![]() |
Jongeren om je heen...
Wat vinden jullie, door de vergrijzing, zijn er daardoor te weinig jongeren om ons heen?
Als ik kijk naar videobeelden uit de jaren 60 zie je in iedere straat kindjes rennen en spelen. Dat zie je nu veel minder, sterker nog, sommige kinderen zijn eenzaam en hebben weinig vriendjes om mee te spelen. Basisscholen moeten samengaan, omdat anders de klassen te klein zijn. Wat vinden jullie, heeft onze generatie (jaren 80/90 generatie) te weinig leeftijdsgenoten om zich heen? En zo ja, heb je daar daadwerkelijk hinder van ondervonden in je relaties met andere mensen? Moeten de gezinnen weer groter worden? Of vind je het goed zo? |
is prima zo, er zullen ook genoeg kinderen eenzaam zijn als er wél veel leeftijd genootjes zijn. Nóg grotere gezinnen? Is Nderland nog niet vol genoeg?
|
Ik heb juist teveel leeftijdsgenoten om me heen naar mijn zin.
|
De vergrijzing is zeker een ontzettend groot probleem aan het worden, ook echt geen idee hoe we DAT gaan oplossen, maar geen probleem in de zin van: ik heb te weinig leeftijdsgenoten om mij heen.
|
oooh, waarom heb ik niet nog 7 broertjes en zusjes onder me :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ha! Kom maar eens bij mij in de straat kijken; je verzuipt in de kleine koters!
|
Citaat:
|
Nee, ik merk het bepaald niet. In Nijmegen bijvoorbeeld waar ik heb gestudeerd waren er altijd heel veel jongeren op straat en als je in Utrecht of Rotterdam kijkt is dat hetzelfde. Daar is echt zo overduidelijk een groot deel van de bevolking jong.
De demografische en geografische samenstelling van de bevolking verandert wel drastisch. Met name hoog opgeleide vrouwen krijgen steeds minder en ook vaak geen kinderen, terwijl in niet-westerse allochtone gezinnen het kindertal vaak nog ver boven het niveau van geïndustrialiseerde westerse landen is (het neemt overigens de laatste jaren wel iets af maar het is nog steeds bovengemiddeld). Ook zie je dat veel landelijke gebieden (met name in Friesland en de zuidelijke provincies) helemaal 'leeglopen' van hoogopgeleide jongeren. Begrijpelijk ook, want wat voor werk is er nu voor een academisch geschoolde jongere in Zuid-Limburg of Friesland? Echt heel weinig. Dat trekt ook weg. Wat er te doen is aan vergrijzing? Meer kindjes maken, natuurlijk (y) |
Meer kinderen zou wel wenselijk zijn. Als ik nu zie dat ik niet veel mensen te kiezen heb waarmee ik om kan gaan, heb ik liever dat de gezinnen groter zijn of dat er meer mensen met jongeren van mijn leeftijd bij mij in de buurt wonen.
Grotere klassen daarentegen lijkt mij nix. |
Toen waren er nog geen PC's. Kinderen zitten tegenwoordig gewoon teveel binnen.
|
Citaat:
|
En volgens mij is het wel een feit, mensen krijgen steeds later en steeds minderen kinderen. Het lijkt er ook op dat steeds meer mensen apen gaan adopteren. Maar dat zal wel aan mij liggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoezo staat dit trouwens in liefde&relatie by the weg? |
Citaat:
Tja, nu je het zegt vraag ik me dat ook af, maar waar het dan wel zou moeten... |
Citaat:
Ik heb nog eens gekeken in de index, en er staat inderdaad geen forum bij met iets als Maatschappij ofzo... Misschien in DK "voor zaken die je verder nergens kwijt kan"? |
Ja vergrijzing zuigt. Ik ga wel in Iran wonen ofzo waar de meerderheid van de bevolking jonger dan 20 is. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
*graaft kuiltje op DK en plant topic* |
Ik heb 4 zusjes en 1 broertje, is dat nog niet genoeg?
|
Daar hebben wij hier totaal geen last van. Wij hebben zelfs een gezin met 8 kinderen in de straat. Bij ons op het pleintje is er volgens mij maar één familie zonder kinderen.
|
Zit nu op school, 99% van de bevolking om me heen in jongere :D
Maar als ik op straat loop ofzo zie je wel veel oudere mensen (n) |
Citaat:
|
Citaat:
en de kwestie dat er niet gespeeld word is te danken aan TV en internet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kinderen spelen gewoon minder buiten, daarom zie je ze niet.
|
Citaat:
|
Ik merk persoonlijk niets van de 'vergrijzing'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1. kinderen spelen niet meer zoveel buiten als vroeger
2. er zijn minder kinderen Tsja.. Ik had er ook een hekel aan om buiten te spelen, je kunt ze moeilijk aan hun haren naar buiten slepen. En de vergrijzing wordt een groot probleem, maar meer omdat mensen steeds ouder worden en hulpbehoevend dan omdat er weinig kinderen geboren worden. Al kan dat laatste het eerste wel gedeeltelijk oplossen. Dus misschien zou het wel handig zijn, ja, als er weer meer kinderen geboren worden. Maar van mij hoeven ze niets te verwachten. |
Vroeger speelde ik ook nog buiten
Voor ik verhuisd was woonde ik in een straat met een heleboel andere kinderen en gingen we altijd verstoppertje spelen, en andere leuke spelletjes. Balletje trap, en ik verklaar de oorlog en nog veel meer. :cool: |
die kinderen hebben nu ook spelcomputer etc.
en andere kinderen zoeken zelf ook niet veel vrienden.. dat is hun eigen schuld een beetje. je moet toch zelf naar vriendjes zoeken.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hoeft minder rekening te houden met overstekende kinderen. (y)
|
Waardoor je er aan went dat je gewoon door kan rijden, waardoor je weer extra hard moet oppassen.
|
Jij kan het weten.
|
Want ik heb een bel op mijn fiets.
|
Citaat:
|
Ja. En een drumstel. Maar die zit dan weer niet op je fiets.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |