Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Mening over Voedseltechnologie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1358131)

Alpha_Omega 10-02-2006 10:49

Mening over Voedseltechnologie

wij hebben op school een werkstuk over voedseltechnologie(geur kleur smaakstoffen, kip die naar koe smaakt enz enz) nu moeten we mening van experts en de normale mens krijgen, de experts is te goog'len de normale mens zijn wij ;)

dus hoe staan jullie tegenover kunstmatige bewerking van de geur kleur smaak en voedingswaarde van eten/drinkenswaar en de technologie die erachter zit.

ter duidelijkheid, de vraag is meer: wat vindt je ervan dat er met eten wordt geëpirimenteerd(kleur en smaak van voedsel veranderen) en genetische manipulatie(om "supertomaten oid" te maken

bij voorbaat dank :)

A-O

Balance 10-02-2006 13:23

Citaat:

Alpha_Omega schreef op 10-02-2006 @ 11:49 :
dus hoe staan jullie tegenover kunstmatige bewerking van de geur kleur smaak en voedingswaarde van eten/drinkenswaar en de technologie die erachter zit.
:| je gaat er nu even vanuit dat wij dat allemaal weten?
Misschien moet je eens gerichtere vragen stellen. Ik wil best vertellen wat ik van een oranje tompoes op koninginnedag vind, maar ik kom niet bepaald ver als ik andere toepassingen moet zoeken met daarbij ook nog eens de technologie die er achter zit.

Roos 10-02-2006 13:29

Groene ketchup vind ik niet kunnen. Ik snap niet dat mensen die troep verkiezen boven normale rode ketchup. Je had zelfs paarse ketchup, gadver.

Verder weet ik er ook niet zoveel over.

Mestkever 10-02-2006 14:16

Citaat:

Roos schreef op 10-02-2006 @ 14:29 :
Groene ketchup vind ik niet kunnen. Ik snap niet dat mensen die troep verkiezen boven normale rode ketchup. Je had zelfs paarse ketchup, gadver.

Verder weet ik er ook niet zoveel over.

Wat zeur je, het smaakt precies hetzelfde. :p Dus zo vies is het niet.

Bloem 10-02-2006 16:14

Citaat:

Balance schreef op 10-02-2006 @ 14:23 :
:| je gaat er nu even vanuit dat wij dat allemaal weten?
Misschien moet je eens gerichtere vragen stellen. Ik wil best vertellen wat ik van een oranje tompoes op koninginnedag vind, maar ik kom niet bepaald ver als ik andere toepassingen moet zoeken met daarbij ook nog eens de technologie die er achter zit.

Dit inderdaad :confused:

Roos 10-02-2006 17:52

Citaat:

Mestkever schreef op 10-02-2006 @ 15:16 :
Wat zeur je, het smaakt precies hetzelfde. :p Dus zo vies is het niet.
Het ziet er vies uit vind ik. Daarnaast zitten er natuurlijk ontzettend veel kleurstoffen in. Dus geef mij maar rode ketchup, als het toch hetzelfde smaakt ;)

Alpha_Omega 10-02-2006 20:48

ter duidelijkheid, de vraag is meer: wat vindt je ervan dat er met eten wordt geëpirimenteerd(kleur en smaak van voedsel veranderen) en genetische manipulatie(om "supertomaten oid" te maken

Jolt 10-02-2006 21:14

Zolang het product beter word, (bijvoorbeeld kaviaar die dan kunstmatig word gemaakt maar wel met precies dezelfde smaak en structuur van de echte beluga kaviaar ben ik ervoor), maar om vlees/vis langer te houden weer niet, aangezien het voor mij vers moet zijn. Dat zijn de beste producten en niet producten die 2 weken oud zijn maar er nog uitzien als net geslacht.

Alpha_Omega 15-02-2006 12:40

kuch :)

Jolt 15-02-2006 12:55

Als de smaak verbeterd dan wel, maar blauwe rissoto is not done.

Vice 15-02-2006 13:05

Voor smurfen is het wel leuk. :)

Jolt 15-02-2006 14:21

Jah maar die zijn nep, dan is er iets aan toegevoegd :P.

Blauw krijg je gewoon niet natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.