![]() |
Gele tong..
Ik heb echt altijd een gele tong. Ik poets m'n tong elke avond, maar overdag heb ik toch elke dag weer een gele tong.
Wie kan mij helpen? |
is alleen achteraan geel toch. ik denk dat dat niet te verhelpen valt, dat is namelijk bitter.
http://proto5.thinkquest.nl/~jre0365/tong.jpg |
Toen ik nog rookte en veel koffie dronk had ik dat ook heel vaak, nu heb ik er eigenlijk nooit meer last van, misschien dat het bij jou ook daaraan ligt?
|
toen mn zusje ziek was had ze ook een gele tong, kan duiden op een infectie ofzo
|
Citaat:
|
'k Heb 't gehad toen mijn keel ontstoken was, maar pas toen hij echt ontstoken was en dus niet als voorbode ofzo. Eten kan 't ook beinvloeden of een gebrek aan vitamines. Gezond en genoeg eten, je tanden goed poetsen (en je tong kan je een beetje meepoetsen, als dat niet te erg kietelt) en dan eens kijken of het verandert.
|
Het kan komen door eten, drinken, roken, maar ook door infecties (bepaalde bacterieen of een schimmel ofzo, uit mijn hoofd weet ik niet precies wat).
Zit het op heel je tong of alleen achterin? |
Het kan ook komen door gele listerine, dus mocht je dat gebruiken... :o
|
Het kan een infectie zijn.. Is het echt geel beslag op je tong??
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is bij mij voornamelijk achterin, ik poets mijn tong zo af en toe en dan blijft het wel eventjes weg, maar het komt toch altijd weer terug. En ik kan ook niet alles wegpoetsen want dan ga ik over mijn nek:p Overigens heb ik geen gele listirine, maar wel iets anders, iets blauwigs, maar daar kan het dan toch niet van komen?:s |
Ook berucht: die gele vitamine C-pil.
Sommige mensen hebben er meer last van dan anderen (cf. de pluisjes die sommige mannen in hun navel hebben). Ik ken zelfs iemand die een speciaal lepeltje had om elke ochtend die 'aanslag' van zijn tong te schrapen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk dat het dan bij mij voornamelijk ligt aan het roken en soort voedsel wat ik naar binnen sleep :p .
|
gewoon smorgens ook poetsen en je tong ook :confused:
|
Veel water drinken schijnt te helpen volgens mijn huisarts...
|
Citaat:
|
het beste kun je even gaan naar http://www.stop-slechte-adem.nu ik had er eerst ook last van. maar toen ik een tip kreeg van iemand over deze site was ik ervan af. eerst twijfelde ik een beetje, want het kost best wel wat geld. maar die twijfel was snel weg toen ik zag dat mn gele tong vanzelf weg ging. succes.
|
up van meer dan een jaar :nono:
|
ik heb ook wel eens last gehad van een gele tong maar bij mij hielp poetsen wel gewoon...
|
Citaat:
|
dat betekent een gebrek aan vitamines, gewoon veel fruit en groente eten en water drinken is ook goed. niks aan t handje
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55. |