![]() |
Gedichten van WhisperingWind
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum, heb een verwijzing van iemand naar dit forum gekregen, omdat je hier hele duidelijke en goede kritiek krijgt op je schrijfwerk. Ik hoop dat het me hier bevalt! Grove lijnen Schaduwen worden geschilderd Op het doek van de aarde. Door het licht van de zon Voel ik jouw krachten Nog steeds zo bevrijdend. Dagen zijn verloren Nachten verdronken Maar altijd blijf jij Bij mij horen. In de ruis van de wind Hoor ik jouw stem. En op dát moment Was mijn angst het grootst Bang om terug te gaan Naar de werkelijkheid. Ik mis je. Liefs, WW. |
"Schaduwen worden geschilderd
Op het doek van de aarde" Dit vind ik heel mooi inhoudelijk gevonden; de klanken van schaduwen en geschilderd zijn ook erg leuk. Ik zou de zinnen echter niet met hoodletters allemaal doen. ook bij de bovenstaande zinnen is de hoofdletter overbodig in de 2e zin en naar mijn gevoel moet de zin doorlopen. Voor de rest: het is mij te voor de hand liggend geschreven. Het laat weinig tot mijn verbeelding over, het is meteen duidelijk. Dat vind ik erg jammer. Veel plezier binnen het forum en dat je er wat mag leren. |
Ik vind dat het best lekker loopt. Ik sluit me wel bijDreamerfly aan, dat je beter niet elke regel met n hoofdletter kunt beginnen.. leest een beetje irritant. Sommige stukjes uit je gedicht vind k erg cliche en andere vind ik juist erg leuk gevonden. het beeld dat je oproept is in ieder geval erg mooi, maar ik moet wel zeggend at dreamerfly gelijk heeft dat het af en toe voor de hand liggend is wat je beschrijft. ik vind je laatste strife en je slotzin erg sterk. Zou in mijn ogen op zichzelf erg sprekend zijn. Welkom op het forum iig.. Veel plezier!!
|
Oke, das lief van jullie. Heel erg bedankt voor jullie reactie!
Bedoelen jullie met dat het beeld dat ik schets te voor de hand liggend is, met dat ik minder over de omgeving moet vertellen? Ik vond eigenlijk juist ik dat redelijk veel tot de lezers verbeelding over liet, door beeldspraak in de vorm van natuur te gebruiken.. Kun je misschien een voorbeeld uit mijn gedicht nemen of uit een ander gedicht? Heel erg bedankt! (die hoofdletters bij elke zin doe ik tegenwoordig ook niet meer, meestal let ik daar heel goed op. Zal het in de gaten houden!) En nog iets, is het slim om hier een eigen gedichten-topic te maken, of is het hier de gewoonte om elk gedicht apart te plaatsen in een apart topic? |
Nee voor elk gedicht 1 topic, maar je mag er ook twee inzetten, niet elke Dopper heeft een eigen topic.
|
Doe maar liever niet, meer dan één gedicht in een topic, tenzij je een paar hele korte gedichten hebt (maar voor korte gedichten is het kortegedichtentopic). Let wel, niet meer dan 1 topic met een gedicht er in p. dag / 3 in een week.
Over je gedicht: Er zitten een paar aardige dingen in, maar ik zou toch proberen wat meer met woorden/zinnen en evt. rijm te spelen. Verder zou ik tegenwoordige deelwoorden zoveel mogelijk mijden, en inderdaad, wat dreamerfly al zei: Het is nogal expliciet. Ik wil niet weten dat je iemand mist, ik wil weten hoé je iemand mist, waarom je iemand mist, ik wil alle kleuren en geuren van het missen weten. |
Oke, dank jullie wel, dan was dit topic eenmalig en zal ik voortaan mijn gedichten per gedicht posten.
Misschien een stomme vraag, maar, wat zijn tegenwoordige deelwoorden? En verder heel erg bedankt voor de tips, ik zal er zeker aan werken! |
In dit topic staat toch ook maar één gedicht of mis ik nu iets? :o
'Bevrijdend' is bijvoorbeeld een tegenwoordig deelwoord. Ik vind ze niet altijd fout of lelijk, maar hier wel omdat er eigenlijk nog 'zijn' voor moet: jouw krachten zijn bevrijdend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43. |