![]() |
te veel terugbetalen??
he,
Ik heb een bijbaantje bij de c1000. Vorige week kregen we weer ons loonstrookje ik krijg 7.25 en ander meisje 6.48. We zijn even oud, en werken ervan de zelfde tijd. Mijn vraag is kan c1000 mij ook in 1 keer gaan uitbetalen voor 6.48? |
heb je ook dezelfde functie las dat andere meisje ??
|
ik dacht dat dat niet kon.
wel dat zij meer krijgt. |
Is dat andere meisje een tijdelijke kracht? Die krijgen soms minder uitbetaald.
|
Citaat:
Overigens denk ik hetzelfde als Tiņo. |
Wat staat er in je contract?
|
Ik heb hier de "oude" CAO voor me. inmiddels heeft er 2x een loons verhoging van 0,075% plaats gevonden.
Verkoper A of Verkoper 1 verdiende 6,32 en Verkoper B / Verkoper 2 verdiende tussen de 7,05 en de 7,34 Pas ik hierop de stijging van 0,075% 2 maal toe kom ik op ongeveer 6,48 en 7,25 het verschil zit hem dus in jullie functie. Jij hebt dus blijkbaar "spontaan" van functie verschoven, vertrouw je het niet vraag het ze even, klopt het niet zullen ze je waarschijnlijk terug zetten naar 6,48. Groetjes Ivo Jan |
Nee, ze kunnen niet zonder jouw instemming je loon verlagen.
|
om even te reageren, we zijn even oud, allebei van
september '84. Zijn beide in maart 2003 begonnen, En staan beide op brood en vleeswaren op de zaterdag. |
andere bijbaan nog?
|
Citaat:
Een andere bijbaan maakt niet uit op het uurloon dat vermeld staat op je loonstrookje dat maakt alleen uit als je je netto loon deeld door het aantal uren Groetjes Ivo Jan |
maar bij ons is het zo dat een vakkenvuller veel minder verdient dan iemand die op de brood, vleeswaren of vleesafdeling werkt.
Zou er ook nog zoiets bestaan als gevarentoeslag :confused: i.vm. messen en snijmachines waar je mee werkt? |
Citaat:
Dat een vakkenvuller minder verdiend dan iemand op de brood/vlees. Dat zou hem natuurlijk al in de leeftidj kunnen zitten. Om je een beeld te geven een jongen van 18 verdiend 4 euro een jongen van 21 verdiend minimaal 6,32. Hier zou het heel goed aan kunnen liggen, verder mag een werkgever altijd in je voordeel afwijken van de CAO Helaas ben ik nog niet in het bezit van de recentste CAO 2005-2007 en moet ik het doen met die over 2004-2005 en staat in degene die online staan van 2005-2007 geen uurlonen. En alleen per 4 weken of per maand of per dag, goed uitrekenen is bijna niet te doen. |
he ikbenschipper1
waar staan die CAO, altijd handig :) Alvast bedankt |
Citaat:
Het is een iets oudere zag ik echter diend het bedrijf waar je werkt op verzoek jou altijd een CAO te verstrekken Groetjes Ivo Jan |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13. |