![]() |
Gat trommelvlies
Ik heb als sinds ik heel jong ben last van oorproblemen. Ontstekingen, slecht horen etc.
Door een slechte behandeling een aantal jaren geleden is er nu een gat in m'n trommelvlies gekomen waardoor het altijd onrustig is in m'n oren en ik altijd na het zwemmen (nooit onder water!) last heb van oorpijn. De huisarts heeft ooit gezegd dat ik dat gaatje operatief kan laten dichten. Ik heb er toen niet echt over nagedacht maar ik heb er echt veel last van dus de laatste tijd ben ik een beetje gaan twijfelen. Heeft iemand van jullie enig idee of zo'n operatie écht helpt en wat de consequenties zijn en hoelang ik in het ziekenhuis moet blijven enzo? Dankjewel, alvast :) |
Waarom vraag je dat niet aan je huisarts?
|
Laat je door je huisarts verwijzen naar een KNO-arts, die weet er veel meer vanaf. Die kan je op de hoogte stellen van de mogelijkheden die je hebt. Je zou een kunstmatig trommelvlies kunnen laten plaatsen, maar het kan ongetwijfeld ook gedicht worden.
|
Citaat:
Ik wilde gewoon alvast even kijken wat mensen er over zeiden. |
Citaat:
|
Mijn zus had ook een gat in haar trommelvlies. Bij haar hebben ze er toen een "pleister" opgeplakt zodat de randen van gat weer tegen elkaar aanzit. Is geen echte operatie. Maar goed het is zo lang geleden ik weet het niet meer precies maar het is iig dichtgeplakt :p.
|
Ik ken een meisje wiens gaatje in haar trommelvlies is gedicht met een stuk trommelvlies van een varken :eek:
|
Ik heb het ook gehad, ook heel veel oorproblemen enz. Ik had gaatjes aan allebei de kanten van mijn oor, en ze zijn op 2 manieren dichtgemaakt.
Voor mij is dit goed geweest, ik heb geen problemen met mijn oren gehad daarna, de laatste was dichtgemaakt toen ik ongeveer 14 was. Hoe ze dat hebben gedaan en hoelang ik moest blijven verschilt dus. Bij de ene manier( stukje bot uit mijn hoofd achter het oor) duurde een week en was ik echt ziek van. De andere manier, en dat was toen nog de testfase was een stukje kraakbeen uit dat stukje oor wat aan je gezicht hangt( geen idee hoe dat heet) ging een stuk beter, 2 dagen ter observatie en bijna geen last gehad. Voor vragen kun je pm' en :) |
hey,
ik heb het zelf 3 keer gehad waar van hij het 2 keer met soort lijn heeft gedaan en 1 keer kraakbeen bij mijn oor heeft gehaald en die in me trommelvlies gestopt maar ik zou naar een kno-arts gaan en vragen welke manier hij het wil gaan doen |
Kep ook altijd al gezeik gehad met mijn oren, ook gaatjes laten dichten.
Maar helaas hielp dat altijd maar tijdelijk. :( De behandeling was altijd poli-klinisch. |
Mn zus heeft een nieuw trommelvlies gekregen, daarmee gaat het nu goed. Ik zou idd even een bezoek brengen aan de KNO-arts.
|
ik zou het doen...ga (als je echt twijfelt) praten met een paar mensen die hetzelfde (gehad) hebben.
|
Ik heb als kind ook constant met oorontstekingen rondgelopen. Dat werden kleine gaatjes in mijn trommelvlies, maar die zijn vanzelf geheeld.. naja naar littekens dan. Daarna had ik er nog steeds last van en hebben ze mijn oren doorgeprikt. Duss.. ik weet niet of het gat 'groot' is.. Maar langs de KNO-arts is sowieso een goede optie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |