![]() |
2 vragen: sollicitatie en bankafschriften
Hallo,
Twee korte vraagjes, dus even in één topic: 1) Als je een sollicitatiebrief hebt gestuurd n.a.v. een vacature (in mijn geval in de krant), krijg je dan altijd bericht terug? 2) Afgelopen weekend eens al mijn administratie uitgepluisd en geordend. Ik heb dus 8 jaar bankafschriften in klappers zitten. Hoe lang moet je bankafschriften bewaren? Alvast bedankt voor de antwoorden! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) ivm de Belastingaangifte is het handig om ze iig tot 5 jaar oud te bewaren. |
Citaat:
|
Het beste is om na een of twee weken even telefonisch contact op te nemen bij wijze van 'follow up'.
|
1) nee
2) 5 jaar |
1) nee maar wel netjes, wil je de baan graag even bellen
2) 5 jaar |
Bedankt voor de antwoorden. Kan ik drie jaar bankafschriften weggooien (scheelt al weer wat).
En ik was blijkbaar net te vroeg met mn eerste vraag: werd net opgebeld voor een gesprek! :) |
1) wij doen t wel, als bedrijf, maar dat is een uitzondering. Het hangt ook af van de hoeveelheid sollicitanten naar een functie; als er 1000 mensen een brief schrijven, wordt t a)veel werk b)tijdrovend en c)erg duur (sowieso 390 euro aan postzegels) om iedereen terug te schrijven.
als je eenmaal langsgeweest bent, voor een gesprek oid, krijg je meestal wel een reactie terug. (en meestal helaas een afwijzing). 2) 5 jaar. |
Het is altijd handig om de afschriften te bewaren. Mocht er iets mis gaan met een of andere aankoop, en je hebt de afschrift nog, dan geldt dat ook als betalingsbewijs (naast de aankoopbon).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |