![]() |
Vraagje
Voor een opdracht moet ik de volgende vraag beantwoorden, en zoeken via juridische bronnen:
Wat is de naam van de belangrijkste Nederlandse juridische bibliografie? Wie zou me daarop antwoord kunnen geven, of op weg kunnen helpen, alvast bedankt. |
Ik denk zelf Data Juridica. Dit heb ik dan ook maar ingevuld.
|
Tsja, daarover kun je van mening verschillen. DJ is inderdaad wel veel gebruikt en handig om tijdschriftartikelen en jurisprudentie op te zoeken (periodieken als de NJ, NJKort, JAR, JOR et cetera zijn immers opgenomen).
De gecumuleerde tijdschriftenregisters van bijvoorbeeld het NJB zijn overigens in de praktijk ook van groot belang. Je kunt als advocaat natuurlijk nooit kennis nemen van alle tijdschriften die wekelijks verschijnen, dus je moet een samenvatting hebben. In het NJB staan wekelijks globaal de belangrijkste tijdschriften en hun kopartikelen opgesomd, alsook (een selectie van) de proefschriften die die week verdedigd zijn. Erg handig. |
Citaat:
|
Ik heb nog een vraagje. Dit gaat wel over een heel ander onderwerp, mja dan open ik tenminste niet weer 1 topic.
Wat is power corrupts? En wat is absolute power corrupts absolutely? |
Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert heel erg, dat lijkt me logisch :D
|
Kan je voortaan de topictitel wat duidelijker maken? (y)
|
>> Overige vakken
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06. |