![]() |
Activia/Actimel/Vifit/Yakult etc
Je wordt onderhand plat gebombardeerd met reclames van dit soort producten. Ze zouden goede bacterien bevatten die je spijsvertering zouden verbeteren :)
Gebruik jij het? Wat gebruik je dan en waarom? Vind je dat het werkt? Als je het niet gebruikt, waarom niet? |
Ik drink de laatste tijd regelmatig een flesje actimel bij het ontbijt en naar mijn idee werkt het wel. Ik had vroeger veel vaker last van buikkramp en diarree enzo en nu niet meer zo. Misschien is het toeval ofzo maar ik heb toch het idee dat het werkt en ik vind het ook wel lekker :)
|
Ik dacht altijd dat dat van die reclamezooi was die toch niet werkte, maar na het lezen van dit stukje:
Citaat:
Toch gebruik ik het niet, mijn weerstand haal ik wel uit bv. groente en fruit en voor de rest heb ik ook geen extra dingen nodig die ik niet nu al uit mijn dagelijke voeding haal, geloof ik. |
Uit onderzoek is gebleken dat het bullshit is :)
Zal even wat voor je googelen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
nee ik geloof niet in die troep (n)
|
Op de site van Kassa kan ik het niet meer vinden...
Het ging iig om die middeltjes die je weerstand zouden verhogen, van alle aanbieders was Danone de enige die zijn product heeft laten testen bij een of andere instelling, andere aanbieders deden dat niet (waaruit ik al concludeer dat ze bullshit verkopen... waarom zou je het anders niet GRATIS laten testen? :confused: ). Maargoed, ook het product van Danone bleek niet te doen wat het beloofde, desondanks werd het niet van de markt gehaald en bleven ze aangeven dat het toch de weerstand zou verhogen. :o |
Vind het ook maar onzin, er staat dan ook altijd op die verpakkingen dat je het wel 2 weken lang elke dag moet gebruiken voordat je het 'merkt'. Duur geintje dus, en zo wonderlijk goed helpt 't dus blijkbaar niet.
+ ik drink eigenlijk geen zuivel meer |
Ik geloof er ook niet in.
|
Citaat:
|
Ik geloof er wel in dat het gezond is, niet dat het zo geweldig is als ze doen voorkomen.
Ik drink ze ook vaak, maar ik neem ze alleen mee als ze in de aanbieding zijn. Die krengen zijn echt vréselijk duur. |
Nee, ik gebruik het niet. Waarom weet ik niet, wil het wel eens proberen. Maja, ik koop het gewoon nooit, nooit eigenlijk een reden gehad om het te kopen... :bloos:
|
er zal wel een kern van waarheid inzitten. Maar uiteraard wordt het een beetje aangedikt. En alleen uit dit topic blijkt al dat onderzoeken elkaar ook tegenspreken :p
|
Citaat:
Maar de melkzuurbacterien waar ze het over hebben is wel goed voor je in principe. Maar het ligt aan de verpakking of het opweegt tegen de rest ;) Groente en fruit is goed :) |
Ik heb een tijdje dat Activia spul gehad, maar merkte geen verschil. 't Is ook nogal duur om elke dag iets te eten/drinken van dat spul. Beter eet je gewoon gezond, regelmatig en drink je voldoende.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Omdat ik echt al vanalles geprobeerd heb, en niks echt werkt, heb ik vorige week Activia gekocht. Ik eet het nu drie dagen dus moet nog even afwachten of het werkt.
Hou jullie op de hoogte ;) |
Ik drink elke dag 1 a 2 flesjes yakult. naar mijn idee helpt het wel een beetje. Ipv activia yoghurt kun je naar mij idee ook gewoon biogarde yoghurt eten. Is veel goedkoper en zitten ook van diezelfde "melkzuurbacterien"in.
|
ik word schijtziek van die reclames
|
actimel, iedere morgen omdat het lekker is, vooral de aardbeiensmaak :)
|
Ik heb vaker op die website van de mlds gekeken (ivm maag/darm klachten!) maar daar wordt niet heel specifiek geschreven dat je Yakult oid moet gebruiken. Wel staat er iets, dat als je denk dat deze middelen ''helpen'' dat je ze gerust kunt gebruiken.
