![]() |
[Netwerk?] File sharing
Oke, ik heb het helemaal gehad. Ik heb hier een laptop en een desktop staan waarvan ik graag m'n mp3 collectie van de desktop op de laptop wil roegen. Ik dacht zelf dat het wel slim was om een netwerkje aan te leggen -> met behulp van een cross link kabel. Zover ben ik dus, ik weet alleen niet hoe ik dat dan precies moet doen. Er zit ook een speciale functie op xp om bestanden over te zetten, maar dat doet ie niet richtig. Verder zegt mijn laptop dat er een beperkte of geen verbinding tot stand kan worden gebracht zodra ik de cross link kabel in de laptop plug. Normaal gesproken wordt de laptop trouwens op een netwerk gebruikt...nouja in ieder geval vraag ik me af of iemand de moeite wil doen om stap voor stap uit te leggen hoe dit moet, ik ben nogal een n00b met netwerken. Alvast bedankt!
|
effe voor de duidelijkheid, de kabel loopt dus rechtstreeks van desktop naar laptop ?
kijk in ieder geval even bij deze computer en dan bij mijn netwerkverbindingen op allebij de computers, en kijk of je de verbinding daar tussen ziet staan. |
anders ff je pc en laptop een fixed IP geven, bv
Desktop: 192.168.1.1 Laptop: 192.168.1.2 en dan proberen verbinden te maken? |
|
S&m?
|
Ja, ervan uitgaande dat die netwerkkaarten al gewoon werken. Titel even verduidelijkt btw.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een ftp opzetten zou dan wel mogelijk moeten zijn.
|
Volges mij moesten met een cross-link kabel de computers hetzelfde IP-adres hebben..
En dan is het een kwestie van mappen delen en overzetten maar.. |
Citaat:
wel handig om ze beide een static IP te geven, zodat je niet de server eerst moet booten, eer je de client boot |
Citaat:
Doe het volgende:
Citaat:
Want je later gooi je je beide computer in een thuisnetwerkje via de wizard en dan kan je later bestanden gaan delen. Als je het ff snel wil regelen, kan dat dus ook via ftp. |
Citaat:
|
Ik ben nou niet op mijn kamer, maar ik ga het morgen proberen, alvast bedankt voor de vele nuttige replies!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oke, dit heb ik gedaan: http://i44.photobucket.com/albums/f6...8/naamloos.jpg Zien ze elkaar nu? Zoja, dan heb ik alsnog problemen met het delen van bestanden. Ik weet dat je mappen kan delen, maar ik zie ze dan vervolgens niet staan. Bovendien word me ook toegang geweigerd als ik bij my network places naar entire network en dan naar mijn, via de wizard ingestelde, workgroup ga.. Zoals ik al zei, ik weet hier echt niks vanaf..iemand nog ideeen? Bedankt! |
ya, ze zien elkaar
heb je op de PC's de gast-account ingeschakeld? (schijnt dat anders bestands-deling niet werkt) |
Heb je bij 'delen en beveiligen' toch wel 'van deze map een gedeelde netwerkmap maken' en 'netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen' aangevinkt?
|
Ik denk dat een ftp servertje en ftp clients op beide pc's installeren iets makkelijker gaat nu.
Omdat ze nu elkaar zien, hoeft je dan alleen een ftp servertje (bv filezilla) en dan de bestanden van elkaar af te halen. |
Hm hoe doe je dat met filezilla? :) Ik heb vanaf de laptop geprobeerd te connecten met de desktop, door het ip adres van de desktop in te voeren, bij het wachtwoord heb ik niks ingevuld, maar hij kan niet connecten...
Dit is het laatste dat ik ga proberen, anders ga ik gewoon wat cdrwtjes branden... |
Heb je geen firewall draaien (of (andere) norton zooi?)? Dan poort 445 ff openzetten
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06. |