![]() |
Krant ander taal
Hey leest iem hier altijd de krant uit een ander land / in een ander taal?
Ik kijk soms in de portugese, of amerikaanse |
Nee, het Portugese nieuws interesseert me ook niet zoveel (naast dat ik geen Portugees spreek:P). Ik houd het meestal bij het Eindhovens dagblad:o
|
Japanse, maar om die telkens te kopen is het wel duur. Via internet kan 't gelukkig ook goed (www.asahi.com bijvoorbeeld).
En Chinees, maar daar móet ik echt een woordenboek bij hebben, en dat heb ik eigenlijk nooit :P Maar 't is zo leuk om te zien :) Verder af en toe Engels, omdat ik dat fijn vind voor in de trein. Leest wat fijner, voelt informatiever :D |
zelf haal ik het ook vooral gewoon van metro
|
Ik lees vaak El Pais uit Spanje.
|
Le Monde, maar alleen via internet. :o
|
hmmz, zo aan je taalgebruik in 1st post zal ik eerst maar eens wat aan je nederlands gaan doen :o
|
Ik wil *soms* nog wel een Daily Mail oppikken.
|
Citaat:
OT: Ik lees wel eens een artikel uit een Amerikaanse krant op internet, maar daar blijft het bij. |
Ik lees regelmatig wel een Duitse. Alleen via internet trouwens. Soms engels
|
Met de intentie mijn taalgevoel beter te ontwikkelen lees ik Nederlandse, Engelse, Duitse, Franse, Zweedse en Noorse kranten.
Edit: tegenwoordig ook de Jyllands-Posten. |
In het Latijn natuurlijk :D
|
Ik wil wel eens Dagens Nyheter (Zweeds) online lezen.
|
International Herald Tribune
www.iht.com -> Samenwerking tussen Washington Post en New York Times, alleen buiten Amerika verkrijgbaar, daar waar de WP en NYT niet afzonderlijk te krijgen zijn. Absolute topkrant. Haaretz www.haaretz.com -> Goed Engelstalig Israelisch nieuws. Yediot Achronot www.ynetnews.com -> Idem, maar wat minder goed. Jerusalem Post www.jpost.com -> Idem, maar aanduidelijk slechter. Frankfurter Allgemeine www.faz.net -> Goede, enorm dikke, vrij goedkope krant. Uuuuren leesvoer. |
Citaat:
|
Op mijn werk lees ik wel eens een stukje International Herald Tribune (Amerikaans) of Daily Telegraph (Engels) als het rustig is. Maar meestal lees ik gewoon de Nederlandse.
|
-Die Zeit, Duits dus
-En Time Magazine, maar dat is geen krant, maar er staat wel nieuws in :o |
Via internet lees ik wel eens engelse kranten, geen 'papieren' kranten.
|
Aan papieren kranten lees ik sowieso alleen de Metro, hehe.
|
Citaat:
|
Financial Times (gemiddeld 2 per week)
Wall Street Journal (gemiddeld 1 per week) The Economist (gemiddeld 1 per maand) |
Citaat:
|
Np
|
Ik lees altijd de franse krant. :D
This makkelijk te verstaan :D |
Regelmatig The New York Times en The Observer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lees allen nederlandse kranten.
Maar ik lees wel engelse boeken. Oh ja, soms op internet ook wel eens iets eigenlijk. Artikelen enzo in het engels. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |