![]() |
Eenzaamheid
Ik ben een 21jarig knap meisje... en voel me eenzaam, ik heb niet veel goei vrienden, véél kenissen, maar weinig goeie vrienden, en ik mis een lief... ik kan wel jongens genoeg krijgen... sommige spreken mij innerlijk en soms uiterlijk wel aan... maar die klik om een relatie te beginnen is er nog niet .... hoe komt dit?! ligt dat aan het feit dat het de verkeerde is... en wanneer weet je dit?
Desperate |
Niet wanhopig gaan zoeken, want dat werkt niet. Wanneer er iemand leuk is en die jou ook leuk vind dan merk je het vanzelf.
|
ja maar soms vind ik wel kerels leuk, maar er is geen sprake van verliefdheid of kriebels ofzo, ook al zijn ze innerlijk en uiterlijk goed... en de ware kom je vanzelf tegen, daar ben ik nog niet zo zeker van, ik werk héél veel, heb niet echt een extreem sociaal leven, dus ik ga hem niet eender waar tegenkomen:(
|
Je moet inderdaad niet wanhopig gaan zoeken. En ook niet bij elke leuke jongen die je ziet gelijk denken "oh zou het meer kunnen worden?". Neem gewoon een iets relaxtere houding aan, dan overkomt het je vanzelf (y)
|
chatboxen ;)
Ik kan nu wel met alle clichés gaan gooien die ik (en jij) ken, maar dat schiet niet op. |
tja maar bij mij gaat het er gewoon om: wanneer WEET je dat je de juiste voor je hebt.....
Want ik kom met enkele gasten goed overeen maar daar blijft het precies bij... hoe goed het ook klikt.... |
het gekke is, dat wéét je gewoon, dan voelt alles alsof het klikt, alsof het gewoon klopt.
|
Citaat:
|
Je kan ook zorgen dat je meer omgaat met de leukste kennissen. Als je een paar lui hebt waar je altijd wel een biertje mee kan drinken hoef je niet per se een 'lief'.
|
Zo iemand loop je niet zo 123 tegen het lijf. Vaak gebeurt het zelfs als je het het minst verwacht. Natuurlijk kan je het wel een beetje sturen, door zelf wat initiatief te nemen en dingen te gaan doen waar je andere mensen ontmoet. En je hoeft niet bang te zijn of het wel de juiste is. Als het goed voelt is het gewoon goed. Dat weet je dan gewoon. Maar ga gewoon niet té hard op zoek. En als je goede vrienden hebt voel je je ook niet zo eenzaam en heb je zo'n lief niet zo hard nodig. Dus richt je vooral op het maken van goede vrienden.
|
Ik ben ook eenzaam maar heb me er maar bij neergelegd!
|
Citaat:
|
Nou, wie mij een middel geeft om uit de eenzaamheid te komen ben ik voor eeuwig dankbaar. (y)
En bier, gadverdamme. |
Citaat:
|
Sorry, ik ben erg anti-alcohol. ;) Ik drink liever thee, is dat fout?
|
Citaat:
En bier is zoooo boers, wijn only for me :P |
Citaat:
OT: Zoek een leuke afleiding en blijf open voor nieuwe mensen en geef dingen de tijd om te groeien. |
Citaat:
|
Je weet het pas als je voelt dat het die keer wél anders is en tot dan, geduld hebben.
|
Citaat:
Dus. Trouwens omhooggevallen culinario's is wel een gaaf word (Y) |
Citaat:
Al is het moeilijk... ik heb namelijk hetzelfde, ik kan ook niet zeggen dat ik erg lelijk ben en ben ook zwaar opzoek naar een leuke, lieve vriendin... maar die komen niet zomaar aanvliegen.. je komt genoeg tegen (studentenvereniging, sportvereninging, band, uitgaan enz.) maar dat blijken dan vaak óf sletten die gewoon lekker één keer willen óf het zijn in jou ogen perfecte meiden die zich alleen maar zo voor doen voor jou en na bv. een week zich alweer anders gedragen... soms heb ik ook zoiets van.. hmm misschien moet ik gewoon net zo hard gaan sletten of iets dergelijks... maar dat weiger ik.. ik blijf gewoon mezelf.. hoop dat het je een beetje een hart onder de riem steekt dat er meer mensen zoals jij rondlopen :) |
Citaat:
OT: Wat eigenlijk al gezegd is: ga niet zo wanhopig op zoek! Werkt echt niet, plus het feit dat je daar pas echt wanhopig van wordt. Tenminste, ik wel. Zorg dat je het naar je zin hebt, hou je ogen open en blijf glimlachen... :) |
Offtopic: wat zijn hier veel verstandige, aardige vrijgezelle mensen met opmerkingen waarin ik me volledig herken :eek: (die van de thee was wel het toppunt, ik ben thee-verslaafd)
OT: hoe meer je er mee bezig bent, hoe meer je dat uitstraalt. Wees jezelf, doe leuke dingen met vrienden en intussen wordt je heus wel opgemerkt door deze of gene. Als hij je ziet lachen en plezier ziet hebben, zal hij eerder op je vallen dan wanneer hij een wanhopig op zoek eenzaam meisje ziet dat geen vreugde in het leven ziet zonder vriendje... |
Citaat:
|
Waarom weten we het allemaal zo ontzettend goed en zijn we toch nog vrijgezel vraag ik me dan af.... :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
lol :D |
Doe waar je goed in bent, en maak gewoon veel contacten die niet in eerste instantie bedoeld zijn om een relatie uit te krijgen, op die manier kan je makkelijk vriendschappen opbouwen en daar profijt van hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Fucking boeren! Anyway, alleen kwaliteits bier gaat er natuurlijk ook wel in. Maar sommige zijn gewoon niet echt te nassen. Trouwens sowieso zit eenzaamheid tussen je oren. |
Citaat:
|
Ja!
Je kan het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt! Als jij steeds gaat zeggen dat je eenzaam en zielig bent, tja daar word je niet echt happy van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je bent niet zielig, je denkt het alleen maar. |
Citaat:
|
Owjee, ik heb eens een keer wat goeds gezegd
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga de deur uit, begin met een cursus ofzo, ga eens wat vaker de deur uit met die paar goede vrienden die je WEL hebt :) OP een of andere manier zeggen mensen vaak: ik heb weinig vrienden. Het geldt nog altijd, hoe cliché ook: Beter een paar goede vrienden, dan een heleboel oppervlakkige! Komt wel goed, sta er voor open, maar niet te wanhopig want dan vind je het niet! |
Citaat:
|
"Ik ben zielig" is zo'n fatalistische gedachte. Tja, ik ben zielig, niets aan te doen, zo ben ik nu eenmaal. Dan kun je beter denken "ik voel me zielig". Dan kun je er tenminste wat aan veranderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat verhaal van de topicstarter herken ik. (op knap meisje na dan... knappe jongen eigenlijk ook niet, ghehe, althans; is my humble opinion :evil: ). ik ken veel mensen/meiden, met allemaal goeie vrienden, maar echt vlotten wil t niet aangaande 'verkering' of 'relatie'. ik heb het geaccepteerd. ik doe ook geen moeite meer (bv in de zin van met valentijn iets sturen, denken aan verjaardag, behalve soms ff iets op msn zeggen oid) ik ben mijn tijd gewoon nuttig(er) gaan besteden.
nadeel: ik heb nu zoveel dingen te doen, dat ik eigenlijk geen tijd heb voor een vriendin annex relatie. maar boeie, muziek is toch veel constructiever dan een relatie. |
ik ben ook nog gewoon single. Ik ben ook nog niet echt verliefd geweest, maar ik het heeft geloof ik ook geen zin om er naar te zoeken dus lekker boeiend... :rolleyes:
daarbij, we zijn nog jong. Nu kan je nog lekker vrijgezel zijn. Als ik oud ben zien we wel verder ;) |
Je moet wat maken van wat je hebt. Vriendjes, vrienden, werk enz. is geen garantie op een leven zonder eenzaamheid.
|
Citaat:
doet me denken aan een song die ik ooit gemaakt heb.... (wat je net postte) |
Ik heb toen ik 15 was ooit eens een goede raad gehad van een gozer (niet direct tegen mij): 'Als een jongen aardig tegen je doet, betekent dat niet meteen dat hij je leuk vindt.' En dat geldt net zo goed andersom. Ik denk idd dat het helpt als je erop uit bent gewoon vrienden te maken. Toen ik een beetje over mijn relatie heen was, ben ik gewoon gezellig gaan doen tegen iedereen. Veel mensen leren kennen en gezellig biertjes/wijntjes/theetjes mee gaan doen. Ik heb het nog nooit zo druk gehad!
Vergeet niet dat het nadeel van een relatie is dat het heel veel tijd kost. Het is wel leuk (en idd verslavend), maar de tijd die je nu overhebt, kun je ook gebruiken om mensen beter te leren kennen en vrienden te maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49. |