![]() |
Smeltende parels
Scherpe grauwe parels druppelend,
snijdend door het grijze ruim Benedenkomend strubbelend Voegen zich bij elkaar als schuim Op de heimelijk zwarte weg ontstaat, een parelbank met glazen kleur, Verbleekt, verwaast door dit sieraad Verliest de weg zijn laaste fleur Hulp geeft zijn lichte pendant Schijnend de parels als briljant Misleidt hij hun, met zijn hitte Zodat de weg weer kan ontwitte Een laatste maal laat hij hun schijnen Alvorens zij voorgoed verdwijnen |
grouwe?
benedenkomend? strubbeld? bijelkaar? sierraad? laaste? pendant? misleid? ontwitte? Dit moet een grapje zijn. edit: om het maar eens subtiel te zeggen |
:D
Ik snap de essentie van die gedicht niet helemaal, het raakt me ook niet. Ik heb ook nog nooit gehoord over smeltende parels, maarwat niet is kan nog komen. Misschien kan je eerst de spelfouten eruit halen die Vidaaa al noemde. Ik vind Scherpe grouwe parels, heel boers klinken, en parels zijn juist zo mooi. Op de heimelijk zwarte weg ontstaat, een parelbank met glazen kleur Dat vind ik dan weer mooi, maar het zou nog mooier zijn in mijn ogen als je 'glazen' in 'glanzend' zou veranderen. |
Citaat:
|
interessant interessant om de religie fb te zien dichten. Alleen je naam hier al verbaast me, eerlijk gezegd :). Ik zal er nog eens naar kijken als ik meer tijd heb.
|
Ik mis de essentie van het gedicht, eerlijk gezegd. Je beschrijving is wel aardig, maar nergens wordt duidelijk waar je het nu eigenlijk over hebt. En ik word een beetje duizelig van al het enjambement - less is more.
|
Citaat:
|
regen!
Ik snap het nu :) |
Ik vind druppelend en strubbelend niet rijmen.
Of ligt dat aan mij? :confused: |
leuke gedacht, alleen beetje vaag uitgewerkt naar mijn mening,
het lijkt als of alles op elkaar MOEST rijmen en daardoor komen er soms woorden in te staan die eigenlijk helemaal niets te betekenen hebben voor het gedicht. en zoals eerder al gezegt is... less is more.... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |