![]() |
Ik ga op reis en ik neem mee...??
hey,
ik ga binnenkort 2 maanden reizen richting Azië met de Trans-Mongolië Express. En nu wil ik voor de zekerheid naast mijn Lonely Planets een 'gewoon' boek mee, ondanks dat ik wellicht genoeg te zien e nte doen krijg en met een vriend ga reizen. Laatste boeken die ik gelezen heb waren de Davinci Code en Bernini Mysterie, die had ik allebij binnen een week uit. Ik vind het wel goede verhalen om lekker weg te lezen. Wanneer een verhaal te complex wordt, langdradig is misschien een beter woord, dan verlies ik al snel m'n interesse. Een ander boek in dit genre, fictie verstrengeld met geschiedenis, wetenschap die ik goed vind is bijvoorbeeld Neanderthaler. Ook Lord of the Rings en The Hobbit van Tolkien vond ik leuk om te lezen. Nu zoek ik dus voor me reis richting Rusland, Mongolië en China een leuk boek om lekker weg te lezen, maar die ook wat heeft te vertellen over de reis of de landen. Hoop dat mensen wat tips voor me hebben, ben niet zo bekend in de literatuur... |
Het Parfum van Patrick Süskind is echt een must.
|
Grappig, ik ging even zoeken op internet waar hij over ging, maar ik heb dit boek al eens gelezen voor m'n Duitse lijst. Ik vond het wel een goed boek! (y)
|
Verborgen dochter van Mazarine Pingeot.
Komt een vrouw bij de dokter van Kluun. :) |
Oh, en ik las je wens niet goed. Maar dit zijn wel lekkere boeken.
|
Iedereen vindt 'Komt een vrouw bij de dokter' zo fantastisch.
Ik heb me alleen maar dood zitten ergeren bij dat boek :| wat een schoft is die hoofdpersoon zeg. |
Neem een woordenboek mee en pluis dat uit, of de bijbel, de koran, of de complete Nijntje-serie.
|
Hoe is dat boek dan, van
'er komt een vrouw bij de dokter' ? |
Citaat:
Ik raad de ts aan om Wilde Zwanen van Jung Chang te lezen. Dit is een boek dat gaat over drie generaties vrouwen in china. Het boek geeft een mooi tijdsbeeld over China van de afgelopen eeuw. Een echte aanrader dus |
Het lelietheater van Lulu Wang is heel mooi. En gaat ook nog es over China.
|
Citaat:
|
thnx alvast, zal me alvast eens gaan verdiepen in de titels. Ik heb in ieder geval al Ingenieurs van de Ziel van Rank Westerman gekregen. Dat verhaalt over schrijvers ten tijde van het Sovjetregime en legt de fundamenten van dit systeem bloot. Het is niet echt een verhaal, maar meer een soort documentaire, maar een die wel veel kan leren over de achtergronden van het hedendaagse Rusland.
|
Lees 'Het leven van Pi' van Yann Martel. Het speelt zich gedeeltelijk af in India, maar voor het grootste gedeelte in een reddingsboot op de Stille Oceaan. Voor als je je eenzaam voelt, daar in het verre Oosten: het kan altijd erger. Vooral als je bedenkt dat de hoofdpersoon op de boot zit met een Bengaalse tijger, die hij moet zien te temmen...
Maar goed, het is echt een briljant boek. Het heeft de Man Booker Price ooit wel es gewonnen. En het is gewoon cool! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02. |