![]() |
SprintVWO
Ik heb al gezocht, maar heel veel verder kom ik niet.
Mijn vraag betreft het sprintVWO. Aan het begin van dit schooljaar -ik zit nu in 5 gymnasium- ben ik langdurig ziek geweest en nog steeds ben ik niet volledig hersteld. Hierdoor heb ik een enorme achterstand opgelopen en ik zie het eigenlijk niet meer zo zitten. Nu voel ik er werkelijk niets voor om het jaar over te doen en al helemaal niet op deze school. (n) Nu heb ik gehoord van het sprintVWO. Dat betekent dus dat je het 5e en het 6e jaar in één jaar kunt halen. Dit sprak me wel aan en ik wil er eigenlijk het mijne van weten. Kan iemand me hier wat meer over vertellen? |
Als je erg vaak ziek bent kan je beter een thuisstudie VWO bij NHA, LOI of NTI doen dan kan je het ook in 1 jaar behalen.
|
PM me maar! Ik denk dat ik veel van je vragen kan beantwoorden :)
|
Via een thuisstudie is het haalbaar, en als je wat wilt betalen is ook het Luzac een optie. Of het via een ROC mogelijk is, is mij onbekend, volgens mij niet namelijk.
Mocht je meer informatie willen over het Luzac, mag je altijd Pm-en. |
Citaat:
|
Volgens mij is het bij ons op school zo dat je dan 5vwo in de zomervakantie zou moeten doen, maar ik weet niet hoe dat zit met SE-cijfers, wanneer je dat zou moeten maken etc. En 6vwo doe je dan gewoon met de klas mee. Maar volgens mij heeft niemand bij ons op school het gedaan tot zover ik me kan herinneren.
|
Citaat:
In dit geval zou ik zelf kiezen voor een thuisstudie. |
ik zou niet voor een thuisstudie gaan, maar eerder voor vavo op het roc. Thuisstudie eist echt veel zelfdiscipline en ook al wil je het graag lijkt het me toch erg moeilijk om je altijd volledig in te zetten!
Ik kan je wel meer vertellen over vavo, pm maar als je vragen hebt :) |
Citaat:
Zou de topicstarter het met een thuisstudie zichzelf niet alleen nog maar moeilijk maken? Dat is mijn idee dan hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe nu zelf sprint VWO en ik moet zeggen het is hartstikke goed te doen!Je hebt waarschijnlijk al wat vakken afgesloten, aangezien je al in 5 vwo zit, zoals anw en ckv en dat soort gedoe. Dus dat hoef je niet meer te doen.
Ik zit nu al bijna tegen et einde aan, en ik sta voor alles boven de 7 dus t meot lukke!Als je gewoon zorgt dat je bijblijft is t echt heel goed te doen, ik raad t aan! (kom zelf trouwens van de havo, en had geen zin meer in middelbare school :p ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met andere woorden ze hebben niet de middelbare diploma die ze willen hebben, zijn dan te oud om nog naar de normale middelbare school te gaan (tot 18 jaar) voelen zich misschien te oud voor het ROC (zitten vaak veel jongeren op) en hebben dan nog 1 manier om een diploma te halen --> thuis leren. Er zullen heus wel mensen zijn die hier niet onder vallen, maar zo kijk ik gewoon naar thuisleermethodes. Niet dat ze slecht zijn, je moet er veel voor doen, net als op een normale school en je moet er gemotiveerd voor zijn. ALs je dat kunt, dan heb ik respect voor je. Heb namelijk al vaak van mensen gehoord dat ze beginnen aan een opleiding en dat die dan ergens in de kast verdwijnt. (dit is mijn mening, net zozeer als jouw mening over roc :cool: ) |
Citaat:
|
Ik zit misschien volgend jaar ook aan 1-jarig VWO te denken.
Nu wou ik mensen die dit gedaan hebben/doen vragen of het erg (ja ik weet dat verschilt) zwaar is, of hoe zwaar jullie het vonden. Ik doen nu havo en moet eigenlijk zeggen dat ik geen fuck uitvoer en dat het erg makkelijk is, maar juist omdat ik gewend ben weinig te doen, ben ik best lui geworden, daardoor is het misschien moeilijk om toch weer zo gedisciplineerd te zijn. maarja, aan de andere kant ben ik (naar eigen zeggen:p) wel gemotiveerd als ik iets wil zeg maar, maar dat zijn de meesten |
Citaat:
Ik dacht vorig jaar voordat ik het deed precies hetzelfde over als jij, maar er zitten meer voordelen aan ;) |
Citaat:
|
ik heb zowel sprint havo als vwo gedaan en ben met allemaal 8en geslaagd.
was echt een eitje! (OP het ROC) leraren zijn relaxt, sfeer ook, je moet wel veel inleveren, maar met af en toe een nachtje aanpoten lukt dat ook wel :) |
maar ben je gewoon heel slim, of is het echt te doen biep?
|
Citaat:
op het sprint VWO was geloof ik 90% of meer geslaagd! op de Havo was dat minder, maar dat had meer te maken met (het gebrek aan) motivatie. |
Citaat:
|
Even een vraag, omdat het wil binnen dit topic past. Zijn er hier mensen die VAVO volgen of hebben gevolgd op het ROC ter AA in Helmond?
|
Ik had ook nog een vraagje over vavo. Ik ben nu 17, en zit in 4 vwo N&G. Ik ga dit jaar waarschijnlijk wel halen. In 2 vwo ben ik blijven zitten door omstandigheden thuis, en nu heb ik het eigenlijk wel gehad met de middelbare school, zinloze vakken en het tempo ligt me eigenlijk veel te laag.
Dus nu wil ik volgend jaar misschien toch vavo gaan doen, had er eerder over nagedacht, maar toen was het nog niet echt een optie. Ik weet alleen niet wat de mogelijkheden zijn in mijn omgeving, en of het uberhaupt wel kan als ik nog 17 ben, ik word wel twee maanden na het begin van het nieuwe schooljaar 18. Ik ga liever niet naar een particuliere school, omdat ik geen zin heb om weer aan het handje gehouden te houden, maar misschien zie ik dit helemaal verkeerd. Dus mijn vraag is eigenlijk of er mensen ervaring hebben met vavo in de omgeving alkmaar/zaanstreek/haarlem en of die me er wat meer over zouden kunnen vertellen. :) |
Niemand? :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar omdat er op de sites van roc hier in de buurt staat dat je een overgangsrapport naar 6 vwo nodig hebt. Maar dat is toch totaal niet logisch als je twee jaar in een wilt doen. :confused: |
Citaat:
(zo zou ik 18 moeten zijn, maar was pas 16, zou ik n 7,5 gem. moeten staan maar stond ik maar n 5,9 toen ik van 4 gym naar de vavo wilde etc). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De LOI is trouwens zeer duur, vergis je je daar niet in! |
Citaat:
|
Oke, waarschijnlijk kan ik inderdaad alleen maar naar 5 havo dan :s .
Moet er nog maar even over nadenken of ik dat wel wil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Twee diploma's zijn altijd beter als hij geen zin meer heeft in zijn school. |
Citaat:
|
ik ging dus van de week informeren erover, en ik stuit op een groot probleem:S hier in flevoland wordt het niet gegeven. Ik dus bellen naar ROC amsterdam, maar wat is het nou; je mag het alleen volgen in de gemeente waarin je woont omdat de gemeente het betaald.
er zit dus niets anders op? behalve verhuzien naar amserdam of een loi/prive school doen? |
In Harderwijk wordt sprint-VWO aangeboden op Landstede.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou het is dus zo dat mijn gemeente ( almere ) deze sprint vwo niet aanbied, echter doet amsterdam dit wel en ik mag het daar ook wel doen. Het is dan wel zo dat ik ontiegelijk veel gled moet betalen ervoor, terwijl als je in amsterdam woont dat niet hoeft.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59. |