![]() |
Koptelefoon
Hi,
Ik zoek een koptelefoon zoals bijv. deze: http://img.ferra.ru/pubimages/58781.jpg Mijn budget gaat tot €40, welke raden jullie mij aan? Het is vooral voor gamen en voor muziek. |
|
Liever sennheiser inderdaad, al een mooie voor 29 euro
|
Citaat:
Specificaties: SENNHEISER PMX-40 HOOFDTELEFOON * Artikelnummer: 49482 * Nekband hoofdtelefoon * Ideaal voor portable cd en MP-3 speler * Innovatief Basswind systeem * Lichtgewicht, comfortabele uitvoering * 2 Jaar garantie Zal ik deze nemen of de PMX60? (Heb ik zelf al eerder gehad en was er zeer tevreden over) |
ik zou de 60 nemen
|
pmx60 is behoorlijk oud model op dit moment, heb er ook over gedacht maar behalve het naampje is er weinig beter aan die koptelefoon. Zelf heb ik een philips HS520
welke een dik freq bereik heeft (12 HZ tot 24 KHZ, waar een pmx60 van 20 tot 20 gaat), verder heeft de philips HS520 een zeer sterke kabel (omgwikkeld met soort garen, waardoor het net touw is, en een bescherming waar de kabel het oorstuk ingaat, om ervoor te zorgen dat dit niet kapot gaat. Net ding dus, env oor 25 euro een veel betere keuze dan een sennheiser. http://static.vergelijk.nl/fotos/128...S520_23285.jpg |
Citaat:
|
Ik zou hem op internet komen, want dan ben je al snel een stuk goedkoper uit.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...99&Section=SCE op bol.com issie totaal 25 (inc verzendkosten) en anders moet je nog ff verder zoeken. |
Ik heb ook die Philips. Erg mooi geluid komt eruit, ik had hem voor 25,- bij de mediamarkt gehaald.
|
Ja klopt, goeie bass zit erin door speciale techniek die philips gebruikt & ruime frequentiebereik (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
... maar het blijft een philips ...... :rolleyes: |
Citaat:
|
Precies, sennheiser is sennheiser omdat? Juist. Omdat het Sennheiser is. Dus omdat er dat naampje op staat staat het gelijk aan kwaliteit?
|
Voor drie tientjes zal Philips vast wel mooie hoofdtelefoons maken, maar dat die in jouw oren goed klinken wil nog niet zeggen dat ze goed zijn. Om uit die plastic dingetjes van een paar gram veel bas te persen worden allerlei rare technieken gebruikt waardoor de frequentiekarakteristiek er verschrikkelijk uitziet. De ware audiofiel natuurlijk een gruwel. Wie zijn oren en zijn muziek serieus neemt koopt een goede hoofdtelefoon. Dat zijn dus per definitie geen oortjes of andere kleine rommel, maar gewoon een goed (half)open exemplaar, en een goede versterker om hem aan te sturen.
En ohja, geen enkele hoofdtelefoon heeft een bereik tot 12 Hz. De golflengte van zulke bastonen is zo groot dat ze op 1 cm afstand van je oor niet eens hoorbaar zijn, dat membraantje kan bovendien zo'n uitslag nooit maken. Wel eens afgevraagd waarom échte bas op een goede luidspreker altijd mooier klinkt dan in een hoofdtelefoon, hoe duur die hoofdtelefoon ook is? Mijn Sennheiser HD565 Ovation komt volgens de specs tot aan 20 Hz, maar onder de 50 Hz hoor je in zo'n ding al bijna niets meer, je vóelt het ook niet. |
Citaat:
komt er ook nog eens bij wil je merkbaar verschil horen dat je wel een zeer geweldige audio uotput moet hebben, die mp3 spelen doorgaans niet hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
mijn voorkeur gaat persoonljk uit na zo'n grote oorwarmer ding
|
Citaat:
|
Daar heb je ook helemaal niets aan als je hem op straat wilt gebruiken. Grotere hoofdtelefoons zoals de meeste (half-)open modellen zoals Maradinus noemt, hebben ook meer ingangsvermogen nodig om goed te klinken, en dat kan een iPodje of ander draagbaar apparaat gewoon niet leveren.
Voor bij je computer kun je prima een groter model kopen, mits jouw geluidskaart nog wel een eigen, versterkte uitgang heeft. Dan zet je gewoon het volume flink omlaag. |
voor mijn mp3-discman gebruik ik een sony nekband, die ik zeker kan aanbevelen hier
voor mijn pc gebruik ik (redelijk goedkope) speakerset (2.1) en evt een gewone hoofdtelefoon (alles op speakers, behalve tactische games als america's army) |
Ik zou zo niet meet weten wat beter is na al deze posts. De Sennheiser pmx60 of 40, of die Philips HS520.
Ik wil het net als de TS een hoofdtelefoon voornamelijk voor DVD en games op de computer. Liefst niet zo'n ding wat je hele oor afsluit. Ik vind dat behoorlijk vervelend, dat worden je oren altijd heel warm na een uur enzo. :p Maar goed, ik zou het niet meer weten nu. :) |
Moet ik nu een nieuw topic openen ofzo? :o (n)
Lijkt me nogal een verspilling aan ruimte. |
Ga luisteren. Dat is de enige manier om te bepalen welke jij mooier vindt klinken. Er bestaat namelijk niet zoiets als de 'betere' als je het hebt over hoofdtelefoons in dezelfde prijsklasse.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |