Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Over 20 jaar... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1360070)

Katje 13-02-2006 19:37

Over 20 jaar...

...zijn we allemaal om en nabij de 40. Hoe verwacht je dat je D&A lifestyle er dan uit zal zien? Is je streven voor die tijd te OD'en, word je toch maar sXe, of blijf je recreationeel gebruiken?

Topic is al eens eerder geweest, maar dat is laaaang geleden, en ik was wel weer eens benieuwd.

Over 20 jaar is mijn alcoholgebruik net zo gering als nu; alleen om familiefeestjes en andere verplichte enge dingen door te komen. Ook heb ik dan kinderen met wie ik af en toe gezellig een jointje rook :cool: beter leer je ze er verantwoordelijk en open mee omgaan dan ze een War on Drugs om de oren te slingeren, zodat ze stiekem achter je rug om zichzelf afmaken met foute XTC-pillen uit rebelsheid. Eigenlijk hoop ik dat mijn D&A gebruik zo blijft als nu, misschien de blowfrequentie wat terugdraaien, tenslotte ben ik wel verantwoordelijk enzo :)

Peacefully 13-02-2006 19:40

ik weet het, het is nutteloos om dan te reageren, maar ik heb werkelijk geen IDEE. ;p

netram 13-02-2006 19:52

Citaat:

Pannekoeketrut schreef op 13-02-2006 @ 20:40 :
ik weet het, het is nutteloos om dan te reageren, maar ik heb werkelijk geen IDEE. ;p
daar sluit ik me volkomen bij aan

Katje 13-02-2006 19:53

En ik elke keer heel verwachtingsvol klikken als er een nieuwe reactie is :(

netram 13-02-2006 19:56

en dan tot de teleurstellende conclusie komen dat het een reactie is waar je niks mee kan :p

Mephisto 13-02-2006 20:04

Over 20 jaar heb ik er geen tijd meer voor

zeehond23 13-02-2006 20:31

over 20 jaar ben ik 40.. damn, das bijna 50.. en dat is bijna dood!

Over 20 jaar denk ik dat ik alleen nog maar blow, omdat ik het dan niet kan gebruiken op maandag zo ontiegelijk verkankert te zijn.. Dat gaan die leerlingen ook merken he :p

Katje 13-02-2006 20:33

Oja, ik werk dan gewoon :o mensen willen vast geen stonede advocaat :(

netram 13-02-2006 20:54

Citaat:

Katje schreef op 13-02-2006 @ 21:33 :
Oja, ik werk dan gewoon :o mensen willen vast geen stonede advocaat :(
als het een zaak over drugssmokkel o.i.d is vast wel

K-pax 13-02-2006 20:55

Als ik kinderen heb zal ik wel minder gebruiken, zo niet dan zal waarschijnlijk het drinken wel overeind blijven staan, ook soms een joint, maar pillen etc......... geen idee.

Wel leuk als je dan rond je 50ste met je kind een jointje zou kunnen roken (y)

Hulk 13-02-2006 20:56

moeder van een vriend van mij blowt ook gewoon mee haha

Günther 13-02-2006 21:06

ik blijf zowiezo (met mate) blowen, af en toe een jointje kan zeker wel, maar alle andere dingen denk ik dat ik daar geen tijd/zin voor/in heb. (alcohol staat er natuurlijk totaal los van, dat vermindert wel iets maar dat blijft net als blowen), maar ik zie mijzelf niet op mn 40e/50e bruut trippenen/strak staan/spacen e.d.

roffe schatting, zeker geen regel oid, als het genoeg is dan stop ik vanzelf wel

Wammus 13-02-2006 21:48

Ik denk dat mijn drugsgebruik (alcohol en wiet/hash) dan tot echt recreatieve vormen is teruggebracht. Daarmee bedoel ik dat ik dan niet meer standaard elk weekend (wat al een aardige verbetering is tov hoe het was namelijk elke dag) een paar dikke joints op steek maar eens in de zoveel tijd. Een grens kan ik daar niet aan stellen omdat ik dat niet nodig vind.

Wat betreft alcoholgebruik zal er niet zo gek veel veranderd zijn. Ik drink nu absoluut niet absurd veel en dat zal zo blijven ook.

Wat betreft kinderen enzo denk ik dat ik nu een goede les kan trekken uit hoe mijn ouders met drugsgebruik om zijn gegaan en hoe ik daar uiteindelijk zelf mee ben omgegaan.

Ik zal m'n kinderen wijzen op de gevaren die er zijn en daarbij zal ik het zeker niet laten om voorbeelden uit mijn eigen verleden te geven. Oftewel ik ga niet per definitie verbieden dat ze drugs moeten gebruiken (alcohol reken ik hier net zo hard toe) maar zal zeker duidelijk maken hoe ik denk dat ze ermee om moeten gaan.

zeehond23 13-02-2006 22:01

Citaat:

wammus schreef op 13-02-2006 @ 22:48 :
Ik denk dat mijn drugsgebruik (alcohol en wiet/hash) dan tot echt recreatieve vormen is teruggebracht.
Wat is het nu dan? Dwangmatig?

Gimme more beer 13-02-2006 22:05

Ik gebruik amper drugs. Hooguit zo nu en dan wat Ephedra of een jointje als het toevallig zo loopt.

Over 20 jaar kan ik waarschijnlijk beter genieten van alcohol en dat zal ik dan ook zeker doen. Ik neem eigenlijk ook aan dat ik dan meer kan betalen voor mijn genotsmiddelen :)

Wammus 13-02-2006 22:28

Citaat:

zeehond23 schreef op 13-02-2006 @ 23:01 :
Wat is het nu dan? Dwangmatig?
Nee niet zozeer dwangmatig. Meer het idee dat het roken van een paar dikke joints er bij hoort. Dit kan je op verschillende manieren interpreteren maar ik zie het op dit moment nog een beetje hetzelfde als een biertje drinken in de kroeg. Ik moet er overigens bij zeggen dat dat al een stuk minder is dan dat het was. Maar echt een verantwoordelijk gebruiker durf ik mezelf naar mijn eigen maatstaaf (die ietwat vaag en onduidelijk is dat geef ik toe) nog niet te noemen.

Outlaw 13-02-2006 23:11

Citaat:

wammus schreef op 13-02-2006 @ 23:28 :
Nee niet zozeer dwangmatig. Meer het idee dat het roken van een paar dikke joints er bij hoort.
waar hoort het dan volgens jou bij? ik vind het lijken alsof je nou zelf toegeeft dat je meeloopt...

-

Ik kan er zelf eigenlijk niets over zeggen. Om te beginnen kijk ik nooit 20 jaar in mijn leven vooruit. Wanneer ik nu zou zeggen dat ik over 20 jaar geen alchol of wiet/hash zou gebruiken, dan zou ik daarmee deels zeggen dat ik mezelf nu niet verantwoordelijk bezig vind. Anderzijds, wanneer ik nu zou zeggen dat ik over 20 jaar vast nog af en toe blow, dan zou ik daarmee zeggen dat ik er in die mate afhankelijk van ben dat ik nu al weet dat ik over 20 jaar nog af en toe zou blowen.

Het hangt er geheel van af wat ik over 20 jaar doe, met welke mensen ik omga, mijn gezondheid, hoe ik dan tegenover drugs en alcohol aankijk enz. enz. Natuurlijk bestaat de kans dat ik dan af en toe nog een joint zal roken of een biertje zal drinken. Ik zie gewoon wel hoe dingen lopen.

Frostbite 13-02-2006 23:33

Over 20 jaar heb ik m'n eigen tropisch eiland met een wietplantage. Nee, ik zet daar een motorcrossparcours neer. Over 20 jaar ben ik straight edge.

Wammus 13-02-2006 23:36

Citaat:

Outlaw schreef op 14-02-2006 @ 00:11 :
waar hoort het dan volgens jou bij? ik vind het lijken alsof je nou zelf toegeeft dat je meeloopt...
Ik ben absoluut geen meeloper en ben prima in staat om mijn eigen beslissingen te maken en grenzen te trekken op het gebied van drugs en alcohol.

Ik ben op het moment echter van mening dat het een roken van een paar joints in het weekend een positieve bijdrage kan leveren op de mate van gezelligheid tijdens bijvoorbeeld het kijken van een film. Net zoals het drinken van een paar biertjes een positieve bijdrage kan leveren op de mate van gezelligheid in de kroeg. Dit bedoel ik dan ook met: "het hoort erbij". Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat je per se een paar joints moet roken of een paar biertjes moet drinken om het gezellig te hebben maar een positieve bijdrage levert het in mijn ogen zeker wel.

Ik denk echter dat dit beeld over 20 jaar wel enigszins veranderd is. Ik denk dat ik met name op het gebied van verantwoordelijkheden nemen nog een hoop bij kan leren en daar hoort het verantwoordelijk omgaan met drugs en alcohol zeer zeker bij. Het is nu zo dat het min of meer vaste prik is dat ik in het weekend stoned word en zo af en toe beperkt dit gebruik zich niet alleen tot het weekend. Hier wil ik ook nog een keer vanaf maar dat is nog niet echt een zorg voor nu maar meer een soort groeiproces.

Ir. de Narie 14-02-2006 02:17

Over twintig jaar zeil ik de haven van mn tropisch eiland met wietplantage uit om bij Frostbite op t naastgelegen eiland lange vloei te gaan bietsen.

En seriously,
ik heb er vanavond een keer of drie mn gedachten tegenaangegooid
maar ik zou het echt niet weten.

Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn geest niet zou willen blijven verruimen op gepaste momenten.
Zoals reeds gementioned kan t zijn dat er n stuk minder van dat soort momenten zijn tegen die tijd.

Maar ach, tegen die tijd kan ik in dit topic posten dat ik over 20 jaar al 5 jaar mijn pensioen zit op te roken (y) :D

Quantes 14-02-2006 10:07

Over 20 jaar ben ik 39, jee...

Ik zou het echt niet weten ook. Ik doe gewoon waar ik zin in heb en zie wel hoe we dan leven.

important 14-02-2006 10:25

DUnno :P

PutaDeMadre 14-02-2006 10:36

Citaat:

Quantes schreef op 14-02-2006 @ 11:07 :
Over 20 jaar ben ik 39, jee...

Ik zou het echt niet weten ook. Ik doe gewoon waar ik zin in heb en zie wel hoe we dan leven.

NIET :D

Fishy 14-02-2006 12:27

ik lig dan waarschijnlijk intiem te worden met robo's dochter......

nee ok, ik denkt dat ik dan niet meer blow en shit. maarja we zullen zien he :)

Oma 14-02-2006 12:34

over 20 jaar.. uhm geen idee, ik kan me niet voorstellen dat ik geen dope zou doen, maar reëel gezien is die kans veel groter. ik denk dus dat ik of geen dope doe of af en toe nog een jointje, wat stuff om te chillen (gbl, ket zoiets) en dat dan eens in 't half jaar ofzo. mrja who knows.

Quantes 14-02-2006 13:22

Citaat:

PutaDeMadre schreef op 14-02-2006 @ 11:36 :
NIET :D
wat bedoel je daarmee?

coopergirl 14-02-2006 13:27

Citaat:

Quantes schreef op 14-02-2006 @ 14:22 :
wat bedoel je daarmee?
Dat je dan niet meer leeft. Ik denk dat hij het grappig bedoelt ha ha. :confused:

ExVaal 14-02-2006 13:29

Ik denk dat ik een biertje drink en misschien ooit nog wel eens een jointje rook, maar daar houdt het wel bij op.

coopergirl 14-02-2006 13:30

Over twintig jaar drink ik nog steeds elke avond wijn. 's Avonds rook ik dat blowtje ook nog wel. Harddrugs zal ik waarschijnlijk niet meer gebruiken. Op de één of andere manier zal ik mij over 20 jaar 'volwassener' en 'verantwoordelijker' voelen zodat er geen plaats voor HD is. Stel dat ik tegen die tijd een stel koters heb, vind ik niet dat ik het kan maken een snuivende mum te zijn (n)

Dexter_M 14-02-2006 13:52

Zal nog steeds stevig blijven doorroken.
En gewoon zelfde mate drinken als ik nu doe :)

Quantes 14-02-2006 14:42

Citaat:

coopergirl schreef op 14-02-2006 @ 14:27 :
Dat je dan niet meer leeft. Ik denk dat hij het grappig bedoelt ha ha. :confused:
Ja, ik vraag me dus ook af waar de grap zit.

lodemai 15-02-2006 10:24

ik ben niet van plan kinderen te nemen dus daar hoef ik geen rekening mee te houden als ik over 20 jaar thuis kom van mijn werk en lekker ga chillen met een jongo. (y)

zeehond23 15-02-2006 12:02

ik weet ook nog niet of ik kinderen wil, maar ik denk dat er op een gegeven moment toch wel een moment komt waarop ik besluit dat het van mij niet meer hoeft.. denk ik :)

deadlock 15-02-2006 16:03

Over 20 jaar? Pff.

Recreatief alcoholgebruik zal er zijn. Minder dan nu. Ik merk nu al dat mijn uitspattingen af en toe zelf te ver vind gaan, en dat ik me dan wat meer inhou.

Drugs? Mja, blowen doe ik nu al praktisch niet meer en ik zie niet in waarom ik er weer mee zou gaan beginnen. Heb er geen behoefte aan.

Kinderen krijg ik niet. Die wil ik niet alleen voor mij behoeden, maar ook de bijkomende verplichtingen zijn niet praktisch. Natuurlijk kan het zijn dat ik daar over 5 jaar heel anders tegenaan kijk, maar daar ga ik nog niet van uit.

Ir. de Narie 15-02-2006 19:28

Sherlock :D

Robo 16-02-2006 08:03

Citaat:

Fishy schreef op 14-02-2006 @ 13:27 :
ik lig dan waarschijnlijk intiem te worden met robo's dochter......

nee ok, ik denkt dat ik dan niet meer blow en shit. maarja we zullen zien he :)

d00d, ik neem geen kids. maar me vrouw mag je altijd lenen! beetje partnerswapping moet kunnen.

en ik ben over 20 jaar al gek geworden en dan zit ik aan de medicijnen enzo

Fishy 16-02-2006 10:47

Citaat:

Robo schreef op 16-02-2006 @ 09:03 :
d00d, ik neem geen kids. maar me vrouw mag je altijd lenen! beetje partnerswapping moet kunnen.

en ik ben over 20 jaar al gek geworden en dan zit ik aan de medicijnen enzo

aait flex.

Sleeping Liar 21-02-2006 20:40

Citaat:

zeehond23 schreef op 13-02-2006 @ 21:31 :
over 20 jaar ben ik 40.. damn, das bijna 50.. en dat is bijna dood!

Over 20 jaar denk ik dat ik alleen nog maar blow, omdat ik het dan niet kan gebruiken op maandag zo ontiegelijk verkankert te zijn.. Dat gaan die leerlingen ook merken he :p

Ik had een lerares op de middelbare school.
Had 1 keer in de week les van haar en dat was op een maandag
en ze had altijd maar dan ook ALTIJD een kater op maandag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.