![]() |
touchscreen laptop
hoi,
ik heb een vraagje. bestaan er ook touchscreen laptops dat je de letters e.d. ook kan aanwijzen en het toetsenbord dus niet nodig hebt. een vriendin van me heeft leukemie en kan daardoor niet meer lopen en der handen niet gebruiken. zelfs de toetsen indrukken wil niet. toen gingen de enkele radertjes in mn hoofd draaien en kwam ik uit op het bedenksel een touchscreen laptop. alleen nu is mijn vraag. bestaan die :P en zou iemand mij ook kunnen vertellen hoeveel de kosten.. *ik weet niet of het bericthje hier goed staat. maar ik wist niet welke ik anders moest nemen.* |
Maaruh... als ze geen letters op een toetsenbord kan intoetsen, waarom kan ze dat dan wel op een scherm?
|
Citaat:
Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja, die heb je, weet alleen niet wat ze kosten... denk vanaf zo'n 1750/2000 euro :o |
nou ik denk dat op een beeldscherm iets aanklikken iets minder veel inspanning vergt dan een toetsenbord. maar dat kan aan mij liggen.
|
Citaat:
Wel hebt je geprojecteerde keyboards. Die worden met een laser ergens op geprojecteerd en een cameratje "kijkt" welke toets je indrukt. Dus je hoeft totaal geen kracht te gebruiken, aar ik weet niet of deze al leverbaar zijn. |
madame heeft nu ook al een laptop. wel niet zo'n hele nieuwe maar volgens mij heeft de nieuwheid niets met de uhm.. tsjah heeft dat er niets mee te maken hoe hard je de knoppen moet indrukken maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. zou je misschien heel erg alstublieft erachter kunnen komen waar ze die laserlaptops dingen verkopen? :)
|
Citaat:
|
kan ook.. dat zou dan opzich misschien ook wel handig zijn.. maar dan moet je die zeker op een echte PC aansluiten en niet op een laptop... ?
|
Citaat:
|
Citaat:
linkje edit: ik heb met dat ding gespeelt maar ik vond irritant omdat ik de feedback van het indrukken van toetsen niet heb. editII: mijn taal gebruik stoorde zelfs mij :o |
Citaat:
Denk alleen dat je wel een vlakke ondergrond nodig zal hebben om zo'n ding te kunnen gebruiken :o |
dus als ik het goed begrijp is het een infrarood ding die het zeg maar voelt dat je bijvoorbeeld naar de A kijkt en die komt dan op je scherm. of zie ik dat verkeerd?
en zie ik het ook goed dat het ding nog geen eens honderd euro is? :) alleen duurt het dan niet heel lang voordat je een woord hebt? |
het zijn engele ponden, dus ik gok rond de 130 euro van deze site
edit: naja rond de 30 woorden per minuut is te halen, maar verwacht nooit de dat je super snel kan typen erop. |
Citaat:
£ 100 is ongeveer EUR 150, dus ik denk dat je het rond die prijs wel hier kunt kopen. Ik heb het geloof ik eens een keer bij Expo zien liggen. |
merci voor de informatie. ik zal vanmiddag even kijken bij de winkels hiero als ik tijd heb (mn mobiel is gejat >:( )
|
En met de ogen of stem?
Daar zijn toch ook al proeven mee gedaan. Het is wel wat moeilijker als dat toetsenbord, maar het is een extra optie. |
Citaat:
|
ik ga morgen naar de stad. maar bij wat voor winkel zouden ze het misschien verkopen. aangezien ik in een dorp woon hebben we alleen de dixons, expert, scheer en foppen, de harense smit en nog 2 waarvan ik de naam niet weet.
|
Gewoon allemaal afgaan (y)
|
dat was ik ook van plan. ik had al op de site van de dixons gekeken maar volgens mij hadden die niets..
|
Voor dat laserding:
http://www.inkoopacties.net/ia/77hjy9cc Dit is er eentje die via bluetooth loopt. Het is echt een gadget, absoluut niet gebruiksvriendelijk, de hele technologie staat nog in zijn kinderschoenen. Op het forum staan wel een aantal ervaringen. |
Dit is een goede laptop met touchscreen tft panel, prijs zal rond 2000 euro liggen ex btw:
http://www.pc.ibm.com/us/thinkpad/xseries/tablet/ |
ik ben gister bij 7 à 8 electronica winkels geweest. waarvan 1tje het heel misschien kon bestellen. dus ik wacht in spanning af. ik moet eerst even kijken hoe duur het ise en al mijn hersencellen laten kraken om te kijken of het haalbaar is ÉN of madame heel lang niet kan typen of maar bijvoorbeeld 2 weekjes niet.
|
Zgn tablet PC's hebben precies die functies die jij bedoelt. Er rijdt hier in het dorp ook een meisje rond in een rolstoel die MS heeft, en die heeft ook zo'n tablet PC.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou eerder investeren in een versie van Dragon... het kost even werk om het programma je stem en uitspraak aan te leren (je moet het voorlezen), maar daarna kan je er heel lekker mee werken. Het kan ook bijna compleet de muis vervangen. Tenzij ze natuurlijk juist moeite heeft met spreken...
|
Je kunt ook een toetsenbord uit elkaar halen en per toets een stukje zilverfolie op een plank plakken ( het is iets ingewikelder dan dat maar niet veel) , en dan een ander stukje folie op bv haar neus waardoor ze zonder handen kan typen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tsss het is low budget en het werkt
|
Dragon naturally speaking? Dan kun je met je stem "typen", het is wel een duur programma, maar er is vast wel een manier om er goedkopen aan te komen. IK SPOOR HIERBIJ NIEMAND AAN OM TE DOWNLOADEN MET BIJVOORBEELD BIRRORENT HOOR!!!.
Kan ze wel een muis gebruiken? dan is schermtoetsenbord misschien handig |
wat een tips :P hihi
madame heeft schijnbaar een zeer aardige buurvrouw want ze heeft een supernieuweluxegaveblablablalaptop.. en die werkt.. schijnbaar :p dus het is niet meer nodig.. merci :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |