![]() |
Buitenland
jah jah er zijn vast al heel veel topics over geweest, maar ik kan nergens een goed antwoord vinden, vandaar
Ik ben nu eerstejaars bij een HBO opleiding, maar wil heel graag naar het buitenland. Nu kan dat via mijn school in het derde of vierde jaar wel, en ik weet ook wel van de erasmus beurs etc. af Maar ik wil niet voor maximaal een jaar ik wil gewoon een hele studie daar gaan volgen Het liefst naar de universiteit van Bologna, of de universiteit van Ferrara Weet iemand hoe dit kan? Dus zonder erasmusbeurs o.i.d. voor een hele studie naar italie. Naar een universiteit met een havo diploma (of propedeuse) Is er iemand die dit zelf gedaan heeft / doet? |
Je kan je in de meeste landen gewoon ook bij een universiteit inschrijven met je vwo diploma op zak. Als je met een propedeuse gaat is het wat lastiger maar het kan wel. Zelf heb ik een jaar in Leuven (Belgie) gestudeerd en ik heb me daar zelf gewoon ingeschreven. Een vriendin van mij zat daar met haar propedeuse dus het kan wel. In de meeste gevallen krijg je ook gewoon studiefinanciering maar dat kan je terugvinden op de site van de IB-Groep. Een hele handige site is www.wilweg.nl daar staat heel veel informatie op over de verschillende landen maar je mag mij ook altijd vragen stellen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46. |