![]() |
paddo verbod Ierland
DUBLIN – Gisteren heeft de Ierse Minister van Gezondheid Mary Harney definitief haar handtekening gezet onder een verordening die de verkoop en het bezit van psilocybine bevattende paddestoelen voortaan verbied.
Aanleiding hiertoe is hoofdzakelijk toe te schrijven aan de campagne die gevoerd werd door de familie van een man die onder invloed van paddestoelen stierf. De dertigjarige man overleed nadat hij vanaf het balkon van zijn flat was gesprongen. Verse psilocybine paddestoelen werden voorheen legaal verkocht door ongeveer 50 winkels in Ierland. Om aan de wet te voldoen, zullen deze winkels nu hun paddestoelen uit de schappen moeten verwijderen. Bron |
Omdat 1 idioot van het balkon afspringt. :rolleyes: Is er ook bewijs dat dan aan de paddo's te wijten is, of is het gewoon een labiel persoon?
|
zal wel combinatie zijn van labiel persoon, verkeerde set en setting en te hoge dosis, onverantwoord gebruik dus (n)
|
Belachelijk. Dan zouden ze alcohol ook eens mogen verbieden, aangezien er zoals in elk Europees land in Ierland tientallen doden per jaar door alcohol vallen.
|
indeed en voortaan dan ook maar tabak verbieden of auto's :|
paddo's worden al eeuwen gebruikt en het aantal doden is geloof ik op 1 hand te tellen.. en dat door onverantwoord gebruik. |
mensen die denken dat ze kunnen vliegen en uit het raam springen zijn sowieso kk dom, probeer dan eerst vanaf de grond op te stijgen. je ziet vogels toch ook niet de lift nemen als ze weer naar t zuiden gaan vliegen :confused:
aldus bill hicks :cool: |
bill hicks :cool:
|
iets met eigen schuld en een dikke bult, en zo geldt dat in principe ook voor doden door alcohol.
jammer alleen dat daar vaak ook 'onschuldige' slachtoffers bij vallen. |
Citaat:
|
Ik heb weinig zinnigs toe te voegen dan herhalen dat het wel weer een of andere volslagen onverantwoordelijke idioot zal zijn geweest die dit heeft gedaan. Verder is het inderdaad niet echt bevoordelijk voor de acceptatie van drugsgebruik(ers) in het algemeen en kan ik niet echt wakker liggen van dit ietwat kortzichtige besluit van de Ierse minister van volksgezondheid.
|
Citaat:
Hoe dan ook, complete mongolenzaak weer. Ontelbare mensen die door dronken bestuurders aangereden worden, mensen die sterven aan longkanker door roken, mensen die zich kapot zuipen, maar één idioot die zich door onverantwoordelijk gedrag te pletter gooit en er wordt weer zo'n achterlijke heksenjacht opgezet. Kutwijf. |
Grappig dat een paar weken geleden hier 2 mensen van het balkon zijn geflikkerd omdat ze zo bezopen waren. Ze hadden geluk dat er een winkelpui open was, anders waren ze ook dood geweest. En daar hoor je niemand over.
|
Nee, er vallen 'slechts' duizenden doden per jaar door alcohol, op de een of andere manier dringt dat niet door de mensheid door.
En als blijkt dat het THC-gehalte in NL'se wiet erg omhoog is gegaan de laatste jaren is het van: OMGWTF@!#!# VERBIEDEEEEEE@!#@!#! Hoeveel mensen zijn er ook alweer doodgegaan aan blowen de afgelopen millenia? We gaan de VS steeds meer achterna. Ik zie de dag al aankomen dat we in Nederland ook 'het recht krijgen onszelf te verdedigen' (lees: ieder huishouden minstens 2 wapens). (n) [/offtopic] |
Bewijst maar weer dat de drugswetgeving op de verkeerde feiten is gebasseert
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
offtopic:
Het heeft niet alleen te maken met wapenbezit, maar ook met de cultuur en bijvoorbeeld het niveau van onderwijs in een land. |
Citaat:
Citaat:
|
Stiekem is het wel documEntaire
|
Citaat:
|
Ik ken Bowling for Columbine. Het is een sterke film als je gelooft in het idee van vuur met vuur bestrijden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |