![]() |
mooiste anime ooit
Welke anime/manga heeft de mooiste tekeningen volgens jullie?
Ik heb er al een paar hele mooie gevonden zoals: - angel sanctuary - minitokyo - air - mystique girl - alice 19th |
AIR, duidelijk. :o
|
Hey ok,
maar ken je ook ander(en) anime die ook erg mooi is, die ik nog niet ken?? |
Wat tekeningen betreft vond ik -Blood, the last vampire- erg mooi :o
|
Macross Zero
|
Kan dit niet beter hier?
|
Citaat:
|
Hellsing
|
Als we het puur over animatiekwaliteit hebben dan scoort AIR TV erg hoog. De film is een stuk slechter omdat de animatie is gedaan door Toei en niet door Visual Arts/Key. Die laatsten hebben het oorspronkelijke artwork gedaan uit de h-game waar AIR op gebaseerd is (en Kanon trouwens ook, maar die animatie is duidelijk minder, serie is ook ouder).
Verder hebben hele mooie animatie R.O.D. TV (door J.C. Staff), Yami to boushi to hon no tabibito (Studio Deen), Haibane Renmei (RADIX, vooral de sfeer is geweldig uitgewerkt), Noir (Bee Train, op zich is de animatie niet geweldig maar de backgrounds en het artwork is allemaal handgetekend en zeer stijlvol) en een eervolle vermelding voor Tsukuyomi ~moon phase~ (JVC/Shaft) vanwege de ontzettend artsy-fartsy achtergronden en gezichtspunten. Wat betreft de verhoudingsgewijs beste animatie moet Mononoke-hime winnen. Dat is een film uit 1997, maar vergelijk het artwork ervan eens met series uit 1996-1997, bijvoorbeeld Escaflowne of Utena. |
Dragon Ball Z !!!! :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Door die serie had ik voordat ik serieus ging kijken enorme vooroordelen tegen anime. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Tis echt kopie-past werk en van uitgewerkte schaduwen hadden ze al helemaal niet gehoord. ^^ Maar opvallend dat Ghost in the Shell nog niet genoemd is. Qua art is die toch overdonderend mooi. http://www.gofishpictures.com/GITS2/main.html Qua stijl heb ik overigens een voorkeur voor lekker overdreven old school: grote ogen en bossen haar in alle kleuren van de regenboog. :) |
Is er ook anime waarin personages geen grote ogen hebben dan? :D
|
Whoah ik zie nu pas dat jouw avatar Yuki en Shuichi is :eek:
|
Citaat:
Het 'alle kleuren' gold voor beide. |
Dat vind ik nog altijd geweldig, een doodgewone school ergens in Japan, geen bovennatuurlijke krachten, niets aan de hand, maar toch vindt niemand het raar dat er meisjes rondlopen met blauw, groen of roze haar en dito ogen :D
|
Citaat:
|
Animenfo is down :(
|
Ja? Hij geeft gewoon altijd de melding 'database is under maintenance' als hij om wat voor reden dan ook, ook al is het maar heel tijdelijk, even niet te bereiken is ;)
|
so ka?
omg ik moet nu echt iets nuttigs gaan doen :D |
Ee, sou desu :)
Ja, het is ernstig, ik moet ook maar 'ns gaan pitten, |
Heb gisteren Akira gezien :o
Vond hem niet zo mooi als Blood, maar wel erg leuk :) |
Akira is oud, Blood valt wel mee, gek.
Dat kan je niet vergelijken. |
De mooiste kwa uiterlijk?
'Beyond the Clouds' met grote afstand. mooist geanimeerde serie is idd Air(TV) |
Citaat:
|
sailormoon ziet er relax uit :)
|
Ik vind Tsubasa Reservoir Chronicles de mooiste die ik heb gezien. Mooie characters, mooie achtergronden en ook nog eens een mooie soundtrack van Yuki Kajiura <3
|
Hm, ik vind de characters in Tsubasa soms een beetje 'stick figure' achtig, beetje onnatuurlijk dun getekend dus. Wel mooie achtergronden, er valt op zich niks op aan te merken verder :)
Een eervolle vermelding voor 'meest inspirerende huis om in te verdwalen' gaat naar Hinata-sou (y) |
Erg stijlvolle animes:
- Samurai Champloo - Hellsing - Een aantal Ghibli films waaronder in ieder geval Spirited Away - Blood, the last Vampire - etc. |
Ik heb net Princess Mononoke gebra... ehh.. in huis gehaald :)
Zal binnekort eens kijken of het wat is :o (y) (ben nog niet zo lang into anime :P) |
Ik vind Gankutsuou zeer mooie animaties bevatten. Komt natuurlijk ook door de enigzins originele manier van het weergeven van kleding e.d. Ach, mooi nonetheless :)
Tis ook de larger then life style die me aanspreekt. |
Ja, Gankutsuou (goed dat je het zo schrijft, Gankutsuoh is zeer lelijk) is inderdaad apart, ik moet 'm nog kijken maar mijn broer is er iig al helemaal fan van:)
Overigens ook mooie, sympathieke animatie treffen we aan in Mahou tsukai ni taisetsu na koto ('Somedays Dreamers', 2002). Gewoon heel tof gedaan. |
Kansloos topic, natuurlijk is AIR(tv) het mooist. Die is ook pas in 2006 begonnen.
Je kan beter vragen waar het beste verhaal in zit. Of welke anime's gewoon goed zijn, en niet van die domme fillers bevatten zoals Naruto, Bleach & Dragonball serie. Mijn mening? Gunslinger Girl Gungrave Monster |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33. |