![]() |
Debat
Voor Nederlands moet ik vrijdag een debat voeren.
Als stelling heb ik: 'De identificatieplicht moet afgeschaft worden'. **jah, alweer zow eentje :) Met het groepje moeten we 15 argumenten voor en 15 argumenten tegen hebben. 15 argumenten voor ( de afschaffing ) is makkelijk, 15 argumenten tegen, das best k*t om te vinden. Dus misschien kan één van jullie me helpen :D Alvast bdankt, |
Dertig argumenten:|
Ik ben voor de afschaffing, maar ik kan wel wat bedenken voor tegen: - mensen voelen zich veiliger - mensen zijn makkelijker te identificeren als ze een ongeluk hebben o.i.d. - de overheid krijgt meer geld omdat ze boetes kunnen uitdelen en omdat mensen paspoorten moeten kopen - als de politie iemand aanhoudt, weten ze sneller of iemand geen vals adres opgeeft |
- illegalen worden sneller gepakt (denk ik), maar of dat een arg. tegen is...
|
- mensen kunnen niet meer met een kopie/vervalsing legitimeren bij bijv een cafe/disco. Zonder origineel id, geen toegang/drank.
|
Citaat:
|
De overheid krijgt lekker veel geld binnen omdat veel mensen een paspoort én een id-kaart willen hebben en die dingen niet bepaald goedkoop zijn...
Daardoor wordt de overheid rijker en rijker en daar profiteren we uiteindelijk allemaal van. Toch...? |
Citaat:
Argumenten tegen zijn best lastig. Jouw argument is trouwens wel wat anders, maar ik vraag me af waarom mensen én een paspoort én een id zouden willen hebben. |
Met een id kun je alleen binnen Europa reizen, en mensen vinden een paspoort te groot en onhandig om altijd mee te slepen -past niet in portemonnee-.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedankt voor de reacties :D
tot nu toe heb ik: - terrorismebestrijding - criminaliteitbestrijding ( + fraudebestrijding ) - voorkomt drankmisbruik jongeren - komt veel geld in de kas van de overheid - de burger voelt zich veiliger - het is doodnormaal in andere Europese Landen - mensen zijn makkelijker te identificeren bij een ongeluk - … Als iemand er nog meer weet, let me know :D ( hopelijk mag ik gewoon vóór de afschaffing zijn, dat is veel makkelijker :) ) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |