Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   SprintVWO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1358690)

Baroque.'nd.Rol 11-02-2006 13:18

SprintVWO

Ik heb al gezocht, maar heel veel verder kom ik niet.
Mijn vraag betreft het sprintVWO.

Aan het begin van dit schooljaar -ik zit nu in 5 gymnasium- ben ik langdurig ziek geweest en nog steeds ben ik niet volledig hersteld. Hierdoor heb ik een enorme achterstand opgelopen en ik zie het eigenlijk niet meer zo zitten. Nu voel ik er werkelijk niets voor om het jaar over te doen en al helemaal niet op deze school. (n)
Nu heb ik gehoord van het sprintVWO. Dat betekent dus dat je het 5e en het 6e jaar in één jaar kunt halen. Dit sprak me wel aan en ik wil er eigenlijk het mijne van weten.

Kan iemand me hier wat meer over vertellen?

leipo 11-02-2006 14:05

Als je erg vaak ziek bent kan je beter een thuisstudie VWO bij NHA, LOI of NTI doen dan kan je het ook in 1 jaar behalen.

reminiscent 11-02-2006 17:50

PM me maar! Ik denk dat ik veel van je vragen kan beantwoorden :)

Mariekje* 11-02-2006 18:45

Via een thuisstudie is het haalbaar, en als je wat wilt betalen is ook het Luzac een optie. Of het via een ROC mogelijk is, is mij onbekend, volgens mij niet namelijk.

Mocht je meer informatie willen over het Luzac, mag je altijd Pm-en.

Mariekje* 11-02-2006 18:47

Citaat:

leipo schreef op 11-02-2006 @ 15:05 :
Als je erg vaak ziek bent kan je beter een thuisstudie VWO bij NHA, LOI of NTI doen dan kan je het ook in 1 jaar behalen.
Ja hey, daar zal je nog motivatie en de discipline genoeg voor hebben om elke dag weer met je neus in die boeken te duiken. Maar zoals ik in een eerdere post al zei; Volgens mij is het inderdaad wel haalbaar. Al betwijfel ik of het gaat werken...

Tink* 11-02-2006 18:52

Volgens mij is het bij ons op school zo dat je dan 5vwo in de zomervakantie zou moeten doen, maar ik weet niet hoe dat zit met SE-cijfers, wanneer je dat zou moeten maken etc. En 6vwo doe je dan gewoon met de klas mee. Maar volgens mij heeft niemand bij ons op school het gedaan tot zover ik me kan herinneren.

Estar 11-02-2006 19:13

Citaat:

HvJ schreef op 11-02-2006 @ 19:45 :
Via een thuisstudie is het haalbaar, en als je wat wilt betalen is ook het Luzac een optie. Of het via een ROC mogelijk is, is mij onbekend, volgens mij niet namelijk.

Mocht je meer informatie willen over het Luzac, mag je altijd Pm-en.

Via de ROC is het ook haalbaar, maar dan moet je aan een aantal eisen voldoen voordat ze iemand toelaten, ik denk niet dat ze iemand gaan aannemen die langdurig ziek is en nog niet volledig hersteld is, want je moet dan keihard knokken en het is maar de vraag of ze dat kan, als ze in de 5e al een gigantische achterstand hebt en als ze een terugval krijgt is de achterstand nog groter.

In dit geval zou ik zelf kiezen voor een thuisstudie.

Toet0r 11-02-2006 19:20

ik zou niet voor een thuisstudie gaan, maar eerder voor vavo op het roc. Thuisstudie eist echt veel zelfdiscipline en ook al wil je het graag lijkt het me toch erg moeilijk om je altijd volledig in te zetten!
Ik kan je wel meer vertellen over vavo, pm maar als je vragen hebt :)

Mariekje* 11-02-2006 19:21

Citaat:

Estar schreef op 11-02-2006 @ 20:13 :
Via de ROC is het ook haalbaar, maar dan moet je aan een aantal eisen voldoen voordat ze iemand toelaten, ik denk niet dat ze iemand gaan aannemen die langdurig ziek is en nog niet volledig hersteld is, want je moet dan keihard knokken en het is maar de vraag of ze dat kan, als ze in de 5e al een gigantische achterstand hebt en als ze een terugval krijgt is de achterstand nog groter.

Oke, dat wist ik namelijk niet meer (aangezien ik vorig jaar met hetzelfde probleem als de topicstarter zat) maar ik heb zoveel scholen gezien dat ik echt niet meer weet hoe de regeltjes precies waren, gewoon even googlen denk ik. :)

Zou de topicstarter het met een thuisstudie zichzelf niet alleen nog maar moeilijk maken? Dat is mijn idee dan hoor.

Toet0r 11-02-2006 19:23

Citaat:

Estar schreef op 11-02-2006 @ 20:13 :

In dit geval zou ik zelf kiezen voor een thuisstudie.

Bij op het vavo zit een meisje met reuma en nog meer mensen die lichamelijk niet helemaal in orde zijn en daar doen ze ook niet moeilijk over en ze houden er ook rekening mee. Voor vavo heb je ook al zelfdiscipline nodig, want je wordt er erg vrij gelaten en doen dus niet moeilijk als je af en toe niet komt, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen met aangenomen worden! :)

Estar 11-02-2006 19:41

Citaat:

Toet0r schreef op 11-02-2006 @ 20:23 :
Bij op het vavo zit een meisje met reuma en nog meer mensen die lichamelijk niet helemaal in orde zijn en daar doen ze ook niet moeilijk over en ze houden er ook rekening mee. Voor vavo heb je ook al zelfdiscipline nodig, want je wordt er erg vrij gelaten en doen dus niet moeilijk als je af en toe niet komt, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen met aangenomen worden! :)
Nou bij ons doen ze het dus niet bij een ziekte, er zullen een paar uitzonderingen zijn, maar bijna pertinent niet, want ze zijn te gefocust op slagingspercentage( als ze goed lesgeven krijgen ze dacht ik meer geld van de overheid )

Toet0r 11-02-2006 19:43

Citaat:

Estar schreef op 11-02-2006 @ 20:41 :
Nou bij ons doen ze het dus niet bij een ziekte, er zullen een paar uitzonderingen zijn, maar bijna pertinent niet, want ze zijn te gefocust op slagingspercentage( als ze goed lesgeven krijgen ze dacht ik meer geld van de overheid )
Oh, wat stom! :o Ik snap wel dat meer geld handig is, maar ja, het is wel een beetje 'laatste kans onderwijs', althans, voor sommige mensen wel, dan verwacht je toch dat dat wel kan!

Estar 11-02-2006 19:54

Citaat:

Toet0r schreef op 11-02-2006 @ 20:43 :
Oh, wat stom! :o Ik snap wel dat meer geld handig is, maar ja, het is wel een beetje 'laatste kans onderwijs', althans, voor sommige mensen wel, dan verwacht je toch dat dat wel kan!
Nee dus, ik vind het ook stom, maar ik vind bij ons en de omgeven steden de ROC zwaar onder de maat (n)

Lentekriebel 12-02-2006 11:39

Citaat:

Estar schreef op 11-02-2006 @ 20:41 :
Wat slecht! Bij ons op de vavo laten ze wel mensen met ziektes toe, gelukkig.

lil me 03-03-2006 19:52

Ik doe nu zelf sprint VWO en ik moet zeggen het is hartstikke goed te doen!Je hebt waarschijnlijk al wat vakken afgesloten, aangezien je al in 5 vwo zit, zoals anw en ckv en dat soort gedoe. Dus dat hoef je niet meer te doen.
Ik zit nu al bijna tegen et einde aan, en ik sta voor alles boven de 7 dus t meot lukke!Als je gewoon zorgt dat je bijblijft is t echt heel goed te doen, ik raad t aan! (kom zelf trouwens van de havo, en had geen zin meer in middelbare school :p )

moniquejuh 06-03-2006 10:33

Citaat:

Estar schreef op 11-02-2006 @ 20:54 :
Nee dus, ik vind het ook stom, maar ik vind bij ons en de omgeven steden de ROC zwaar onder de maat (n)
Ik zit op een ROC, maar mijn opleiding is gelijk aan iemand op een normale middelbare! Is ook niet alleen een laatste kans opleiding hoor, dat is als je het via de loi gaat volgen. Ik kom zelf van het vmbo af en wilde geen mbo gaan doen, maar mijn school gaf geen havo.

