Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Het belletje in de sprinter (trein) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1358623)

Periodiek 11-02-2006 10:34

Het belletje in de sprinter (trein)
 
Als de sprinter rijdt hoor je best vaak *ping* vanuit de 'machinistkamer' komen. Dus vroeg ik me af;

waar is dat belletje voor?

Quantes 11-02-2006 16:56

dat hoor je in elke trein hoor. :)

het eerste belletje is dat de deuren worden gesloten, het tweede belletje geeft het teken dat ook de deur van de hc dicht is.

Daantje_0705 11-02-2006 17:57

Denk dat de TS het belletje bedoelt wat je tijdens het rijden hoort. Ik heb geweten waar het van is maar ik weet het nu ff niet meer.

Keyser Saus 11-02-2006 18:31

Die korte ping betekent dat de maximumsnelheid die het beveiligingssysteem afdwingt, verandert. Zowel naar boven als naar beneden, dus wanneer een trein bijvoorbeeld op een geel sein afrijdt dat nog groen wordt gaat de ping, maar ook als de trein een geel sein voorbijrijdt, en vervolgens in een stukje spoor terechtkomt dat gevolgd wordt door een rood sein.

Overigens zijn er nog veel meer belletjes, dat de conducteur de deuren sluit wordt kenbaar gemaakt met een mooie ding-dong-deurbel :D

Inderdaad kan je het in sprinters het beste horen. Of de machinst heeft de omroep openstaan tijdens het rijden :cool:

Quantes 12-02-2006 08:52

Inderdaad, met dat sein kan het ook samenhangen ja.

phoxetis 13-02-2006 08:18

je hoort toch ook zo'n tring-tring-tring (3x) als je een station nadert in een intercity ofzo?

Quantes 13-02-2006 13:14

Citaat:

phoxetis schreef op 13-02-2006 @ 09:18 :
je hoort toch ook zo'n tring-tring-tring (3x) als je een station nadert in een intercity ofzo?
Nee, dat is als de mcn vaart moet minderen.

Keyser Saus 23-02-2006 21:32

Citaat:

Quantes schreef op 13-02-2006 @ 14:14 :
Nee, dat is als de mcn vaart moet minderen.
Not quite, dat betekent dat de machinist volgens het beveiliggingssysteem een remming ingezet heeft die krachtig genoeg is, vanaf de driedubbele tring mag de machinist dan de remmen weer lossen.

coopergirl 24-02-2006 09:13

Citaat:

Keyser Saus schreef op 23-02-2006 @ 22:32 :
Not quite, dat betekent dat de machinist volgens het beveiliggingssysteem een remming ingezet heeft die krachtig genoeg is, vanaf de driedubbele tring mag de machinist dan de remmen weer lossen.
Trein specialist? :cool:

Keyser Saus 24-02-2006 21:12

Citaat:

coopergirl schreef op 24-02-2006 @ 10:13 :
Trein specialist? :cool:
Denk dat ik me wel zo mag noemen, ook al verbleekt mijn kennis nog bij wat sommige anderen weten.

Quantes 25-02-2006 20:39

Citaat:

Keyser Saus schreef op 23-02-2006 @ 22:32 :
Not quite, dat betekent dat de machinist volgens het beveiliggingssysteem een remming ingezet heeft die krachtig genoeg is, vanaf de driedubbele tring mag de machinist dan de remmen weer lossen.
Zo bedoelde ik het eigenlijk te zeggen, alleen het kwam wat rottig eruit. Bij Mat'64 hoor je dit heel goed, bij andere materieelsoorten wat minder.

Boogie 03-03-2006 11:15

Bij Wadlopers hoor je die ook erg duidelijk.

Snees 03-03-2006 19:55

Ik zat laatst in de metro in Damsko. Even om m'n gehoor te testen, klopt het nou dat het geluidje bij het stoppen bij een station een reine kwint is en bij het weggaan een grote secunde? Misschien weet een conservatoriumklant het toevallig.

Levitating Nun 04-03-2006 21:26

Citaat:

Snees schreef op 03-03-2006 @ 20:55 :
Ik zat laatst in de metro in Damsko. Even om m'n gehoor te testen, klopt het nou dat het geluidje bij het stoppen bij een station een reine kwint is en bij het weggaan een grote secunde? Misschien weet een conservatoriumklant het toevallig.
Welke metro heb je het over?
Type lijn 50, 54&53 of 51?

Hulk 05-03-2006 00:45

Citaat:

Keyser Saus schreef op 24-02-2006 @ 22:12 :
Denk dat ik me wel zo mag noemen, ook al verbleekt mijn kennis nog bij wat sommige anderen weten.
waarom ben jij geinteresseerd in treinen

REIE 24-03-2006 15:38

Citaat:

Hulk schreef op 05-03-2006 @ 01:45 :
waarom ben jij geinteresseerd in treinen
Je moet het als een roeping zien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.