. :) Maar in jouw geval is het dan anders, ben je al lang vegetarier? |
Citaat:
Ik ben wel benieuwd waarom mensen uit principe geen cola en nog meer van dat soort dingen eten/drinken. Misschien dat jullie dat willen toelichten? :) |
Citaat:
|
mc donalds drek
|
Wat afkomstig is uit de bio-industrie, chocolade.
Principekwestie. |
Citaat:
|
dingen als worsten enzo...gemalen vlees ;(
|
shoarma. omdat ik het zo ontzettend ranzig vind uitzien, zoals ze dat van dat stuk vlees afhalen, en in die tenten is het vaak ook ranzig, en ik vind het vies vlees.
verder eet ik nauwelijks frikandellen, en die troep. macdo idem. omdat ik opgegroeid ben met het idee van gezond, biologisch eten is goed. en dat heb ik zo overgenomen. |
lever.
|
Ik eet niet iets uit geloofsovertuiging, maar omdat ik het niet lekker en/of gezond vind(McDonalds voer bijv.)
|
M&M's! Omdat de kleurstof van de rode M&M's gemaakt wordt van gemalen schildluizen en dat is niet in lijn met mijn vegetarier zijn.
|
Red Bull en soortgelijke energie-drankjes. Omdat ik geen energie uit blikjes nodig heb. Koffie drink ik ook niet, maar vooral omdat ik het gewoon niet lekker vind :D Verder kan ik niets bedenken, misschien dat iemand straks nog wat post.
|
Citaat:
Kan me voorstellen dat je het dan nog best lekker vindt. |
Citaat:
Konijn is wel lekker, mits op grootmoeders wijze natuurlijk. Paard is stug, kan je alleen gebruiken voor zuurvlees maar is nog niet echt je van het. en om ontopic te blijven, ik ben kok dus moet alles eten/proeven :) |
pakjesvoer, no way dat ik roti ga eten met krieltjes en sperziebonen of ga roerbakken met dingen die er niet inhoren.
en ik eet ook geen diepvriesmaaltijden van de supermarkt en ook geen "nasi" met doperwten en van die pakjes "sate" die je in de magnetron mikt... zowiezo geen dingen bij de verkeerde mensen (geen chinees bij de italiaan en geen italiaans bij de turk) cultuurbarbaren :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf eet ik uit principe geen vlees/vis/kip en dat zal ik ook niet gaan doen. |
Citaat:
En paard behoor je naar mijn idee gewoon niet te eten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat niet alleen, groot verschil in de structuur van het vlees :) i.v.m gebruik spiermassa, grote en kleine spieren, vet gehalte etc.
|
Citaat:
Voor vleeseters ligt het inderdaad anders. Als je kiest voor biologisch vlees, dan is dat minder erg dan gewoon vlees. |
Ik vind van die pakjes 'mix voor .....' (bijv Kip Tandoori) een beetje dom. Betaal je 2 euro voor hoofdzakelijk zout :s Gewoon even een receptje googelen (y)
|
Citaat:
De prijzen gaan dan ook omhoog, een gast die komt eten is niet bereid om dat te betalen, aangezien je het toch niet proeft. |
Uit principe eet ik geen vlees en vis, en geen blauwe m&m's, maar dat slaat eigenlijk niet ergens op.
|
Citaat:
Van gehakt bijv. proef ik het niet. |
Ik eet niet iets waarvan ik kan zien wat het is geweest. Maar eigenlijk zolang ik het lust komt het er wel in.
|
Citaat:
Nou, voor mij maakt het dus wel uit dat zo'n beest daarvoor een goed leven heeft gehad. Ik ben niet principieel tegen het eten van vlees, ik ben wel principieel tegen het stoppen van veel te veel dieren in veel te weinig ruimte en tegen het volstoppen met allerlei groeihormomen enzo. Tegen de bioindustrie dus. Ik weet niet of je wel eens de keuringsdienst van waarde kijkt maar daar hadden ze 2 varkens die ook bedoelt waren voor de slacht, maar die hun hele leven lekker in een weiland geleefd hebben, met ruimte om modderbaden te nemen, enz. Dat vlees zou ik dan eventueel wel willen eten. Ik vind vlees trouwens sowieso niet meer echt lekker, dingen als kip in kip tandoori ofzo vervang ik veel liever door quorn, vind ik veel lekkerder. Maar dan zou ik misschien nog af en toe een biefstukje ofzo eten, bij een speciale gelegenheid ofzo. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03. |