Estar 06-03-2006 11:06

Citaat:

moniquejuh schreef op 06-03-2006 @ 11:33 :
Ik zit op een ROC, maar mijn opleiding is gelijk aan iemand op een normale middelbare! Is ook niet alleen een laatste kans opleiding hoor, dat is als je het via de loi gaat volgen. Ik kom zelf van het vmbo af en wilde geen mbo gaan doen, maar mijn school gaf geen havo.
Waarom is loi je laatste kans op een opleiding?

moniquejuh 06-03-2006 16:52

Citaat:

Estar schreef op 06-03-2006 @ 12:06 :
Waarom is loi je laatste kans op een opleiding?
Waarom dat de laatste kans is, dat is toch duidelijk, mensen maken hun middelbare school niet af/worden eraf gestuurd/kunnen het niet aan.

Met andere woorden ze hebben niet de middelbare diploma die ze willen hebben, zijn dan te oud om nog naar de normale middelbare school te gaan (tot 18 jaar) voelen zich misschien te oud voor het ROC (zitten vaak veel jongeren op) en hebben dan nog 1 manier om een diploma te halen --> thuis leren.

Er zullen heus wel mensen zijn die hier niet onder vallen, maar zo kijk ik gewoon naar thuisleermethodes. Niet dat ze slecht zijn, je moet er veel voor doen, net als op een normale school en je moet er gemotiveerd voor zijn. ALs je dat kunt, dan heb ik respect voor je.

Heb namelijk al vaak van mensen gehoord dat ze beginnen aan een opleiding en dat die dan ergens in de kast verdwijnt.

(dit is mijn mening, net zozeer als jouw mening over roc :cool: )

moniquejuh 06-03-2006 16:56

Citaat:

HvJ schreef op 11-02-2006 @ 19:47 :
Ja hey, daar zal je nog motivatie en de discipline genoeg voor hebben om elke dag weer met je neus in die boeken te duiken. Maar zoals ik in een eerdere post al zei; Volgens mij is het inderdaad wel haalbaar. Al betwijfel ik of het gaat werken...
Ik zou het niet via een thuisleermethode doen, je moet er veel motivatie voor hebben. (ik ken niemand die een opleiding heeft afgemaakt, maar ik ken er genoeg die er een begonnen zijn). Ik zit zelf op een roc en er zitten genoeg mensen op die langdurig ziek zijn, ze maken daar hele afspraken mee over aanwezigheid, kun je vaak veel thuis doen. Gewoon een keer naar roc bellen, vragen hoe ze het in jouw gemeente regelen.

IcedEarth 06-03-2006 19:22

Ik zit misschien volgend jaar ook aan 1-jarig VWO te denken.
Nu wou ik mensen die dit gedaan hebben/doen vragen of het erg
(ja ik weet dat verschilt) zwaar is, of hoe zwaar jullie het vonden.
Ik doen nu havo en moet eigenlijk zeggen dat ik geen fuck uitvoer en dat het erg makkelijk is, maar juist omdat ik gewend ben weinig te doen, ben ik best lui geworden, daardoor is het misschien moeilijk om toch weer zo gedisciplineerd te zijn. maarja, aan de andere kant ben ik (naar eigen zeggen:p) wel gemotiveerd als ik iets wil zeg maar, maar dat zijn de meesten

Estar 06-03-2006 21:34

Citaat:

moniquejuh schreef op 06-03-2006 @ 17:52 :
Waarom dat de laatste kans is, dat is toch duidelijk, mensen maken hun middelbare school niet af/worden eraf gestuurd/kunnen het niet aan.

Met andere woorden ze hebben niet de middelbare diploma die ze willen hebben, zijn dan te oud om nog naar de normale middelbare school te gaan (tot 18 jaar) voelen zich misschien te oud voor het ROC (zitten vaak veel jongeren op) en hebben dan nog 1 manier om een diploma te halen --> thuis leren.

Er zullen heus wel mensen zijn die hier niet onder vallen, maar zo kijk ik gewoon naar thuisleermethodes. Niet dat ze slecht zijn, je moet er veel voor doen, net als op een normale school en je moet er gemotiveerd voor zijn. ALs je dat kunt, dan heb ik respect voor je.

Heb namelijk al vaak van mensen gehoord dat ze beginnen aan een opleiding en dat die dan ergens in de kast verdwijnt.

(dit is mijn mening, net zozeer als jouw mening over roc :cool: )

Je hebt ergens wel gelijk, maar ik doe het ook niet via de ROC, omdat ik de kwaliteit onder de maat vind, en omdat ik er op mijn manier 3 jaar mee bespaar, meer vrije tijd heb, en een extra vak( dus latijn) bij kan doen.Ik doe het niet via LOI ofzo maar met reguliere schoolboeken.

Ik dacht vorig jaar voordat ik het deed precies hetzelfde over als jij, maar er zitten meer voordelen aan ;)

Timothy 07-03-2006 07:34

Citaat:

Estar schreef op 06-03-2006 @ 22:34 :
Je hebt ergens wel gelijk, maar ik doe het ook niet via de ROC, omdat ik de kwaliteit onder de maat vind, en omdat ik er op mijn manier 3 jaar mee bespaar, meer vrije tijd heb, en een extra vak( dus latijn) bij kan doen.Ik doe het niet via LOI ofzo maar met reguliere schoolboeken.

Ik dacht vorig jaar voordat ik het deed precies hetzelfde over als jij, maar er zitten meer voordelen aan ;)

En als je het echt wilt, voldoende gemotiveerd bent, is zelfstudie (dus gewoon met schoolboeken zoals Estar) ideaal. Ik doe het ook en het lukt prima!

biep 07-03-2006 08:28

ik heb zowel sprint havo als vwo gedaan en ben met allemaal 8en geslaagd.
was echt een eitje! (OP het ROC)

leraren zijn relaxt, sfeer ook, je moet wel veel inleveren, maar met af en toe een nachtje aanpoten lukt dat ook wel :)

IcedEarth 07-03-2006 13:26

maar ben je gewoon heel slim, of is het echt te doen biep?

biep 07-03-2006 16:32

Citaat:

IcedEarth schreef op 07-03-2006 @ 14:26 :
maar ben je gewoon heel slim, of is het echt te doen biep?
haha het is echt te doen :)

op het sprint VWO was geloof ik 90% of meer geslaagd!
op de Havo was dat minder, maar dat had meer te maken met (het gebrek aan) motivatie.

moniquejuh 07-03-2006 16:51

Citaat:

Timothy schreef op 07-03-2006 @ 08:34 :
En als je het echt wilt, voldoende gemotiveerd bent, is zelfstudie (dus gewoon met schoolboeken zoals Estar) ideaal. Ik doe het ook en het lukt prima!
Maar volgensmij moet je daar echt super gemotiveerd voor zijn. Ik ben zelf best gemotiveerd met school bezig, maar thuis leren zou niks voor mij zijn. Zou ik veelste weinig doen enzo.

Sneeuwvlokje_temp 10-03-2006 12:54

Even een vraag, omdat het wil binnen dit topic past. Zijn er hier mensen die VAVO volgen of hebben gevolgd op het ROC ter AA in Helmond?

BeertjeColargol 19-04-2006 16:32

Ik had ook nog een vraagje over vavo. Ik ben nu 17, en zit in 4 vwo N&G. Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel halen. In 2 vwo ben ik blijven zitten door omstandigheden thuis, en nu heb ik het eigenlijk wel gehad met de middelbare school, zinloze vakken en het tempo ligt me eigenlijk veel te laag.
Dus nu wil ik volgend jaar misschien toch vavo gaan doen, had er eerder over nagedacht, maar toen was het nog niet echt een optie.
Ik weet alleen niet wat de mogelijkheden zijn in mijn omgeving, en of het uberhaupt wel kan als ik nog 17 ben, ik word wel twee maanden na het begin van het nieuwe schooljaar 18.
Ik ga liever niet naar een particuliere school, omdat ik geen zin heb om weer aan het handje gehouden te houden, maar misschien zie ik dit helemaal verkeerd.
Dus mijn vraag is eigenlijk of er mensen ervaring hebben met vavo in de omgeving alkmaar/zaanstreek/haarlem en of die me er wat meer over zouden kunnen vertellen. :)

BeertjeColargol 24-04-2006 09:28

Niemand? :(

Toet0r 24-04-2006 10:31

Citaat:

BeertjeColargol schreef op 19-04-2006 @ 17:32 :
Ik had ook nog een vraagje over vavo. Ik ben nu 17, en zit in 4 vwo N&G. Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel halen. In 2 vwo ben ik blijven zitten door omstandigheden thuis, en nu heb ik het eigenlijk wel gehad met de middelbare school, zinloze vakken en het tempo ligt me eigenlijk veel te laag.
Dus nu wil ik volgend jaar misschien toch vavo gaan doen, had er eerder over nagedacht, maar toen was het nog niet echt een optie.
Ik weet alleen niet wat de mogelijkheden zijn in mijn omgeving, en of het uberhaupt wel kan als ik nog 17 ben, ik word wel twee maanden na het begin van het nieuwe schooljaar 18.
Ik ga liever niet naar een particuliere school, omdat ik geen zin heb om weer aan het handje gehouden te houden, maar misschien zie ik dit helemaal verkeerd.
Dus mijn vraag is eigenlijk of er mensen ervaring hebben met vavo in de omgeving alkmaar/zaanstreek/haarlem en of die me er wat meer over zouden kunnen vertellen. :)

Ik heb geen ervaring met vavo in die buurt, maar als je 17 bent word je wel toegelaten hoor! Ik was net 17 toen ik mee aanmelde en er zit zelfs een meisje van 15 bij mij in de klas, dus ik dnek dat ze daar niet moeilijk over zullen doen hoor :)

BeertjeColargol 24-04-2006 11:38

Citaat:

Toet0r schreef op 24-04-2006 @ 11:31 :
Ik heb geen ervaring met vavo in die buurt, maar als je 17 bent word je wel toegelaten hoor! Ik was net 17 toen ik mee aanmelde en er zit zelfs een meisje van 15 bij mij in de klas, dus ik dnek dat ze daar niet moeilijk over zullen doen hoor :)
(y)
Maar omdat er op de sites van roc hier in de buurt staat dat je een overgangsrapport naar 6 vwo nodig hebt.
Maar dat is toch totaal niet logisch als je twee jaar in een wilt doen. :confused:

biep 24-04-2006 16:11

Citaat:

BeertjeColargol schreef op 24-04-2006 @ 12:38 :
(y)
Maar omdat er op de sites van roc hier in de buurt staat dat je een overgangsrapport naar 6 vwo nodig hebt.
Maar dat is toch totaal niet logisch als je twee jaar in een wilt doen. :confused:

meestal krijg je gewoon een intake gesprek en wordt je toch gewoon toegelaten hoor, ze nemen het meestal op het ROC niet zo nauw met die regeltjes :)

(zo zou ik 18 moeten zijn, maar was pas 16, zou ik n 7,5 gem. moeten staan maar stond ik maar n 5,9 toen ik van 4 gym naar de vavo wilde etc).

moniquejuh 24-04-2006 16:25

Citaat:

BeertjeColargol schreef op 24-04-2006 @ 12:38 :
(y)

Met een overgangsbewijs naar vwo 6 of een havo diploma kun je toegelaten worden tot de sprint vwo op het vavo. Tenminste dat is bij mijn roc het geval en ik denk dat dit de nationale regeling is.

moniquejuh 24-04-2006 16:27

Citaat:

biep schreef op 24-04-2006 @ 17:11 :
meestal krijg je gewoon een intake gesprek en wordt je toch gewoon toegelaten hoor, ze nemen het meestal op het ROC niet zo nauw met die regeltjes :)

(zo zou ik 18 moeten zijn, maar was pas 16, zou ik n 7,5 gem. moeten staan maar stond ik maar n 5,9 toen ik van 4 gym naar de vavo wilde etc).

Bij ons zijn ze hier wel iets strenger in, ligt er heel erg aan naar welke vavo je gaat volgensmij, want de een is makkelijker dan de andere. Zo is het bij mij ook helemaal niet makkelijk om hoge punten te halen terwijl ik van andere roc's hoor dat hun mo's ed veel simpeler zijn.

lottaa 27-04-2006 13:48

Citaat:

moniquejuh schreef op 24-04-2006 @ 17:27 :
Bij ons zijn ze hier wel iets strenger in, ligt er heel erg aan naar welke vavo je gaat volgensmij, want de een is makkelijker dan de andere. Zo is het bij mij ook helemaal niet makkelijk om hoge punten te halen terwijl ik van andere roc's hoor dat hun mo's ed veel simpeler zijn.
Welke ROC zit jij dan?
De LOI is trouwens zeer duur, vergis je je daar niet in!

moniquejuh 27-04-2006 14:36

Citaat:

lottaa schreef op 27-04-2006 @ 14:48 :
Welke ROC zit jij dan?
De LOI is trouwens zeer duur, vergis je je daar niet in!

Ik zit op het Kellebeek in Roosendaal.

BeertjeColargol 28-04-2006 08:27

Oke, waarschijnlijk kan ik inderdaad alleen maar naar 5 havo dan :s .
Moet er nog maar even over nadenken of ik dat wel wil.

lottaa 28-04-2006 10:21

Citaat:

BeertjeColargol schreef op 28-04-2006 @ 09:27 :
Oke, waarschijnlijk kan ik inderdaad alleen maar naar 5 havo dan :s .
Moet er nog maar even over nadenken of ik dat wel wil.

Ga gewoon eens bij de VAVO langs, die kunnen je meer vertellen en maken misschien wel een uitzondering voor je. En anders doe je toch gewoon topHAVO en topVWO?

BeertjeColargol 28-04-2006 11:59

Citaat:

lottaa schreef op 28-04-2006 @ 11:21 :
Ga gewoon eens bij de VAVO langs, die kunnen je meer vertellen en maken misschien wel een uitzondering voor je. En anders doe je toch gewoon topHAVO en topVWO?
Dan kan ik net zo goed op mijn school nu blijven, want dan doe ik er even lang over :o

lottaa 28-04-2006 17:38

Citaat:

BeertjeColargol schreef op 28-04-2006 @ 12:59 :
Dan kan ik net zo goed op mijn school nu blijven, want dan doe ik er even lang over :o
Ja maar dan is het wel geen middelbare school meer en heb je uiteindelijk wel 2 diploma's. Kan ook handig zijn. Het is maar wat je wilt.

Miracle 28-04-2006 20:59

Citaat:

lottaa schreef op 28-04-2006 @ 18:38 :
Ja maar dan is het wel geen middelbare school meer en heb je uiteindelijk wel 2 diploma's. Kan ook handig zijn. Het is maar wat je wilt.
Je hebt niets aan twee diploma's. Het enige is dat je al een HAVO diploma hebt, mocht je geen zin meer hebben in VWO.

moniquejuh 29-04-2006 13:04

Citaat:

Miracle schreef op 28-04-2006 @ 21:59 :
Je hebt niets aan twee diploma's. Het enige is dat je al een HAVO diploma hebt, mocht je geen zin meer hebben in VWO.
Je kan als je havo en vwo hebt gehaald wel aantonen dat je doorzettingsvermogen hebt. Dus om echt te zeggen dat je er niks aan hebt om havo en vwo te doen vind ik onredelijk.

lottaa 29-04-2006 16:34

Citaat:

Miracle schreef op 28-04-2006 @ 21:59 :
Ja dus is het handig. Want meneer heeft geen zin om te blijven zitten op zijn school zegt hij. En als hij dus geen zin meer heeft, heeft hij sowieso zijn havo al. En als hij dan zijn vwo heeft, en het lukt niet, heeft hij al iets om terug te vallen. En haalt ie het wel, dan heeft hij twee diploma's (misschien handig op sommige cv's? Dat hij toch nog gemotiveerd was om door te gaan).

Twee diploma's zijn altijd beter als hij geen zin meer heeft in zijn school.

BeertjeColargol 29-04-2006 17:54

Citaat:

lottaa schreef op 29-04-2006 @ 17:34 :
Ja dus is het handig. Want meneer heeft geen zin om te blijven zitten op zijn school zegt hij. En als hij dus geen zin meer heeft, heeft hij sowieso zijn havo al. En als hij dan zijn vwo heeft, en het lukt niet, heeft hij al iets om terug te vallen. En haalt ie het wel, dan heeft hij twee diploma's (misschien handig op sommige cv's? Dat hij toch nog gemotiveerd was om door te gaan).

Twee diploma's zijn altijd beter als hij geen zin meer heeft in zijn school.

Ik ben nog altijd een zij hoor :)

Mr.Ed. 01-05-2006 09:38

ik ging dus van de week informeren erover, en ik stuit op een groot probleem:S hier in flevoland wordt het niet gegeven. Ik dus bellen naar ROC amsterdam, maar wat is het nou; je mag het alleen volgen in de gemeente waarin je woont omdat de gemeente het betaald.

er zit dus niets anders op?

behalve verhuzien naar amserdam of een loi/prive school doen?

MickeyV 03-05-2006 12:14

In Harderwijk wordt sprint-VWO aangeboden op Landstede.

Liss 05-05-2006 23:21

Citaat:

Mr.Ed. schreef op 01-05-2006 @ 10:38 :
ik ging dus van de week informeren erover, en ik stuit op een groot probleem:S hier in flevoland wordt het niet gegeven. Ik dus bellen naar ROC amsterdam, maar wat is het nou; je mag het alleen volgen in de gemeente waarin je woont omdat de gemeente het betaald.

er zit dus niets anders op?

behalve verhuzien naar amserdam of een loi/prive school doen?

Dat probleem had ik ook, en dan woonde ik nog niet eens zo ver van mn school vandaan. Er zat een ROC dichterbij die ook die opleidingen aan bood (geen vwo wat ik wilde, alleen mavo) en toen werd me door die school aangeraden me in de gemeente bij iemand in te schrijven zodat ik toch daar naar school kon. Er woonde familie in de buurt, was verder niet echt een probleem dus. Ken je ook niet iemand waar je je bij in kunt schrijven die wel in die gemeente woont?

lottaa 08-05-2006 20:34

Citaat:

Liss schreef op 06-05-2006 @ 00:21 :
Dat probleem had ik ook, en dan woonde ik nog niet eens zo ver van mn school vandaan. Er zat een ROC dichterbij die ook die opleidingen aan bood (geen vwo wat ik wilde, alleen mavo) en toen werd me door die school aangeraden me in de gemeente bij iemand in te schrijven zodat ik toch daar naar school kon. Er woonde familie in de buurt, was verder niet echt een probleem dus. Ken je ook niet iemand waar je je bij in kunt schrijven die wel in die gemeente woont?
Bij mij is dit geen probleem? Ik heb gemaild met ROC's die niet bij mij in de buurt liggen, en ze hebben hier niks van gezegd en ik mag het gewoon proberen bij hun.

Liss 09-05-2006 09:54

Citaat:

lottaa schreef op 08-05-2006 @ 21:34 :
Bij mij is dit geen probleem? Ik heb gemaild met ROC's die niet bij mij in de buurt liggen, en ze hebben hier niks van gezegd en ik mag het gewoon proberen bij hun.
Vreemd, maar ik had daar last van doordat er bij mij in de regio wel een ROC was, om die reden mocht ik eigenlijk niet naar een ROC in een andere regio.

Mr.Ed. 09-05-2006 11:07

nou het is dus zo dat mijn gemeente ( almere ) deze sprint vwo niet aanbied, echter doet amsterdam dit wel en ik mag het daar ook wel doen. Het is dan wel zo dat ik ontiegelijk veel gled moet betalen ervoor, terwijl als je in amsterdam woont dat niet hoeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.