![]() |
gehechtheidstijlen (enquete)
Dag,
Voor mijn studie psychologie zijn we aan het kijken of er een verband bestaat tussen de gehechtheidsstijl van mensen (Bowbly ontwikkelde een theorie over gehechtheidsstijlen) en het aangaan en onderhouden van romantische relaties. Door middel van onderstaande enquete proberen we hier een verband tussen te vinden. Aangezien we nog niet genoeg enquetes hebben (vooral het vinden van stijl C & D is lastig), de vraag of jullie beide enquetes willen invullen. Alvast bedankt! 1. Leeftijd ___ 2. Geslacht: m v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Ja Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? ___ 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Alvast bedankt. |
1. Leeftijd ___ 20
2. Geslacht: 3. Ik heb op dit moment een relatie. Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 2 jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? ___2 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 2. Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 4. Neutraal. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 5. Beetje mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 4. Neutraal. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 2. Mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 6. Mee eens |
1. 18
2. M 3.Nee 4. Geen 5. 3, beetje mee eens 6. 1 zeer mee eens. 7.4. Neutraal. 8.6. Mee oneens. 9.3. Beetje mee eens. 10.3. Beetje mee eens. 11.5. Beetje mee oneens. /////////// A.5. Beetje mee eens. B.4. Neutraal. C.2. Mee oneens. D.5 Geert, voor jou! |
1. Leeftijd 15
2. Geslacht: V 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Beetje mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem emotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mij niet zo waarderen als ik hen. Beetje mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best intieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Zeer mee eens. Graag gedaan:) |
1. Leeftijd: 17
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie: nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad?: nog nooit 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden: 4 neutraal 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou: 3 beetje mee eens 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen: 4 neutraal 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde: 6 oneens 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn: 2 mee eens 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd: 2 mee eens 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven: 6 oneens ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 4. Neutraal. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 4. Neutraal. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mij niet zo waarderen als ik hen. 5. Beetje mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best intieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 7. zeer mee eens |
1. Leeftijd _18__
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? _1__ 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 5. Beetje mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 4. Neutraal. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 3. Beetje mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 5. Beetje mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 3. Beetje mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 5. Beetje mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 6. Mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. mee eens |
1. Leeftijd 20
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Hoe lang duurt deze relatie al? X 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 3. Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 2. Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 3. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 3. Beetje mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 3. Beetje mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 5. Beetje mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1 . Zeer mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 5. beetje mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 6. mee eens |
1. Leeftijd 20
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2 echte relaties, verder nog een paar (3) vriendjes en wat basisschoolverkering-achtige dingen 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 5. Beetje mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 3. Beetje mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 3. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 5. Beetje mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 4. Neutraal. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 6. Mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 5. Beetje mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 5. Beetje mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 5. Beetje mee eens. |
1. Leeftijd ___ 19
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? ___ ruim 20 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? ___ 2 keer incl. deze 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 4. Neutraal. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 4. Neutraal. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 2. Mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 6. Mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 5. Beetje mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 3. Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 5. Beetje mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 2. Mee oneens. |
1. Leeftijd ___20
2. Geslacht: m v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 3 keer een 'echte' 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 5. Beetje mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 4. Neutraal. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 2. Mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem emotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mij niet zo waarderen als ik hen. 6. Mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 7.Zeer mee eens. Ik vind dit wel heel erg leuk :)...maar ik houd dan ook van psychologie! succes :) |
1. Leeftijd 19
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 14 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 1 echte relatie en een paar vriendjes. 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 3.Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 2. Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 2. Mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 2. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 3. Beetje mee eens. A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 2. Mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 4. Neutraal. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 5. Beetje mee eens. |
1. Leeftijd: 20 jaar
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 1 jaar en 2 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 6. Mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 6. Mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 4. Neutraal. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 2. Mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 2. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 5. Beetje mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 2. Mee eens. |
1. Leeftijd 18
2. Geslacht: m v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 22 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Mee oneens |
1. Leeftijd 21
2. Geslacht: v? 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee ? 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 5x (ik tel het vanaf meer dan 1 maand) 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Beetje mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Beetje mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. Beetje mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Beetje mee eens. |
1. Leeftijd: 17 jaar
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? Ruim 15 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Keer of 4 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. |
1. 19
2. v 3. Nee 4. 1 keer 5. 3. Beetje mee eens. 6. 2. Mee eens. 7. 2. Mee eens. 8. 5. Beetje mee oneens. 9. 6. Mee oneens. 10. 5. Beetje mee oneens. 11. 5. Beetje mee oneens. A. 3. Beetje mee oneens. B. 6. Mee eens. C. 4. Neutraal. D. 5. Beetje mee eens |
1. Leeftijd: 18 jaar
2. Geslacht: vrouw 3. Ik heb op dit moment een relatie. nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 6 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. Beetje mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Beetje mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. Mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. Beetje mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Beetje mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Beetje mee oneens. |
1. Leeftijd Nog 5 hele daagjes 17
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 5. Beetje mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 3. Beetje mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 3. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 6. Mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 2. Mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 3. Beetje mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 3. Beetje mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 4. Neutraal. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 2. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 6. Mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 6. Mee eens. |
1. 20
2. v 3. ja, 4jaar 4. 2x 5.Beetje mee oneens. 6. Mee eens. 7.Beetje mee eens. 8. Mee oneens. 9. Mee eens. 10. Mee eens. 11. Neutraal. ------------------------------------------------------------------------------- A. 5. Beetje mee eens. B. 1. Zeer mee oneens. C. 5. Beetje mee eens. D. helemaal mee eens. |
1. 14
2. vrouw 3. ja Hoe lang duurt deze relatie al? ___ jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? ___1 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. |
1. Leeftijd 16
2. Geslacht:v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 1x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens . 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. beetje mee eens |
1. Leeftijd: 21 jaar
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie: Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 3 jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? dit is mijn 3e vriendje, maar de eerste serieuze relatie in mijn ogen (mijn eerste twee vriendjes 'had' ik 2 weken en anderhalve maand). 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden: 6. Mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou: 4. Neutraal. Wat wordt hier precies mee bedoeld? 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen: 2. Mee eens. Maar alleen als ik naar mijn huidige relatie kijk; en dat heeft wel moeten groeien. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde: 1 zeer mee eens. Ik denk niet dat als jouw ware liefde overlijdt, jij je hele leven alleen blijft omdat die persoon er niet is. Natuurlijk moet iemand wel een beetje jouw type zijn, maar er moet ook een deel groeien. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn: 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd: 1 zeer mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven: 3. Beetje mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij: 3. Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren: 2. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen: 4. Neutraal. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen: beetje mee eens. Het moet groeien, ik kan niet zomaar vrienden met iemand zijn, schaar veel mensen eerder onder kennissen. Maar als iemand wel een vriend wordt, gaat het prima. |
1. Leeftijd
18 2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? Een jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Dit is de tweede cht serieuze. 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. Beetje mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. zeer mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Zeer mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. Mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Neutraal. |
1. Leeftijd 17
2. Geslacht: m ? v? 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee ? Ja ? Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Laten we het houden op een serieuze relatie 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. |
als jij universitair psychologie studeert dan zou je moeten weten dat je op deze manier never nooit niet zinnige resultaten kunt krijgen...
|
Toch naar L&R
|
1. Leeftijd 19
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 3,5 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Inclusief mijn huidige relatie heb ik twee serieuze relaties gehad 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk iemand te vinden van wie ik echt hou. 6. Mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1. Zeer mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 5. Beetje mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 4. Neutraal. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 5. Beetje mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 5. Beetje mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens |
1. Leeftijd 21
2. Geslacht: V 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? Zo'n 20 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? dit is mijn 3e 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 2. Mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 4. Neutraal. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 6. Mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 4. Neutraal. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 6. Mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 4. Neutraal. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 5. Beetje mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 4. Neutraal. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 7. Zeer mee oneens. Alvast bedankt. [/B][/QUOTE] |
1. Leeftijd: 21
2. Geslacht: V 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? ruim tien maand 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? dit is de derde 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1. zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1. zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1. zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1. zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. |
1. Leeftijd ___ 19
2. Geslacht: m v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Ja Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? ___ 3 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. |
Ik kan van tevoren al stellen dat t niet echt positief uit gaat pakken.
1. Leeftijd 18 2. Geslacht: Vrouw 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 1 serieuze relatie van 2 jaar 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Weet ik niet 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. (de lifede zal wel hetzelfde voelen, helaas hebben we vaak niet de mogelijkheid om onze liefde op de zelfde omslachtige manieren te tonen zoals ze dat in films doen) 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem emotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. . |
1. Leeftijd 16
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 3 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. Zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. zeer mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. zeer mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. Neutraal. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Mee eens. |
Citaat:
|
1. Leeftijd: 18
2. Geslacht: man 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al?+/- 6 maanden 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Hiervoor 1x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 6. Mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 4. Neutraal. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 2. Mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 3. Beetje mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 4. Neutraal. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 5. Beetje mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 2. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. *. Mee eens. |
1. Leeftijd ___ 20
2. Geslacht: m v vrouw 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Ja ja Hoe lang duurt deze relatie al? ___ bijna 1 jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? ___ 3 serieuze 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. |
1. Leeftijd ___ 25
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? 3 jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2 "echte" 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 5. Beetje mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 4. Neutraal. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. . 4. Neutraal. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 3. Beetje mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. . 4. Neutraal. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 4. Neutraal. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. deels mee eens |
1. Leeftijd ___19
2. Geslacht: vrouw 3. Ik heb op dit moment een relatie. ja Hoe lang duurt deze relatie al? 7maand 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 4 x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens . 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1. zeer mee eens 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. mee eens 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. neutraal |
1. Leeftijd ___ 17
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Hoe lang duurt deze relatie al? - 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 1 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Mee oneens |
1. Leeftijd 19
2. Geslacht: m v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee Ja Hoe lang duurt deze relatie al? x 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 3 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. (maar tis wel tijdelijk hoor) 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Mee oneens Alvast bedankt. |
1. Leeftijd 20
2. Geslacht v 3. Ik heb op dit moment een relatie nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 6 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 6. Mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 6. Mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 5. Beetje mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 2. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 2. Mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 6. Mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 2. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 5. Beetje mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Zeer mee eens |
1. Leeftijd: 20
2. Geslacht: V 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja. Hoe lang duurt deze relatie al? 14 maanden. 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Dit is m'n 2e serieuze relatie. 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. Zeer Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. Beetje mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Beetje mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. Beetje mee eens. A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. [i]Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem emotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen me niet zo waarderen als ik hen. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best intieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Beetje mee eens. |
1. Leeftijd: 22
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 2x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 3. Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 3. Beetje mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 3. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 6. Mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 5. Beetje mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 5. Beetje mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 3. Beetje mee oneens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 4. Neutraal. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 5. Beetje mee eens. |
1. Leeftijd 18 jaar
2. Geslacht: vrouw 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Nooit (tenzij je basisschool meetelt, dan 1 keer) 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 2. Mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 5. Beetje mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 3. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 2. Mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 2. Mee eens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 6. Mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 3. Beetje mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 6. Mee eens. C. Ik heb graag heel intiem en emotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mij niet zo waarderen als ik hen. 2. Mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best intieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 1. Zeer mee oneens. |
1. Leeftijd 21.
2. Geslacht: V. 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee. 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? Twee keer. 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 3. Beetje mee oneens. |
1. Leeftijd: 18
2. Geslacht: man 3. Ik heb op dit moment een relatie. Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 1 keer 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Neutraal |
1. Leeftijd 17
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. nee Hoe lang duurt deze relatie al? ___ 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 3x 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens 7. Zeer mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. 2. Mee eens. 3. Beetje mee eens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee oneens. 6. Mee oneens. 7. Zeer mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens . 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. 1. Zeer mee oneens. 2. Mee oneens. 3. Beetje mee oneens. 4. Neutraal. 5. Beetje mee eens. 6. Mee eens. 7. Zeer mee eens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. 5. beetje mee eens |
1. Leeftijd: 20
2. Geslacht: man 3. Ik heb op dit moment een relatie: Nee 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? 1 keer een maandje 'verkering'. 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. 5. Beetje mee oneens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. 1. zeer mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. 6. Mee oneens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. 1 zeer mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. 3. Beetje mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. 4. Neutraal. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. 1 zeer mee eens. ------------------------------------------------------------------------------- Die tweede heb ik niet ingevuld, omdat die niet werkt naar mijn idee. Er wordt teveel in n stelling gepropt, wat eigenlijk m.i. uit elkaar gehaald zou moeten worden. Sommige dingen spreken elkaar ook binnen de stelling tegen heb ik het idee (bijv. B). |
Ja, Geert hup, daar ga je, naar Liefde en Relatie :D
|
Citaat:
|
1. Leeftijd 16
2. Geslacht: v 3. Ik heb op dit moment een relatie. Ja Hoe lang duurt deze relatie al? ruim twee jaar 4. Hoe vaak heb je al een relatie gehad? dit is de eerste 5. Het is makkelijk voor mij om verliefd te worden. Beetje mee eens. 6. Het is moeilijk om iemand te vinden van wie ik echt hou. (Als in geliefde? Mee eens. 7. Ik kan mijn partner in een relatie gemakkelijk volledig vertrouwen. Beetje mee eens. 8. Er bestaat niet iets als de ware liefde. Mee eens. 9. Ik ben geneigd om snel jaloers te zijn. Mee eens. 10. In sommige relaties blijft de liefde, het verdwijnt niet langzaam met de tijd. Beetje mee oneens. 11. Romantische liefde, zoals die in romans en films voorkomt, komt niet overeen met het echte leven. Beetje mee oneens. ------------------------------------------------------------------------------- A. Ik voel me goed zonder intieme emotionele relaties. Het is erg belangrijk voor mij om me onafhankelijk te voelen en voor mijzelf te kunnen zorgen. Ik vind het het prettigst als ik niet afhankelijk ben van anderen en zij niet van mij. Mee oneens. B. Ik maak gemakkelijk vertrouwelijk contact met anderen. Ik heb er geen moeite mee om afhankelijk te zijn van anderen en ook niet als anderen afhankelijk zijn van mij. Ik maak mij geen zorgen over alleen zijn of dat anderen mij misschien niet accepteren. Mee eens. C. Ik heb graag heel intiem enmotioneel contact met anderen, maar ik merk vaak dat anderen niet zo'n nauw contact met mij willen hebben als ik met hen. Ik voel me niet lekker zonder intieme relaties, maar soms maak ik mij zorgen dat anderen mi niet zo waarderen als ik hen. Zeer mee oneens. D. Ik voel me niet op mijn gemak in contacten met anderen. Ik wil best ieme relaties hebben, maar ik vind het moeilijk om anderen helemaal te vertrouwen of afhankelijk van hen te zijn. Ik maak mij zorgen dat ik gekwetst zal worden als ik mijzelf toesta om te nauwe contacten aan te gaan met anderen. Mee oneens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |