![]() |
Vrijwilligerswerk, what's your excuse?!
Tja, het lijkt me logisch dat vrijwilligerswerk een goede zaak is.
Het schept misschien wel geen geldelijke beloning, maar je maakt er mensen blij mee. Wat is er nu mooier dan de lach van een groep gehandicapten waar je een stuk mee gewandeld hebt? De dankbaarheid van de seniore mensen die je zojuist geholpen hebt? Dus, waarom doe jij geen vrijwilligerswerk? En voor de mensen die het wel doen: Wat doe je, sinds wanneer en waarom? :) Meer info: http://www.vrijwilligerscentrale.nl/ |
[DK-smaak te pakken heeft]
Ik geef in de zomer leiding aan een groep kinderen op kamp, op vrijwillige basis. Vakantiespel Ooststellingwerf in Friesland. Dat doe ik sinds de zomer van 2004 (aankomende zomer wordt dus mijn derde jaar). Ik ben ermee begonnen omdat het me leuk leek en doe het nog omdat het leuk is. Lijkt me vrij duidelijk. :) |
Ik heb het al druk genoeg met mezelf, zonder dat ik me ook nog om anderen zorgen moet maken. Geen tijd en geen zin.
|
Citaat:
Zomaar ingerold of? :p |
Egoisme.
|
ik wil er geld voor krijgen.. dat houd me tegen!! :D
|
ik heb geen excuus, behalve dan dat ik het veeel te druk heb om mijn tijd ook nog eens weg te geven aan een vrijwilligersorganisatie.
Ooit als er weer eens 36 uur in een dag gaan :o |
omdat ik onbetaalde arbeid stom vind.
|
Citaat:
En ik ben er bijgekomen via een studiegenoot uit Rotterdam. Ik was echter te laat met inschrijven en kon niet meer in dezelfde week als zij. Maar nu ben ik allang gehecht aan de week waar ik zelf zit. :D |
Ik doe vrijwilligerswerk: ik ben forumbaas op scholieren.com. :p
|
Citaat:
En ik ben ook leiding bij scouting. Sinds maart 2004. Er gaat ontzettend veel tijd in zitten, maar het is ook heel erg leuk. |
Citaat:
|
Ik doe wel aan vrijwilligerswerk. Voor weeskinderen in ontwikkelingslanden.
Ik vertaal rapporten over betreffende weeskinderen van het Engels naar het Nederlands en stuur ze door naar degenen die de kinderen met geld ondersteunen. Ikzelf sponsor twee kinderen. :) |
Geen zin in.
|
te lui voor
|
Citaat:
|
Ik heb het al druk genoeg.
|
Citaat:
Verder heb ik echt wat te weinig tijd. Als je het wil moet je het toch wat structureel doen en daar zit meer het probleem (ik heb wat betreft studie een zwaar onregelmatig rooster wat elke week anders is, dus is het buiten het weekend al lastig en weekenden zijn per definitie voor mezelf, daar wil ik geen structurele vaste dingen als het even kan) |
Ik train vrijwillig een jeugdwielerploeg.
Ondermeer omdat ik denk dat de zaak uit de klauwen loopt als ik ermee stop. |
± 5 jaar jongerenvereniging. Voor het bier, de muziek, fun, en meer gratis shit :)
|
Omdat ik zelf wel genoeg te doen heb. Maar als er iets leuks is waar ik toevallig inrol dan vind ik het vast niet erg.
|
Omdat het meestal fysiek te zwaar werk is voor me en nu heb ik er geen tijd voor.
|
Omdat ik egoïstisch ben.
|
Omdat ik mijn vrije tijd liever besteed aan dingen waar ik zelf op één of andere manier beter van word.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb er geen tijd en energie meer voor.
Ik heb een hele tijd als vrijwilliger op een kinderboerderij gewerkt, dat was gezellig en leuk. Maar het nam wel mijn hele zaterdag in beslag en ik moest er vroeg voor opstaan --> weinig weekend over. |
Ik heb tijd trainen gegeven en gecoached, mee gestopt omdat ik niet wist of ik zou verhuizen naar R'dam, misschien pak ik het op het veldseizoen weer ff op...
|
Citaat:
|
Geen tijd, om mijn schuldgevoel te compenseren doe ik extra veel goede daden. Vandaag nog op iemand fiets gepast terwijl ik ook had kunnen wegfietsen :D
|
Citaat:
|
Ik werk in 't ziekenhuis, breng oude mensen naar de kapel op zondag. Dan is hun dag weer helemaal goed.
Ik doe het 1 keer in de 4 weken, en op zondagochtend heb ik toch niks beters te doen. Verder is het erg leuk op met de pator te discussieren en ook wel leuk om met die oude mensen te kletsen. Ik leer er wel veel van :) |
hej kruimel...
ik doe t zelfde maar dan in alphen :D (wist niet of ik dat al eens vermeld had ;)) wordt beeeetje dement denk *grin* en daarnaast eigenlijk niet.. ga straks een keer een weekje vrijwillig ergens werken |
Te lui en drempelvrees. Ter compensatie voel ik me er wel schuldig over.
|
Werk doen zonder er geld voor te krijgen is uncool.
|
te lui/te weinig tijd
|
Geen tijd, maar ik help mensen in de trein en op het station kosteloos de goede weg te wijzen.
|
Ik doe zo vaak vrijwilligerswerk voor mensen die ik aardig vind.
|
Ik ben plasma-donor, dat telt ook toch :cool:
|
Citaat:
|
Ik doe wel vrijwilligerswerk, collecteer soms en maak wekelijk meerdere radioprogramma's en neem interview op voor een lokale omroep. ZOiets kan ik iedereen aanraden: je leert mensen kennen, het is interessant, je leert veel over verschillende onderwerpen enz.
|
Ik doe veel verschillend vrijwilligerswerk bij een stichting, die ook paarden hebben. Ik geef paardrijles en zit in het bestuur en help mee bij veel activiteiten. Je krijgt er dan wel geen geld voor, maar je leert er zoveel andere dingen die later (of nu al) van pas komen. (y) :)
Oh ja, daarnaast ben ik ook vrijwilliger bij EHBO. Daar collecteer ik voor en ik ben aanwezig bij (sport) evenementen om te EHBO'en. :) En ik ben bloeddonor. :p |
geen zin, tijd, denk er niet aan
Laatst met school een dag vrijwilligerswerk gedaan met dementen, best leuk opzich, maar ik heb ook nog school, huiswerkbegeleiding en alles. |
Heel soms waag ik me er aan. Maar veel mensen die er aan meedoen zijn zo...fanatiek ofzo. Dus. :)
|
Omdat ik lui ben.
|
Ik heb afgelopen zomer een keer een middag vrijwilligerswerk gedaan voor Child Care Afrika, een kleine organisatie uit Enschede die geld inzamelt om een weeshuis in Eritrea aan spullen te helpen. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39. |