Trouwens Yakult, Danone etc zijn GEEN geneesmiddelen, en kunnen dan ook geen maag en darm klachten oplossen. Hiervoor is de huisarts toch echt de aangewezen persoon! Terugkomend op het onderwerp, over de werking van Yakult zal ik niet twijfelen, echter de effectiviteit is zo gering dat het maar een heel geringe bijdrage levert aan het herstel van de darmflora! Je zou al liters van dit (zeer dure) spul moeten drinken wil je echt een effect merken. Beter is om je eet en voedingsgewoonte aan te passen, is goedkoper dan 3 € betalen voor 7 kleine flesjes die voor 99,9 % gevuld zijn met zure yoghurt! :o |
Citaat:
Actimel en al dat andere spul is ook niet bedoeld als geneesmiddel, maar als aanvulling om je dagelijkse voeding. |
Ik gebruik het niet. Mijn weerstand en stoelgang zijn in orde, dus ik heb het niet nodig.
|
Ik gebruik ze nooit, mijn weerstand is in orde. Verder vind ik die producten duur, al zou ik het niet om die reden laten staan.
|
Citaat:
|
Maar dat dat voor jou zo is wil niet zeggen dat iedereen perse meteen medicijnen nodig heeft.
|
Het werkt geloof ik wel, en er zitten ook speciale bacteriën in, maar die zitten ook in yoghurt van 50 ct per liter.
|
Actimel (geloof ik) is deze week in de aanbieding bij de AH. :p
|
ik ben allergisch voor koemelk en daar is het toch van?
kan ook niet tegen yoghurt enzo... een meisje van mn opleiding gebruikt wel iets en zij vindt dat het werkt. |
Citaat:
|
Heb het niet nodig voor mijn stoelgang ofzo, maar actimel is wel lekker!
|
Citaat:
|
Soms koop ik zo'n half liter pakje van vifit drink, en soms eet ik activia yoghurtjes, maar de laatste tijd ben ik aan de actimel yoghurtjes en drinkjes geslagen (die valt daar ook onder toch?) en eigenlijk gewoon om één reden: ik vind het lekker. Ik moet zeggen dat vooral die activia dingen wel hielpen voor mijn stoelgang maar van de rest merk ik eigenlijk maar bar weinig. :p
|
Ik ga me echt niet wijs laten maken dat ik zuivel nodig heb.
|
Citaat:
(die "je lijf schreeuwt om zuivel" campagne is een ander verhaal) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn uroloog zei gisteren dat ik dat spul moest gaan nemen, omdat het de bacteriecultuur in je darmen aanpast en daardoor zou ik minder blaasontstekingen moeten krijgen.
Dus daar helpt het dan wel voor (ik neem iig aan dat die man geen bulllshit loopt te verkondigen) |
Citaat:
Ontopic: ik heb ook een koemelkallergie, dus ik gebruik het allemaal niet. Als ik dit niet had gehad, zou ik het ook niet gedaan hebben; ik geloof er niet zo in dat je gezond, blij en gelukkig wordt van een te duur flesje zooi. |
ik gebruik altijd 1 glas activia 's ochtends.
Niet om blij & gelukkig te worden, wel omdat mijn stoelgang altijd slecht is. Soms wissel ik dit af met een halve liter vifit, of een klein flesje yakult. |
nooit gegeten/gedronken (hoe noem je dat bij dat soort troep)
|
Citaat:
|
wat ik nog toe kan voegen :
Voor Biologie werkstuk hebben wij Yakult moeten onderzoeken, en uit onderzoek is gebleven dat er maar krap 1 miljard bacteren in zitten, ipv de 6 miljard die ze aangeven! voor de rest weet ik het niet, behalve dat ze lekker zijn.. ;) |
Nog nooit gehad. Mijn darmpjes zijn prima in orde.
|
Ik kan je alleen zeggen dat Actimel goed verkocht wordt. :p
|
Citaat:
Er komt wle wat binnen, maar niet echt genoeg. Als je wilt dat het echt werkt, moet je gewoon een probiotica nemen van goede darmbacterien, dat is veel meer dan die yoghurt vermengt met 3 soorten lactobacterien of welke ze er ook indoen. In eengoede probiotica zitten namelijk alle soorten goede darmbacterien en daarbij ook nog vit. en min. en die bacterienzitten in zo'n hoevele heid ( iets in de trant van 10 tot de macht 5 ofzo per eetlepel), dat da tniet eens te vergelijken is met yakult oid. Het andere punt is dat je bij dit poeder het eerst in water moet doen, 15 min. moet laten staan, zodat er ereen watermantel omheen komt die bescherming biedt tegen maagzuur en dus veel meer bacterien overleven. :bloos: sorry voor het lange verhaal maar ik kan zo slecht tegen die consument oplichtingsdingen :mad: En ik studeer voeding,dus niet dat ik bovenstaande compleet verzin ;) |
Ik gebruik het niet, mijn leven is kwalitatief zo goed dat ik niks hoef te veranderen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28. |