![]() |
smartshop discussie
Naar aanleiding van wat posts in een ander topic vroeg ik mij af wat jullie vinden van de voorlichting in smartshops. En wat vinden jullie van de prijzen?
* niet stemmen als je nog maar een enkele smartshop bezocht hebt. |
:D
anders namelijk: Het verschilt per shop denk ik zo, ik denk dat de meeste niet echt goede voorlichting geven. Maar er zijn shops die wel goede informatie geven. Iedereen die al enige tijd paddo's e.d koopt bij de shop leert ze langzaam wel herkennen, de goede en slechte shops dat is. Prijzen: sja ik vind ze wel oke, wederom verschilt het per shop maar wat ik het meeste koop: paddo's, is altijd mooi geprijst. En af en toe een aanbieding op shrooms houd het ook leuk (y) Energiepillen in de smartshop vind ik veel te duur though, niet dat ik die vaak koop, maar het kan goedkoper. |
Anders;
Ik vraag nooit om voorlichting omdat ik me altijd wel inlees voordat ik iets koop. Soms hebben ze iets illegaals achter de toonbank, dan wordt er gezegt 'tripmiddel, lsd variant' bijvoorbeeld. Dan weet ik genoeg ;) De prijzen vind ik schurfterig hoog, chemische harddrug zijn stukken goedkoper dan de kruidenextracten van de smart. |
Bij Happy Holland in Nijmegen vind ik de voorlichting en service prima in orde, maar er zijn ook boutshops (N)
|
Ik vind het kennisniveau over het algemeen erg triest in smartshops. Ik kom zelfs vaak smartshops tegen waarvan de verkopers niet eens weten wat ze allemaal in huis hebben en wat de effecten zijn of totaal geen interesse in de middelen hebben. Ook die reclameleuzen die vaak bij producten hangen staat de grootste bullshit.. en dat allemaal om zoveel mogelijk te verkopen.
Ik ben van mening dat de verkopers veel ervaring zouden moeten hebben zodat ze altijd goede voorlichting kunnen gegeven om zo onnodige domme acties te voorkomen. Door onverantwoord gebruik en slechte voorlichting van smartshops zijn al vaker producten uit de markt gehaald: zoals GHB en 2cb. Eigenlijk zou er een verplichte cursus moeten zijn voor smartshop medewerkers. Prijzen vind ik duur. |
Citaat:
|
Citaat:
Eén medewerker is een ex verslaafde, althans hij zegt dat hij ermee gestopt is. Hij heeft eveneens veel info (y) |
Het is een feit dat er een hoop onbekwame verkopers zijn. Tegenwoordig is iedereen een beetje aan het bijbeunen naast een studie waardoor de middenstand verworden is tot een doorvoerplaats. Dat leidt tot een kennis vermindering over de eigenlijke producten (plus het feit dat er steeds meer diversiteit is).
Dit geldt ook voor coffeeshops. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |